Chopper albo szosowo-turystyczna 125 na dojazdy do pracy

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Motocykle 125 Chopper albo szosowo-turystyczna 125 na dojazdy do pracy

Ten temat zawiera 32 odpowiedzi, ma 4 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Wombat Wombat 1 tygodni, 2 dni temu.

Oglądasz 10 postów - 21 przez 30 (z 33 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #653962
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 15 805

    A ja uważam że to bardzo rozsądna decyzja. Zaczyna z „wysokiego C” ale w ramach zakładanego budżetu.
    Ja robie tak samo – wiec może dlatego uważam że to słuszne podejście. Mnie nie zawiodło – ale to wiadomo że to zależy na jaką używaną sztukę trafisz.

    Pamiętaj że jeszcze kask i ciuchy nie są małym wydatkiem.

    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 1 tygodni, 4 dni temu przez Zdjęcie profilowe Wombat Wombat.
    ziuuummmm….
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 1 tygodni, 4 dni temu przez Zdjęcie profilowe Wombat Wombat.
    #653964
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 22

    Nie chodziło mi o wzbudzenie obaw o rozwalenie nowego sprzętu (czyli że nie warto nowego na pierwszy pojazd), tylko o uświadomienie, że ten zakup (pierwszy) raczej nie będzie docelowy, stąd może nie warto przepłacać (straty przy zmianie). Sam zaczynałeś od NOWEGO, ale CHIŃCZYKA, a nie z marszu od fabrycznie nowego czy używanego dużego SYMa. Inna sprawa, że uprawnienia na 125 ccm do kat. B weszły po drodze, co sporo zmieniło…

    #653970
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 15 805

    my obaj tu jesteśmy złymi przykładami. Każdy jest patologiczno-specyficzny na swój sposób.
    Ty wymieniałeś nowy na nowy tracąc na każdym aż jak sie w końcu okazało że to to – to cie konował pogonił a ja kupowałem cokolwiek na co mogę brać leasing (bo chodziło mi o jak najtańszy leasing a nie o sam przedmiot leasingu). Dopiero SYM był stricte użytkowym zakupem „dla mnie” ale wciąż z poprawką że bedzie niszczał na ulicy narażony na wandali.
    Inna sprawa że ja wszystkie swoje jednoślady mam do dziś. A że się przeprowadziłem i mam teraz 3 miejsca parkingowe w garażu podziemnym to mają gdzie stać. Junak już stoi 4 rok i regularnie płace za niego OC 🙂 choć od 2016 go nie odpaliłem nawet raz.

    ziuuummmm….
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Prezenty od Junaka

    Kup dowolny jednoślad marki Junak, a otrzymasz kask z blendą Junak oraz 5L oleju Platinum Rider.
    #653987
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 22

    GRANDA! Ludzie nie mają gdzie wrotek na chwilę postawić, a ten się rozłożył na 3 miejscach parkingowych, w tym jedno z zarastającym mchem junaczkiem 🙂 ROZPUSTA, SODOMIA I GOMORNIA…
    Ale masz rację, człowiek jest jednak pokręcony, tylko każdy inaczej 🙂

    #653988
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 15 805

    wszystkie motocykiele stoją na jednym i jeszcze ze 3 by wlazły 🙂

    ziuuummmm….
    #653989
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 22

    Na jednym auto, na drugim oba moto, a na trzecim co? Drugie auto, czy drażnisz sąsiadów wolnym przelotem…? 🙂
    To teraz masz gdzie grzebać, zawsze cieplej i na głowę nie kapie.

