Barton Sprint 80 nie odpala

Barton Sprint 4t 80cc 3300 km 1 rok

Będąc przekonany, że mam wersję 50cc chciałem zmienić cylinder na 72cc – po zdjęciu głowicy okazało się, że dostałem egzemplarz z fabrycznym 80cc (?). Powstrzymałem się od wymiany, ale ściągnąłem cylinder, wyczyściłem wszystko m. in. z nagaru, przesmarowałem olejem i skręciłem z powrotem. Niestety nie udało mi się go odpalić. W między czasie próbowałem wstrzyknąć paliwo do gaźnika. Potem okazało się, że ODPALA, ale tylko przy podaniu paliwa bezpośrednio do komory (świecy nie wykręcałem) i przy odkręconym gaźniku. Oczywiście spalał podane paliwo i gasł. Po zmontowaniu z powrotem ten sam problem. Rozkręciłem gaźnik – był czysty, przedmuchałem dyszę, skręciłem z powrotem i ten sam problem – w ogóle nie łapał. Lekko zaskakiwał tylko BEZ SSANIA i z odkręconą manetką gazu mniej więcej do 1/3. Nie chcę niepotrzebnie wszystkiego z powrotem rozkręcać, więc proszę o pomoc, bo wyczerpały mi się pomysły. Byłem przekonany, że problem nie może leżeć poza głowicą, zaworami i cylindrem, bo przecież nic więcej nie ruszałem, ale jak pisałem odpala przy podaniu paliwa do komory. Wygląda jakby brakowało paliwa (do gaźnika dochodzi), tudzież mieszanka była nieodpowiednia ... tylko skąd ten problem ...

Przed chwilą udało mi się go 2 razy odpalić „na pych” – pod warunkiem, że po puszczeniu sprzęgła jeszcze sobie z nim trochę pobiegłem .... praca silnika wydawała się w miarę normalna z wyjątkiem METALICZNYCH ODGŁOSÓW ... przypomniało mi się, że ze środka głowicy wypadła nie wiedzieć skąd podkładka pod śrubę ... od czego mogła być? Jedyne co w tej okolicy zrobiłem to odkręcenie 3 śrub od zębatki rozrządu, ale wyglądały na wkręcane – bez nakrętek.

Szkoda, że nikt nie odpisał, ale poradziłem sobie sam ... dla "potomnych" - powodem tego stanu rzeczy był przestawiony rozrząd - zębatka osadzona o 3 ogniwa łańcuszka za daleko i zawory waliły po tłoku. Najlepszy sposób - oglądać w "okienku" pod śrubą na górze obudowy magneta czy pojawia się cecha na magnecie (kręcimy wałem - klucz nasadowy 14) i ustawiamy zębatkę rozrządu na godzinie 9 i do tego dopasowujemy położenie wałka rozrządu. Oczywiście w 4t 1 obrót wałka rozrządu = 2 obroty wału. Niestety dalej nie wiem skąd była podkładka - nie ściągałem głowicy.

Pokaż jaka ta podkładka

Nie mam aparatu przy sobie, ale to było takie coś:
http://www.a2.lublin.pl/img/din%20127.jpg
Średnica wewn. 6 zewn. 10 mm kolor złotawy - pasuje tylko do 3 śrubek od zębatki rozrządu, ale one są wkręcane w wałek ...