Brak iskry - 4T 139QMB

Siemka.Mam problem mały :D Zmieniłem w Vezyrku już moduł, iskrownik no i iskry nie ma :D Cewka i świeca dobre, w Hondzie działają, więc nie wiem.Ojciec odłączył nóżkę boczną i czy to może być wina tego?On twierdzi, że nie, ja nie wiem :D A i czy iskry może brakować przez regulator napięcia?Ojciec mówił, że elektryka jest tak zrobiona, że iskrownik i regulator ze sobą "współpracują".Z tego co mi wiadomo, regulator jest od świateł.No właśnie, jakiś czas temu już kierunki nie świeciły, a teraz iskry nie ma.Wie ktoś może czemu?Nie zrobię teraz tego z ojcem, bo On wraca dopiero 6 sierpnia, więc trochę jest ;/

W niektórych skuterach nóżka boczna zwiera prąd do masy przez co nie ma iskry, w innych rozłącza przewody i moduł nie dostaje prądu. Więc trzeba to sprawdzić.
Moduł jest ładowany oddzielną, inną cewką i nie współpracuje z regulatorem napięcia. W starszych motocyklach tak było, teraz się od tego odeszło.
Na początek złóż nóżkę boczną tak jak powinna być. Jeśli to nie pomoże trzeba sprawdzić czy impulsator jest dobry. To jest ta cewka nad magnetem (kołem zamachowym). Do takich napraw przydałby się zwykły multimetr za 20 zł z bazaru. Sprawdza się rezystancję cewki - jeśli jej nie będzie to znaczy że jest spalona, jeśli będzie za mała - cewka ma zwarcie (1 na milion przypadków). Prądnice rozumiem że wymieniłeś, moduł też. Należało by sprawdzić wszystkie kable podłączeniowe czy przewodzą prąd i czy nie mają zwarć z masą. Jeśli wszystko działa a iskry nie ma odłącz akumulator. Jeśli to nie pomoże to już tylko mamy 3 winnych:
a) żyła wodna - przestaw skuter 10 metrów dalej,
b) klątwa - zaproś egzorcystę,
c) kosmici - nie mam pomysłu.
Jeśli mieszkasz niedaleko mińska maz to mogę w przyszłym czasie wpaść z multimetrem i razem coś wykombinujemy...

Dokładnie sprawdz najpierw ta nóżke - skutery mają czujnik otwarcia nóżki bocznej i za Chiny Ludowe nie odpalisz jak jest otwarta. Jak ojciec coś tam odkręcał tomoze zjeb... tzn zepsuł ;). Tam przeważnie jest czujnik indukcyjny (działający w kontakcie z metalem) może po odkręceniu go gdzieś podwiesił by nie zawadzał i on ci zwiera cały czas. To jest błachostka ale miałem z tym problem - mój sie pod wpływem drgań odkręcił i zwierał cay czas.

multimetr hmm co to jest?Ojciec się bawił woltomierzem, omomierzem (nie wiem czy dobrze piszę) i oscyloskopem, twierdzi, że to nie nóżka, chociaż chciałem go namówić do podłączenia.Też gdzieś czytałem że trzeba ją do masy podłączyć czy coś.inca, cała zawartość czujnika leży w schowku skutera :D Jak wróci, to tą nóżkę będzie trzeba zrobić, jakoś się namówi go :) Ogółem ojciec się zna na elektryce lepiej niż ja, ale nie jest on samochodowym elektrykiem, tylko z kompami coś.I ten regulator też mi się nie wydaje by współpracował.No do Mińska trochę mam, mieszkam z drugiej strony Warszawy niestety :D Chociaż najlepiej, jeśliby to była wina kosmitów (podpunkt c) :D No ale cóż, dzięki za pomoc :)

A przewód?Może tam gdzie do fajki wchodzi?Ja założyłem małą obejmę dokręcaną na śrubokręt(ciągle przewód się odsuwał i woda się dostawała)Problem może być błachy,skoro wszystko sprawdzone.

Dobra, zmieniłem iskrownik na z grubsza taki sam (jeden kabelek inaczej, ale to akurat podobno "mostek" czy coś, w sumie na to samo wyszło.Pożyczyłem stary moduł kolegi i jest iskra :D Czyli wina iskrownika i modułu, który mimo że nowy w salonie Rometa kupiłem, był zepsuty ;/ Mimo wszystko dzięki za chęci i pomoc :D

Rozbierz na części pierwsze i składaj.../

Jakbyś nie zauważył, już zrobiłem.

Ponownie...
i dalej...
Aż znajdziesz powód.

Chłopie po co spamujesz już dawno skuter zrobiony!!!