    #653990
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 15 805

    drzaźnie ich. a jeszcze mam jedno na zewnątrz. za to nie mamy komórki lokatorskiej. niestety w takiej konfiguracji było.

    ziuuummmm….
    #654001
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 22

    To już w zasadzie możesz… zakładać flotę 🙂
    *
    Jeszcze do kolegi od zakupów.
    Nie wiem jak mocno grzebiesz w necie i czy trafiłeś na te materiały, więc podlinkuję (skoro jeszcze mogę):

    #654008
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 15 805

    Problem z chłopakami jest taki że 125 testują głównie po to żeby mieć kontent na youtupa (bo dostają większe motocykle ale i 125 muszą czasem „odwalić” bo firma ma w ofercie) a do tego są użytkownikami i fanami zupełnie innej kategorii i pojemności i zastosowań.
    W sumie oceniają 125 w kategoriach R1 a CODA na początek proponuje skuter – choć w życiu jeździł na 3 i to przez chwile… a potem jeszcze siepie taki podział że skuter to nie motocykl bo skuter to ma automat a motocykl to ma biegi. Czyli coś co wygląda jak skuter a ma biegi (automatyczne, półautomatyczne, manualne) skuterem nie jest a coś co wygląda jak motocykl ale ma automat nie jest motocyklem tylko skuterem -np taki Goldwing automatic, hondy z DCT, Aprilla Mana…itd. I jeszcze coś bredzi o zmianach konstrukcyjnych i takie tam. Mocno „szuflada” z tego wychodzi.
    A kategoria znaczącej większości odbiorców 125 jest zupełnie inna i potrzeby też są zupełnie inne niż się chłopakom wydaje że są.
    To tak jakby wielkiemu fanowi chopperów o pojemności ponad litr i masie 350kg dać 125 do recenzowania bo to honda shadow 123 albo jakiś choperek od keewaya. To ciekawe w kategorii rozrywkowej pt: „użytkownik harleya jeździ 50cm” albo na odwrót.. ale nie w kategorii testu. Przecież to inne światy.To jak TopGear brał 5 miejskich autobusów i ścigał się nimi na torze – to rozrywka a nie test. Pasażerów i przewoźnika akurat najmniej interesuje czas na torze.

    ziuuummmm….
    #654026
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 22

    Oj, Wombat, naprawdę pitolisz 🙂 Czepiasz się szczegółów, a chodzi o to, że MOTOBANDA pokazała i powiedziała W TYM ZESTAWIENIU o VanVanie i Hyo GT (o których pisaliśmy), a to już coś, skoro właśnie ludzie zajmujący się inną półką zwrócili na nie uwagę, a nie na nowe Junkersy czy Romety w tej samej cenie (a też je testowali na swoim kanale).
    Co do CODY, fakt, klepnął głupotę (można się czepnąć, że: a co z moto z DCT, to też skuter? nie? no popatrz… a skuter z DCT zamiast CVT? i mamy klops), ale to nie do końca tak. Sam dał sygnał, że to ogólnik i uproszczenie. Do tego jego testy skuterów są bardzo zabawne (i budujące), jak ktoś ma świadomość, że wsiada na nie gość „z kosmosu” (sam lata litrem a testuje PCXsa 125). Trzeba dać mu wielki PLUS za to, że jest w stanie sam przyznać – skuter do miasta jest lepszy. Koniec.
    W jednym się z nim nie zgodzę, ciągła zmiana biegów w 125 w ruchu miejskim nie jest upierdliwa dla początkujących, jest generalnie upierdliwa, tak samo jak w samochodzie (żeby nie wiem jak lubić bawić się biegami – w korku można dostać kota). Duże moto mają tę przewagę, że dzięki elastyczności nie trzeba tak często machać rączką i nóżką, bo na to pozwala silnik. Ale tu nadal ma przewagę duże moto z DCT, co też w testach CODY pada (różne Hondy).
    To co miało na celu podlinkowanie, to pokazanie tych kanałów koledze (jeśli ich nie zna), bo zawierają fajne materiały (CODA świetnie pokazał i wytłumaczył zmianę biegów w motocyklu, dzięki niemu i jego materiałom zdecydowałem się na przygodę z motocyklem i – choć bardzo krótka była – nie żałuję). A na dodatek, oglądając ich filmy – powstające przecież na przestrzeni lat – widać, jak zmieniają się też sami prowadzący (w podejściu do sprzętów). To daje do myślenia i mi (jak oglądam) i im samym – do czego się przyznają przed kamerą. I to jest to co sygnalizowałem na początku wątku – jaką masz pewność celności swojego wyboru, jak dobrze znasz (określasz) swoje potrzeby na wstępie przygody z moto.

Oglądasz 10 postów - 21 przez 30 (z 33 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie