Brak wysokich obrotów [11 tyś +] przy w pełni otwartej manetce [Zipp]

Motor powyżej 10 tyś. obrotów na luzie dławi się, chwilami jednak dojdzie do 12 tyś. bez dławienia. Przy daniu manetki na full motor na wyższych obrotach [10 tyś+] dławi się i prawdopodobnie brakuje mu paliwa. Po daniu manetki na ok. 4/5 motorower wchodzi na obroty [nawet na 12 tyś.], lecz dość wolno powyżej 10 tyś. Taka sama czynność występuje na 4 biegu co sprawia problem przy szybszej prędkości. Na 4 biegu przy ok. 7-8 tyś obrotów motorower na 4/5 manetki ładnie działa bez dławień, lecz obroty nie wejdą powyżej 8 tyś. Natomiast po daniu manetki na full zaczyna się dławić. Motor odpala na ssaniu [gdy silnik zimny] po czym po rozgrzaniu działa na zamkniętym ssaniu.

UWAGA ! Przeczytaj poniższe dane zanim pomożesz !
Model : Zipp Xrace
Tuning mechaniczny : dysza 0,85mm, cylinder oraz głowica 72ccm, iglica ustawiona na najniższy ząbek, gaźnik wyregulowany [1900 obrotów] oraz wyczyszczony sprężonym powietrzem, świeca tuning, moduł odblokowany.
Inne : wymieniony kranik paliwa, wlewane paliwo to Pb 98

Z góry dziękuję za pomoc.

Za krótki jestem. Tobie nie pomogę. A ty raczej nie zrewidujesz swojego obecnego podejścia. Dzięki za cenny wkład ku innym. Tak trzymaj z tym. ;P

12tys obrotow naprawde? chcesz sie pozbyc moto?

mała rada , czerwone pole na obrotomierzu oznacza że to jest "niezdrowe " dla twojej maszyny . Ja się boje o swój sprzęt jak jade na 9.5-10tys obrotów a Ty chcesz płynnie wchodzić na 12tys i jeszcze tak jechać ? powodzenia .

Chyba sie lekko nie zrozumielismy. Nie powiedzialem ze chce jechac na 12 tys obrotow. Wiem ze to byloby samobojstwo dla silnika. Co do tych 12 tys to one sa na luzie. Wiem ze nawet na luzie jest to zle dla silnika ale na 4 biegu moto nie przekracza 7 tys obrotow bez pelnej manetki a z pelna manetka zaczyna sie dlawic. Seryjny silnik tego modelu na 4 biegu wchodzi ok. 9500 obrotow i sie nie dlawi. Czyli to oznacza wg was ze mam jezdzic na zwiekszonym cylindrze na mniejszych obrotach niz na seryjnym silniku ?

zawory dobrze ustawione ?

iglicę opuść o ząbek

Opuscilem iglice o ząbek, wyczyscilem dokladnie oraz wyregulowalem gaznik. Odpalilem motorower. Po wyreugolowaniu wchodzil ladnie, rownomiernie na obroty. Dziekuje paci za porade, najwyrazniej to pomoglo poniewaz ten chinski gaznik ma chyba za krótką iglice i po opuszczeniu jej na najnizszy ząbęk przy daniu full manetki iglica sie wykrzywia i nie jest rownimiernie w kanaliku. Tak jak wspomnialem : motor ladnie chodzi, lecz mam kolejny problem, po rozgrzaniu silnika problem znowu zaczął występować czyli lekko przerywac przy pelnej manetce. Mozliwe ze zle wyregulowany gaźnik czy moze wina wyzej wspomnianych zaworów ?

Przerywać to może Panie ohoho;moduł się nagrzewa,cewka wn,świeca,fajka,gaźnik,zawory,filtr powietrza a nawet impusator przy zaplonie jak sie nagrzeje ot tyle co mi do głowy przychodzi o 7 rano po pierwszej kawie:)

Prawdopodobnie mam przyczyne. Motorower byl kupiony z filtrem stozkowym w siatke (nie gabkowy). Poczytalem troche o tych filtrach w mniejszych maszynach i z opinii wielu uzytkownikow wynika ze ten filtr jest kompletnym badziewiem. Moze to byc przez niego ?

Może i szkoda że na początku o tym nie napisałeś że jest załozony taki siur do lania zamiast puchy[oryginalu].

Mozna by prosic o link do dobrego filtru ? Sporo tego jest a nie chce znowu jakiegos szmelcu kupic :/

http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5017995619

Taki bedzie dobry ?

pasuje do twojego,tylko się nie zdziw jak się zrobi sporo cichszy:)

Najwyrazniej poprzedni filtr musial na prawde byc slaby bo w dzwieku zadnej roznicy nie odczulem. Dzieki za pomoc i rady. Temat do zamkniecia :)