Benzer (ws) 50 / Rozrząd i Kranik

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Motorowery Benzer (ws) 50 / Rozrząd i Kranik

Ten temat zawiera 1 odpowiedź, ma 2 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Michalk001 Michalk001 1 miesięcy, 4 tygodnie temu.

Oglądasz 2 posty - 1 przez 2 (z 2 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #651450
    Zdjęcie profilowe QualityCC
    QualityCC
    Użytkownik
    • Postów: 1

    Witam, posiadam motorower Benzer ws 50 (cylinder 70). Mam kilka ważnych pytań, na które ciężko mi znaleźć odpowiedź.

    1. Czy luźny rozrząd (łańcuch) powoduje spadek mocy, zwiększenie spalana o (X/100km), zwolnienie przyspieszenia, czy też uszkadza znacznie silnik?
    2. Dlaczego na normalnym odkręceniu paliwa, czasem spływa tak, jakby faktycznie spływalo po boku wężyka a na drugiej stronie pusto? Przy załączeniu rezerwy (w góre) paliwo płynie przez całą objętosc wężyka.

    3. Czy jeśli mam np. zatankowane (5L/8L), więc ‚prawie’ do pełna – mogę jeździć z załączoną rezerwą bez większych obaw o uszkodzenie/zalanie silnika?

    Silnik; 139 fmb
    Cylinder; 72cc
    Obroty na ‚biegu jałowym’; 1900-2200

    Ad. – Rozrząd zamierzam jak najszybciej wymienić, zamówiłem potrzebne części, filtry i inne rzeczy + regulacje zaworów czy też gaźnika – rówież zamierzam zrobić (w tym tygodniu).

    • Ten temat został zmodyfikowany1 miesięcy, 4 tygodnie temu przezZdjęcie profilowe QualityCC QualityCC. Powód:Błędy stylistyczm
    • Ten temat został zmodyfikowany1 miesięcy, 4 tygodnie temu przezZdjęcie profilowe QualityCC QualityCC. Powód:Błędy stylistyczm
    #651492
    Zdjęcie profilowe Michalk001
    Michalk001
    Użytkownik
    • Postów: 1 604

    Luźny łańcuszek rozrządu może spowodować przeskoczenie go o jeden lub dwa zęby. Spowoduje to spadek mocy, trudności z odpaleniem i ryzyko spotkania się tłoka z zaworami. Kranik może tak działać, na zwykłym ustawieniu leci mniej paliwa i spływa ono po ściance przewodu paliwowego, gdyż rurka wewnątrz zbiornika jest dłuższa i przez to może być mniejszy przepływ – ale jeśli silnik pracuje normalnie i nie brakuje mu paliwa to jest wszystko ok. Nawet jak nalejesz do pełna i otworzysz rezerwę to nic się nie stanie – paliwo leci szybciej, ale w gaźniku jego poziom jest stały i regulowany zaworkiem iglicowym który nie pozwoli na „przelanie” gaźnika. No chyba że się rozreguluje, ale wtedy łatwo to naprawić.

    Zipp Salmo: przebieg 56442km: sezon 2010 – 3321km, sezon 2011 – 6870km, sezon 2012 – 7467km, sezon 2013 – 8130km, sezon-2014 – 8840km, sezon 2015 – 6887km, sezon-2016 – 7081km. sezon 2017 – 3855km. sezon 2018 – 3991km.
Oglądasz 2 posty - 1 przez 2 (z 2 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie