Brak iskry , cewka czy może coś innego ?

Witam , mam problem otóż nie ma iskry na świecy w moim motorowerze daffier dfe 50-8a (kopia benzer aston) Tylko ze zmienionym całym kompletem na 72ccm , a cała sytuacja w której to nastąpiło wyglądała tak :
Wychodze z pracy , siadam na moto , odpalam z kopniaka , odpalił jak zawsze "na strzała" zdążyłem zrobić krok do tyłu z moto aby go wycofać i zgasł po czym już go nie odpaliłem .

I mamy zgadnąć?

raczej prosiłbym o wypisanie co może być tego przyczyną , co posprawdzać itp.

wszystko - od świecy do modułu z jego zasilaniem włącznie.

zasilanie jest bo jak próbowałem go światła , zegary itp się świecą .
a można jakoś moduł sprawdzić czy działa ?

ja sie nie pytam czy masz zasilane światła tylko czy masz zasilany moduł. Chyba sprawdzasz układ zapłonowy a nie oświetlenie?

w sumie zamówiłem juz cewke bo to groszowe sprawy ale bedzie raczej dopiero po niedzieli , moze uda mi sie ogarnąc moduł od znajomego i zobaczyc czy bedzie dział czy nie , a nie mam odpowiednich narzędzi aby sprawdzic czy jest napięci , jakie itp .

nie masz narzędzi, nie za bardzo masz wiedzę - to po kiego się za to bierzesz?
czepiasz się tego modułu i cewki jakbyś był pewny że nie masz iskry. A przynajmniej sprawdziłeś czy nie masz iskry?
a może to wcale nie zapłon tylko gaźnik?a może kompresja? może ci się zawór zawiesił.. itd a może masz zwarcie w instalacji a może się tylko fajka zsunęła a może tylko padła sama fajka... stopkę boczną masz z czujnikiem czy bez bo może czujnik..
to tak jak pisałem - mamy sobie zgadnąć? Tu sie nie zgaduje - tu się sprawdza po kolei poszczególne rzeczy.

to dopowiadając na pytania , jestem pewien że nie ma iskry , najpierw sam sprawdzałem , a potem ojciec który miał za swoich lat nie jeden motocykl , kabel z fajką dokręcałem do cewki itp i nic nie dawało , w stopce nie mam czujnika , wina świecy to też nie jest poniewaz spradzałem na 3 różnych gdzie jedna z nich była nowa dopiero co wyciągnięta z pudełka . Zwarcia też nie ma bo by wtedy bezpiecznik przepaliło a jest on cały .
Czujnika położenia wału w zasadzie nie sprawdzałem ale nawet go nigdzie nie widziałem w moim moto a jest aktualnie rozebrany do samej ramy .

jedyną przyczyną na moje oko może być albo cewka , albo moduł , ale napisałem tutaj bo może jednak coś przeoczyłem.

jeszcze sama fajka mogła zdechnąć. w środku często jest sprężynka, rezystorek.. i to się potrafi zmielić.. skruszyć, mogł się wyrwać/przerwać któryś kabel z kostek w układzie zapłonowym.. itd

Ehh dobra , zamowilem wczoraj cewke z przewodem i fajka , jak to nie pomoże to bedziemy szukali dalej .
Swoja droga odrazu zamowilem zębatke przednia lecz w rozmiarze 420 a łańcuch mam 428 , bedzie to jakos sensownie działało czy lepiej nawet nie zakładac?
A i jeszcze jedno, zamowilem tez lusterka i uchwyt mocowany do kierownicy na lusterko lecz z lewym gwintem ( mialem wrazenie ze lusterka powinnosie zawsze dokrecac do zewnątrz , "od siebie" ) lecz znajomy mi wczorsj powiedzial ze ma normalny prawy gwint , bedzie git czy to nie wypali ?

Wombat napisał:

jeszcze sama fajka mogła zdechnąć. w środku często jest sprężynka, rezystorek.. i to się potrafi zmielić.. skruszyć, mogł się wyrwać/przerwać któryś kabel z kostek w układzie zapłonowym.. itd

Kolega dobre pisze, Cewka bądź fajka.

Za dawnych czasów to cewkę i fajkę sprawdzało się poprzez włożenie palca do fajki i jeden rozruch kopniakiem, jak prąd kopnął to wszytko okej. :)

a zaraz przetestuje te sposob , jak okażsie jednak że to nie fajka no to czekamy na kuriera z cewką .

Witam. Widze ze miales ten sam problem co ja w tym momemncie odpalilem odjechalem 2 metry zgasl i koniec sprawdzalem prawie wszystko i nic. Powiedz co sie stalo u ciebie bo podejrzewam ze znalazles powod.

pozdrawiam
Piotr