"Ceramizer" a okładziny w skuterze

Na stronie producenta pisze: "Nie zaleca się stosowania ceramizera w przypadku konstrukcji mokrego sprzęgła, w którym występują metalowe pary okładzin. Ten przypadek dotyczy około 5% konstrukcji silników.
W przypadku gdy okładziny mokrego sprzęgła są niemetalowe lub na przemian metalowe-niemetalowe wówczas można stosować ceramizer. Ten przypadek dotyczy około 95% konstrukcji silników."...

No własnie i teraz pytanie, jakie są przeważnie okładziny w skuterach? Metalowe czy plastiki czy może pół na pół...nie chcę aby się okazało że są nie odpowiednie i zniszczyć silnik

W skuterze jest sprzęgło suche, trójszczękowe, powierzchnie cierne metalowe. Pod wpływem siły odśrodkowej szczęki dociskają do dzwonu i dzięki temu skuter rusza :) U Ciebie w sumie nie wiem jakie to sprzęgło jest, domyślam się, że podobne do tego, jak w większości skuterów. Choć może być też inne, zsynchronizowane z dźwignią zmiany biegów. Najlepiej by było zajrzeć do serwisówki Nexxona

Czyli co, lepiej nie stosować ceramizera? ten o którym pisałem jest przeznaczony do motocykli i tam jest właśnie taka informacja, natomiast też jest drugi przeznaczony "po prostu do silników" i tam już takiej informacji o okładzinach nie ma więc na "chłopski rozum" powinien pasować i nie zniszczyć silnika nawet jeśli są metalowe okładziny

Sprzęgło masz na 99% mokre, a tego ceramizera nie stosuj bo popsujesz
Jak chcesz przedłużyć żywotnośc to jazda na biegu 4 a jak nie da rady to 3
Madi twój opis sprzęgła skuterowego nie ma zastosowania bo kolega ma półautomat, w którym nie występuje wariator oraz pasek napędowy

wiem że nie ma wariatora ale nie wiem też jak to sprzęgło jest zrobione, jakoś ten półautomat musi działać. Obstawiam, że jakoś to sprzęgło jest połączone z dźwignią zmiany biegów - tylko jak.

zakupiłem Militeca, jeśli coś padnie to najwyżej wymienię jeśli będzie opłacalne albo będzie okazja do kupna czegoś nowego :)

"Nie zaleca się stosowania ceramizera w przypadku konstrukcji mokrego sprzęgła, w którym występują metalowe pary okładzin. Ten przypadek dotyczy około 5% konstrukcji silników.
W przypadku gdy okładziny mokrego sprzęgła są niemetalowe lub na przemian metalowe-niemetalowe wówczas można stosować ceramizer. Ten przypadek dotyczy około 95% konstrukcji silników."

Chyba chodziło o silniki samochodowe, bo w motocyklach jest na odwrót, 95% ma mokre sprzęgło, a te 5% to Ducati z suchymi grzechotnikami :P.