Cewka zapłonowa diagostyka

Witam czy jak mam cewkę do której wchodzą dwa kabelki i wychodzi przewód WN to czy jak mam przejście między pinami bez żadnego oporu a nie ma przejścia między żadnym pinem a wyjściem na świecę to czy taka cewka jest sprawna? Dodam że skuter Peugeot Elystar 50 a cekwa pochodzi chyba z innego i wygląda tak
https://motomat.eu/pl/cewki-zaplonowe/19220-cewka-zaplonowa-fajka-peugeot-elystar-125-satelis-125-ditech-jet-force.html

a jakiś manual od elystara z podaną opornością i ścieżką diagnostyczną dla cewki?

według schematu jest linia i powinno być przejście ale jaka oporność to nie wiem

nikt nic nie pomoże?

Między pinami masy i impulsów może być b.mały opór (poniżej jednego oma więc zwykłym miernikiem można tego nie zmierzyć). Między pinem masy a WN powinna być spora oporność, kilka kOhm. Między pinem impulsów a WN powinna być suma obu oporności.

dobra dzięki tylko teraz tak czy to jest normalne że na jednym przewodzie jest napięcie z akumulatora a na drugim jest 0.5V jeżeli chodzi o cewkę to wygląda to tak między pinami jest przejście opór jest bardzo mały najmniejszy jaki może pokazać multimetr i między WN a jednym tak jak i drugim pinem nie ma przejścia multimetr nie reaguje przerwa w obwodzie rozumiem że cewka do wymiany ale co z instalacją. Skuter Peugeot Elystar 2004 rok poj. 50 chyba TSDI ale przerobiony na gaźnik.

pobierz manual, nie zgaduj.
https://www.yumpu.com/en/document/view/19210717/peugeot-workshop-manual-tsdi-injection-system-scootergrisen

zobacz jaką masz cewke jak to niefabryczna, wygooglaj ją i sprawdź parametry

https://www.google.pl/search?q=peugeot+elystar+50+service+manual&rlz=1C1CHZL_plPL743PL743&oq=peugeot+elystarr+50+se&aqs=chrome.1.69i57j0l5.16322j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

wychodzi na to że da się zmierzyć tylko rezystancję między tymi dwoma pinami i tyle i teraz nie wiem co robić dalej nie ma iskry czujnik indukcyjny jest sprawny moduł zapłonu kupiłem bez immo bo zmieniany był komputer ale ma taki sam numer

z iskrownika wychodzi 5 przewodów w sensie w kostce dwa są od czujnika tutaj rezystancja wynosi 108 pozostałe 3 to jak mniemam sam iskrownik i tutaj sprawa taka że między tymi pinami nie ma żadnego oporu tak powinno być?

ktoś coś?

Skoro nie masz żadnej oporności między WN a innym pinem, to raczej padła cewka.

Możesz jeszcze ją sprawdzić inaczej: końcówkę która jest w skuterze podłączona do masy, podłączasz na krótko do -12V akumulatora. Końcówkę przewodu WN zbliż do masy (czyli do minusa aku) na odległość 1-2mm. Gdy do drugiego wolnego pinu cewki (która dostaje impulsy) na chwilkę przyłożysz przewód od +12V akumulatora, to w momencie gdy go odłączysz od tego plusa, powinna przeskoczyć iskra między WN a -12V. Jeśli nic się nie stanie - cewka umarła i nie ma co kombinować dalej tylko ją wymienić.
Jeśli iskra przeskoczy, podłącz do przewodu WN świecę a jej obudowę dotknij do -12V aku. Ta sama procedura i powinna skoczyć iskra na świecy.
To wszystko.

A jednak - wg. manuala uzwojenia wtórnego (WN) nie da się zmierzyć:

Ale zrób próbę jak pisałem wyżej, z podłączeniem do akumulatora. Jak nie zaiskrzy, to do wymiany.

Dobra dzięki to cewkę sprawdzę a teraz mi powiedz jak z tym statorem są do niego dokręcone 3 przewody i między nimi są przejścia bez żadnego oporu w instrukcji nie ma napisane jak to zmierzyć

Uzwojenia statora są nawijane b.grubym drutem, więc nic nie zmierzysz normalnym miernikiem. Jak są połączone, to musisz odszukać na schemacie instalacji.
W małych GY6 były łączone w szereg z odczepem: MASA > 12V > 18V(zasilanie modułu ładowania). Osobne dwie cewki były od zasilania zapłonu; dawały kilkadziesiąt V.
Coś w tym rodzaju:

Jak jest u Ciebie - nie wiem, musisz sam obadać, na odległość się nic nie wykuma.