Chińskie śruby...

Witam. Mam problem z odkręceniem śrub w moim Romecie 727. Chciałem odkręcić pokrywę przekładni, wziąłem nowy klucz a tu... wyrobiły się! co mam teraz zrobić? wyciąłem rów na srubokręt ale nawet nie drgnie (i też się wyrobił). Na głowicy to samo.. co teraz mam zrobić? jakim sposobem to odkręcić?

najlepszym kluczem do odkrecania mocno "siedzacych"srub jest klucz nasadowy 6cio katny prawidlowo osadzony na srube plaskie klucze sa lipne objezdzaja i 12 to katne oczkowe
jezeli to nie pomoze to bez naspawania metoda majzel mlotek sciac lebki potem wykrecic po zdjeciu dekla"szpilki"ktore zostaly po tym zabiegu

bo te śruby w serii jak produkują to nalewają do otworów kleju jakiegoś i przykręcają. Znam to z własnych doświadczeń. Odkręcenie płaskim kluczem jest nie możliwe. Udało mi się odkręcić jak pożyczyłem od rodziny klucz nasadowy. Przez pierwsze ruszenie odkręcania słychać, że klej się kruszy.

WD-40 Lub polej zwykłym olejem

Blantoholik napisał:

WD-40 Lub polej zwykłym olejem

Jak mnie denerwują takie wypowiedzi OMG... Po ch*j* da ci wd40 lub olej jak śruba nie jest skorodowana i nie rusza się ani mm na boki !

Nie znalazłem nasadki 8 więc muszę kupić. A jeżeli to nie pomoże to co mam zrobic?

Pomoże. Ja dobrze włożyłem i z buta na klucz aż puściło

Ja kupiłem klucze nasadowe w kształcie litery T. Tylko takim ruszyłem śrubę, z którą męczyłem się dwa lata.

jak dorze zalozysz 6cio katny nie ma prawa objechac jezeli brak sily uzyj przedluzki aby miec wieksza sile :)

Jeśli ta nakrętka już ci się wyrobiła ( jest okrągła ) to odetnij od jakiejś śruby nakrętkę i przyspawaj , a potem dopiero odkręć nasadowym . Niestety po tym zabiegu musisz gdzieś znaleźć śrubę . Jeśli ci się nie wyrobiło to nie powinno to być problemem przy odpowiednim kluczu .

Przepraszam pomyliło mi się , zamiast nakrętki łebek śruby :)