CBF 125 wysokie obroty po odpaleniu

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Motocykle 125 CBF 125 wysokie obroty po odpaleniu

Ten temat zawiera 20 odpowiedzi, ma 4 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Wombat Wombat 9 miesiące, 4 tygodnie temu.

Oglądasz 15 postów - 1 przez 15 (z 21 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #311752
    Zdjęcie profilowe JasnoZielona
    JasnoZielona
    Użytkownik
    • Postów: 25

    Cześć
    Odpalam motocykl – wrzucam jedynkę – trzymam sprzęgło – obroty podskakują same nawet do 4tys. (I w ogóle są takie ‚niestałe’). Wrzucę na luz i wracają do normy czyli 1tys-1,3tys Czy to normalne ? Czy to po prostu zimny silnik się nagrzewa ? Latem – kiedy noce były w miarę ciepłe nie było tego problemu, teraz temperatura nocą lekko spada i już silnik inaczej reaguje.
    O, właśnie, jak jest silnik zimny to jeszcze czasem rano mi gaśnie np na światłach, zarówno na luzie jak i na biegu. Po paru minutach jazdy już wszystko jest w porządku.
    Czy kiedy będzie chłodniej to ta sytuacja będzie bardziej uciążliwa ? Mogę to jakoś naprawić ?

    ———-
    Wiem, że nic nie wiem 😉
    #311755
    Zdjęcie profilowe anonim
    Anonimowy
    • Postów: 4 670

    4K to za dużo jak na ssanie, a 1-1,3K za mało, jak na wolne obroty. Od ^zawsze^ tak miałaś (pytam o wolne)?
    *
    Popatrz w jakim stanie jest sprężyna przy przepustnicy, może się ten element zasyfił od jazdy w deszczu (po deszczu). Miałem podobne jazdy w swoim motocyklu, brud osiadał na tym elemencie i blokował zamknięcie przepustnicy. Możesz mieć jednocześnie za nisko ustawione wolne obroty i zacinający się mechanizm.

    #311793
    Zdjęcie profilowe JasnoZielona
    JasnoZielona
    Użytkownik
    • Postów: 25

    No moze troszke przesadziłam – na luzie zazwyczaj oscyluje około 1,3-1,5k. Czasem wskazówka spada do 1k, czasem jest taka nieregularna, ale jak już się wszystko nagrzeje to trzyma około 1,3k (jeszcze się dokładnie przyjrzę jutro)
    Te 4 tysiące obrotów to za dużo na dzień dobry to wina brudnej przepustnicy?
    .
    Ymm.. bo nie bardzo wiem – gdzie ja mam przepustnicy szukać ? 🙂
    .
    Czytając jakieś inne problemy ludzi z takim samym modelem moto, natknęłam się na post kolesia który pisał że czasem mu ‚strzela rura’ przy schodzeniu z obrotów. Mi się też to pare razy zdarzyło, zapomniałam o tym. Ze 2 razy to było takie bardzo głuche huknięcie podczas jazdy, i ze 2 razy zaraz po odpaleniu strzeliło w rurze. To było przy raczej wyższych temperaturach na zewnątrz. Co to mogło znaczyć ?

    ———-
    Wiem, że nic nie wiem 😉
    #311798
    Zdjęcie profilowe anonim
    Anonimowy
    • Postów: 4 670

    Niespalona mieszanka dostaje się do wydechu i tam następuje zapłon. Zazwyczaj do regulacji gaźnik, ale ty masz wtrysk, wiec może zacząć od pojechania na serwis w celu wyregulowania zaworów. To też może wpłynąć na te wariujące obroty.
    Z przodu cylindra wychodzi rura wydechowa. Dokładnie po drugiej stronie masz zamontowany dolot, a na nim przepustnicę. Ale bym zaczął od regulacji zaworów i zastanowił się przy okazji, gdzie ostatnio tankowałem i czy to aby był dobry pomysł… 🙂

    #311803
    Zdjęcie profilowe JasnoZielona
    JasnoZielona
    Użytkownik
    • Postów: 25

    Nie bardzo rozumiem – te nieregularne obroty to wina prawdopodobnie zaworów tak ? dzis man serwis akurat to im powiem zeby wyregulowali zawory tak ?
    .
    a strzelanie w rurze to wina paliwa ? ale to bylo w dalekich odstepach czasu. napewno pomiedzy tankowaniami na roznych stacjach.

