CBF 125 wysokie obroty po odpaleniu
Dodaj nowy temat na forum! › Forum › Motocykle 125 › CBF 125 wysokie obroty po odpaleniu
Tagi: CBF 125, wysokie obroty
Ten temat zawiera 24 odpowiedzi, ma 6 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Wombat 6 miesiące, 2 tygodnie temu.
-
AutorWpisy
-
5 września 2016 o 21:50 #311752
Cześć
Odpalam motocykl – wrzucam jedynkę – trzymam sprzęgło – obroty podskakują same nawet do 4tys. (I w ogóle są takie ‚niestałe’). Wrzucę na luz i wracają do normy czyli 1tys-1,3tys Czy to normalne ? Czy to po prostu zimny silnik się nagrzewa ? Latem – kiedy noce były w miarę ciepłe nie było tego problemu, teraz temperatura nocą lekko spada i już silnik inaczej reaguje.
O, właśnie, jak jest silnik zimny to jeszcze czasem rano mi gaśnie np na światłach, zarówno na luzie jak i na biegu. Po paru minutach jazdy już wszystko jest w porządku.
Czy kiedy będzie chłodniej to ta sytuacja będzie bardziej uciążliwa ? Mogę to jakoś naprawić ?———-
Wiem, że nic nie wiem 😉6 września 2016 o 05:18 #311755
Anonimowy- Postów: 4 670
4K to za dużo jak na ssanie, a 1-1,3K za mało, jak na wolne obroty. Od ^zawsze^ tak miałaś (pytam o wolne)?
*
Popatrz w jakim stanie jest sprężyna przy przepustnicy, może się ten element zasyfił od jazdy w deszczu (po deszczu). Miałem podobne jazdy w swoim motocyklu, brud osiadał na tym elemencie i blokował zamknięcie przepustnicy. Możesz mieć jednocześnie za nisko ustawione wolne obroty i zacinający się mechanizm.
6 września 2016 o 20:28 #311793No moze troszke przesadziłam – na luzie zazwyczaj oscyluje około 1,3-1,5k. Czasem wskazówka spada do 1k, czasem jest taka nieregularna, ale jak już się wszystko nagrzeje to trzyma około 1,3k (jeszcze się dokładnie przyjrzę jutro)
Te 4 tysiące obrotów to za dużo na dzień dobry to wina brudnej przepustnicy?
.
Ymm.. bo nie bardzo wiem – gdzie ja mam przepustnicy szukać ? 🙂
.
Czytając jakieś inne problemy ludzi z takim samym modelem moto, natknęłam się na post kolesia który pisał że czasem mu ‚strzela rura’ przy schodzeniu z obrotów. Mi się też to pare razy zdarzyło, zapomniałam o tym. Ze 2 razy to było takie bardzo głuche huknięcie podczas jazdy, i ze 2 razy zaraz po odpaleniu strzeliło w rurze. To było przy raczej wyższych temperaturach na zewnątrz. Co to mogło znaczyć ?———-
Wiem, że nic nie wiem 😉6 września 2016 o 22:37 #311798
Anonimowy- Postów: 4 670
Niespalona mieszanka dostaje się do wydechu i tam następuje zapłon. Zazwyczaj do regulacji gaźnik, ale ty masz wtrysk, wiec może zacząć od pojechania na serwis w celu wyregulowania zaworów. To też może wpłynąć na te wariujące obroty.
Z przodu cylindra wychodzi rura wydechowa. Dokładnie po drugiej stronie masz zamontowany dolot, a na nim przepustnicę. Ale bym zaczął od regulacji zaworów i zastanowił się przy okazji, gdzie ostatnio tankowałem i czy to aby był dobry pomysł… 🙂7 września 2016 o 09:00 #311803Nie bardzo rozumiem – te nieregularne obroty to wina prawdopodobnie zaworów tak ? dzis man serwis akurat to im powiem zeby wyregulowali zawory tak ?
.
a strzelanie w rurze to wina paliwa ? ale to bylo w dalekich odstepach czasu. napewno pomiedzy tankowaniami na roznych stacjach.———-
Wiem, że nic nie wiem 😉7 września 2016 o 12:49 #311813
Anonimowy- Postów: 4 670
Nie, jedno i drugie może być winą zaworów, więc trzeba sprawdzić luzy (wyregulować). Jeśli nie przejdzie, można się zastanawiać nad: syfiastym paliwem (dolać środka wiążącego wodę i czyszczącego ukad zasilania z wtryskiem), wymienić filtr paliwa, sprawdzić stan filtra powietrza i jego podłączenie (nieszczelności), potem stan świecy zapłonowej i przewodów/fajki, a jak to nie pomoże, serwis zacznie sprawdzać wtrysk paliwa i zapłon. Zaczynamy od zabiegów prostszych i tańszych. Potem te droższe… 🙁
7 września 2016 o 17:39 #311832Niee nie może być drożej, za przeczyszczenie zaworów chcą około 150 złotych, nie może być już nic więcej ani drożej 🙁
To na pewno zawory 😛 Po przeczyszczeniu będzie wszystko ok 😀 W piątek się okaże ..
A jakie to syfiaste paliwo ? Nie obawiam się że wlałam zupełnie nie to, bardziej tak orientacyjnie pytam———-
Wiem, że nic nie wiem 😉7 września 2016 o 19:29 #311840
Anonimowy- Postów: 4 670
Zanieczyszczone.
Ty lepiej powiedz ile motocykl ma przebiegu, kiedy miał serwis, co i kiedy było wymieniane.
Jeździłaś w deszczu, po mokrym, albo myłaś go ostatnio, lub stał na ulewie…?8 września 2016 o 10:43 #311871moto ma tylko 2500 przebiegu, z czego 2000 moje, kupilam z 550km przebiegu.
przegląd standardowy miał kiedy dobiłam do 1000 km , no i wymiana oleju z filtrem, nic wiecej nie bylo potrzebne.
no z 5 razy mnie zlapal slaby deszcz, albo na niego pokropila mrzawka jak stal pod pracą, ale tak to zakladam na niego pokrowiec na noc zawsze no i jak leje to nie jezdze.———-
Wiem, że nic nie wiem 😉8 września 2016 o 10:54 #311876może ci wariować czujnik temperatury lub styki jego wiązki. sonda lambda (małe prawdopodobieństwo na zimnym bo wtedy jest lekko olewana), czujnik położenia przepustnicy albo układ regulacji wolnych obrotów… etc. Juz o takich klasykach jak rozszczelnienie dolotu nawet nie wspominam.
jakieś lampeczki FI ci się nie zapalają?SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije… -
AutorWpisy
Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie