Benzer yankee, problem, brak mocy

witam. wczoraj kurier dostarczyl mi motor benzer yankee z 2013
i brak mu mocy, 4 biegu nie da rady wrzucic jest za slaby
wolno wkreca sie na obroty. nie mam pojecia co to moze byc
na module raczej zablokowany nie jest bo wkreci sie na wysokie na jalowym
gaznik jest wyregulowany tez dobrze. ma ktos pomysly co mu moze byc??
mialem kiedys kinroada crosa z tym silnikiem i chodzil duzo lepiej niz ten benzer :(

Jest nie dotarty ;) Lepiej nie jeździć na 4 na dotarciu. Ok 40 km/h max przy pierwszych 150 km. A później oszczędzać gdzieś do 500. Ja tak robiłem z moim shaftem to chodzi bardzo ładnie, pierścienie się dopasowały i "zbiera" się bardzo dobrze ;)

ale tez byl tak slaby? na poczatku?

Tak :D Trzeba mu było dać ostro po obrotach żeby go nie zmuliło totalnie po wrzuceniu na 2. Inaczej nawet gaz do dechy i tak nic nie dawał, po prostu moc spadała. To minie, trzeba go po prostu dotrzeć na spokojnie i minie z czasem.

Odświeżam

.

Bartek12200 odpowiedział Ci na Twoje pytanie.
Mimo wszystko, blokadę na gaźniku pewnie masz, dlatego jedzie Ci teraz max 40-50 km/h, zgadłem?

coś pewnie kolo tego. a gdzie jest blokada w gazniku ? i jak wyglada??

W gaźniku masz czarny dekielek przymocowany dwiema śrubami. Odkręcasz go podajże śrubokrętem krzyżakowym i z drugiej strony tego dekielka masz śrubkę (podczas zdjemowania dekielka będziesz miał sprężynkę, uważaj, żeby nie zgubić). Odkręcasz ją (także śrubokrętem) lub wkręcasz do samego końca. Następnie zakładasz dekielek spowrotem i motorower zostaje odblokowany.

nie ma u mnie niczego takiego(((((

Mam pytanie czym rozni sie wersja Yankee z 2013 od tej z 2012 roku? Mam zamiar kupic i nie wiem czy jest jakas roznica oprocz ceny?

chyba niczym :P

hoho ja ze swoim benzerem też mam taki problem. Po 300 km wymieniłem olej i bardzo oszczędnie nim jeździłem 50km/h maks.teraz mam 980 i niedługo będę wymieniał olej raz jeszcze. I po tej wymianie będzie mi się lepiej zbierał ? Bo mam problem tak jak kolega wyżej. Na 3 z lekkiej górki zamknę licznik po wrzuceniu 4 mam 45 km/h. Może problem jest z tą 4 jakoś trzeba ustawić przestawić... Co do gaźnika też nie mam żądnego dekielka. Po odkręceniu tej góry jest sprężyna w srodku igła i niżej takie czarna otoczka która unosi się po przekręceniu manetki.

Już wiem! Skoro na 3 zamykasz licznik, a na 4 ledwo Ci 45 idzie to znaczy, że masz zablokowane obroty na 4 biegu na module (tak?).
Taka jest moja teoria.

Modół powinien odcinać na każdym biegu przy 45km/h. Gdzieś musicie mieć blokade. Chociaż jak mieszkacie na wsi i sie nie boicie eksperymentować to odkręćcie śruby przy tłumiku ale tłumika nie ruszajcie narazie ( mój znajomy na kamieniu urwał śrube od tłumika i jeździ bez dokręconego co daje mu kopa jak ta lala)czyli poprostu tłumik na swoim miejscu ale niedokręcony. Oczywiście to jest ryzyko i robicie ten eksperyment na własną odpowiedzialność, możecie też jechać do warsztatu żeby wam "zdjeli blokade z 4 biegu"

To już nie wiem. Chociaż... Lekko odkręcony wydech to zdjęta blokada. Pierwszy raz słyszę, ale nie widziałem - nie wiem. Nie będę się czepiać, bo może to i prawda. O.o

Dam takie porównanie przy zakręconym wydechu po równym mój kolega jechał około 70 i nadążałem za nim. Bez dokręconego wydechu na równym zostawia mnie z tyłu i mówi że mu sam silnik hamuje - osiąga moc maksymalną. Raz zgubiłem śrubę w swoim junaku efekt był ten sam, a pod dość konkretne wzgórze gdzie potrafił 30 max jechać to rozpędzał się spokojnie do 40 - 45. ( mieszkam na dość górzystym terenie miedzy moją miejscowością a większym miastem jest 300 metrów różnicy wysokości)

Skoro u Was tak faktycznie działa to ja nie mam nic do powiedzenia, chociaż i tak myślę, że coś kręcisz. Nie mniej jednak - nie widziałem, nie będę pewny swego.

a jakie zębatki macie w benzerach??? u mnie 13/45 a router to tosamo i ma 14/52 moze dlatego muli nam te benzerki

Jest blokada tylko na 4 biegu na module, wystarczy wymienić moduł na odblokowany i będzie nie tylko jeździł normalnie, lecz także łatwiej odpalał. U mnie na starym module odpalał po 3-4 obrotach wału, a na odblokowanym od razu. Zębatki nie mają tu nic do rzeczy - ja dałem przełożenia na prędkość i nawet fabryczna 50 daje rade na 17/37 gdyż na 4 biegu potrafi pogonić ponad 70km/h (GPS).