Witam . Pewnego dnia jechałem skuterem i nagle usłyszałem brzdąknięcie i silnik wkręcił się na maksymalne obroty. Niestety dalej już nie pojechał. Po zdjęciu obudowy wariatora i sprzęgła zobaczyłem zerwany pasek . Po założeniu nowego skuter rozpędza się do 35 km/h i potem bardzo długo potrzebuje się rozpędzać. Dodatkowo przy odpalaniu z przycisku słychać tłuczenie się metalu lub blachy w okolicach wariatora. Przy demontażu wariatora okazało się że 2 ślizgi są pęknięte na pół a jeden jest cały . Podczas jazdy dekiel zakrywający wariator, pasek i sprzęgło bardzo się nagrzewa . Bardzo mnie interesuje dlaczego skuter nie może się rozpędzać tak szybko jak przed zmianą paska . Dodatkowo jak w połowie przyspieszania puszczę manetkę to czasami słychać strzał z wydechu .
ale 2T czy 4T?
4T
jeżeli pasek jest 100% prawidłowy to przy zerwaniu poprzedniego i połamaniu ślizgów mogło się coś wygiąc - np wał.
Oprócz tego zawory mogły przywalić o tłok… sporo rzeczy mogło się stać. Trzeba to wszystko rozłożyć, sprawdzać i szukać śladów lub symptomów usterki
Generalnie , gdy skuter postawię na stopce centralnej to bez problemu się rozpędza , a przy podjeździe pod górę, nawet nie dużą, potrafi bardzo zwolnić .
Dodatkowo skuter, jak osiągnie 35 km/h to odczuwa się jak by coś mu stawiało opór , nawet po rozpędzeniu go do 65 km/h silnik nie ma osiągniętej pełnej mocy .
no bo jest słaby. powody masz wcześniej wymienione
A czy uszkodzone ślizgi mają jakiś wpływ na jazdę ?
czy uszkodzone elementy w układzie napędowym mają wpływ na jazdę? myśle że bardzo
jeśli kupiłbym nowy wariator , to pomogło by to ?
na pewno warto wymienić ślizgi żeby to było sprane i prawidłowo pracowało. ale czy nowy wariator to rozwiązanie wszystkich twoich problemów to nie stwierdzę.
a może się tak zdarzyć , że silnik jest mulony przez to że pasek przeskakuje na najwyższe przełożenie i silnik nie ma tyle mocy by tak szybko się rozpędzić ?
jest. ale skoro było dobrze i zmieniłeś zerwany pasek NA TAKI SAM PASEK to raczej by się tu nic nie zmieniło.
Chyba że pasek jest inny, wariator rozwalony i hgw co jeszcze się tam wydarzyło podczas zerwania paska
pasek jest ten sam , nawet ma to samo oznaczenie . A czy pasek ma musi mieć jakieś dotarcie przez kilkadziesiąt kilometrów ?
musi przepracować powierzchnie co ma po procesie produkcyjnym ale to nie jest aż taka róznica