    ———-
    Wiem, że nic nie wiem 😉
    #311813
    Zdjęcie profilowe anonim
    Anonimowy
    • Postów: 4 670

    Nie, jedno i drugie może być winą zaworów, więc trzeba sprawdzić luzy (wyregulować). Jeśli nie przejdzie, można się zastanawiać nad: syfiastym paliwem (dolać środka wiążącego wodę i czyszczącego ukad zasilania z wtryskiem), wymienić filtr paliwa, sprawdzić stan filtra powietrza i jego podłączenie (nieszczelności), potem stan świecy zapłonowej i przewodów/fajki, a jak to nie pomoże, serwis zacznie sprawdzać wtrysk paliwa i zapłon. Zaczynamy od zabiegów prostszych i tańszych. Potem te droższe… 🙁

    #311832
    Zdjęcie profilowe JasnoZielona
    JasnoZielona
    Użytkownik
    • Postów: 25

    Niee nie może być drożej, za przeczyszczenie zaworów chcą około 150 złotych, nie może być już nic więcej ani drożej 🙁
    To na pewno zawory 😛 Po przeczyszczeniu będzie wszystko ok 😀 W piątek się okaże ..
    A jakie to syfiaste paliwo ? Nie obawiam się że wlałam zupełnie nie to, bardziej tak orientacyjnie pytam

    ———-
    Wiem, że nic nie wiem 😉
    #311840
    Zdjęcie profilowe anonim
    Anonimowy
    • Postów: 4 670

    Zanieczyszczone.
    Ty lepiej powiedz ile motocykl ma przebiegu, kiedy miał serwis, co i kiedy było wymieniane.
    Jeździłaś w deszczu, po mokrym, albo myłaś go ostatnio, lub stał na ulewie…?

    #311871
    Zdjęcie profilowe JasnoZielona
    JasnoZielona
    Użytkownik
    • Postów: 25

    moto ma tylko 2500 przebiegu, z czego 2000 moje, kupilam z 550km przebiegu.
    przegląd standardowy miał kiedy dobiłam do 1000 km , no i wymiana oleju z filtrem, nic wiecej nie bylo potrzebne.
    no z 5 razy mnie zlapal slaby deszcz, albo na niego pokropila mrzawka jak stal pod pracą, ale tak to zakladam na niego pokrowiec na noc zawsze no i jak leje to nie jezdze.

    ———-
    Wiem, że nic nie wiem 😉
    #311876
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 12 432

    może ci wariować czujnik temperatury lub styki jego wiązki. sonda lambda (małe prawdopodobieństwo na zimnym bo wtedy jest lekko olewana), czujnik położenia przepustnicy albo układ regulacji wolnych obrotów… etc. Juz o takich klasykach jak rozszczelnienie dolotu nawet nie wspominam.
    jakieś lampeczki FI ci się nie zapalają?

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #311887
    Zdjęcie profilowe JasnoZielona
    JasnoZielona
    Użytkownik
    • Postów: 25

    Boże jak to wszystko groźnie brzmi… 🙁
    Żadna kontrolka się nie świeci.
    Obroty na zimnym silniku, na jedynce po dodaniu gazu wskakują najczęściej na 3k i już tam zostają. Jak przejadę kawałek, na wyższych lub na niższych obrotach na tym 1szym biegu to potem na sprzęgle wracają to tych około 3k. Z czego czasem po przejechaniu paru,parunastu metrów, gdy mam sprzęgło lub luz to zdycha. No ale no jak rozgrzeje się po 5 jazdy no to potem jest już wszystko w porządeczku.
    Zobaczymy jutro co z tymi zaworami. Pan specjalista się za to zabierze i będziemy obserwować zmiany 😉
    .
    A olej może mieć z tym coś wspólnego ??

    ———-
    Wiem, że nic nie wiem 😉
    #311907
    Zdjęcie profilowe anonim
    Anonimowy
    • Postów: 4 670

    A nie masz na niego przypadkiem jeszcze gwarancji…?

    #311937
    Zdjęcie profilowe JasnoZielona
    JasnoZielona
    Użytkownik
    • Postów: 25

    nie, sprowadzony z Niemiec, pierwsza rejestracja na mnie

    ———-
    Wiem, że nic nie wiem 😉
    #311938
    Zdjęcie profilowe anonim
    Anonimowy
    • Postów: 4 670

    A honda ma chyba gwarancję europejską…
    http://www.honda.pl/motorcycles/owners/warranty.html

    #312000
    Zdjęcie profilowe JasnoZielona
    JasnoZielona
    Użytkownik
    • Postów: 25

    O, byłoby super.. „Szczegóły i warunki gwarancji znajdują się w książce gwarancyjnej Twojego motocykla. ” A ja nie dostałam takiej książeczki.
    Zresztą gwarancja 2letnia a to jest moto z 2013 roku więc no już że tak powiem ‚po ptokach’ ..
    Szkoda 🙁

    ———-
    Wiem, że nic nie wiem 😉
Oglądasz 15 postów - 1 przez 15 (z 21 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie