Barton Fighter! Słaby pod górę + nierówna praca silnika na wyższych obrotach !

Tak jak w temacie.
Dziś postanowiłem się przejechać do mamy na grób i przy okazji poobserwować jak zachowuje się Fighter.
Nie miałem nigdy do czynienia z motorowerami dlatego napiszę co mnie niepokoi. Niestety przez tydzień nie opanuję tego bo jutro rano pakuję rowery na dach samochodu i jadę z rodziną w góry.

Co zaobserwowałem (może po dotarciu się poprawi)
- odpala bez problemu i trzyma ok 2 tys obrotów.
- pod wzniesienia muszę redukować do 2. Na prostej drodze rozpędza się normalnie i osiąga około 50km/h
- czuję na wyższych obrotach i biegach jakby silnik lekko nierówno pracował. Nie wiem czy tak powinno być..a silnik to ok 6000

Czy to co piszę powyżej jest normalne w motorowerach z silnikami 4t? Nie znam się na tym a nie chcę co chwilę do serwisu jeździć tym bardziej że mają złą opinię u nas w rudzie śląskiej

Czy da się samemu coś pokombinować ?
Po powrocie ewentualnie nagram filmik podczas jazdy to może coś więcej uda się wam wywnioskować

Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc. Chcę poznawać motorki i kiedyś wstąpić do jakiejś grupki fanatyków :).
Pozdrawiam

Redukcje pod górki to normalne w tego typu sprzętach - silnik nie ma dużej mocy, za to odwdzięcza się bardzo niskim spalaniem. Możesz założyć cylinder 72cm3 i zyskasz trochę mocy.
Nierówna praca silnika na wyższych obrotach może być spowodowana blokowanym modułem zapłonowym który ogranicza obroty przy pewnej wartości. Najlepiej kupić odblokowany moduł i problemy powinny zniknąć.

ooo.. dobrze, że to nie usterka

Nie jestem pewny jeszcze czy dobrze naciągnąłem łańcuch bo co jakiś czas przy zmianie biegów czy hamowaniu silnikiem coś stuknie..

Co do modułu to pytałem w sklepie gdzie kupowałem motor i powiedzieli że za 400zł mi odblokują.. Niestety na chwilę obecną te 400zł wolę przeznaczyć na kurtkę i spodnie na motor..
Dobry pomysł ??

Powinieneś zaśmiać im się w twarz - jedyna blokada to moduł zapłonowy kosztujący na Allegro 25-30zł. Musisz tylko sprawdzić jaką masz kostkę bo są 2 rodzaje. Wymienisz bez problemu sam. A łańcuch po naciągnięciu powinien mieć 1-2 cm luzu. Jedynie trzeba uważać aby prosto ustawić tylne koło - po to są znaczniki z boku przy naciągach. A co do ciuchów to spodnie niekoniecznie - ale kurtka to doskonały pomysł. Sam w niej jeżdżę i wiem co piszę.

ale to moduł zapłonowy typowo do bartona ? czy szukać według typu ?
No i gdzie ów moduł się znajduje ?? Kurde jestem elektrykiem dołowym i nie wiem :D

Aha! a nie zaśpiewali 400zł bo zablokowali też gaźnik czy coś ?
Czytałem że takie coś się robi.

Moduł to taka kostka z wejściem na kable: http://allegro.pl/modul-zaplonowy-4t-gy6-4-2-odblokowany-cdi-chiny-4-i3452678024.html
Znajdziesz go gdzieś pod bakiem lub pod bocznymi osłonami. Jedynie sprawdź jaką masz kostkę. W motorowerach z biegami nie blokuje się gaźników. Takie coś jest w skuterach z automatem.

dzięki serdeczne.
Juro zatem przed wyjazdem zobaczę gdzie się znajduje i jaka to wtyczka

Jeszcze raz wielkie dzięki.

Nie ma sprawy - jak widzisz w podpisie trochę już swoim przejechałem i zęby na nim zjadłem, ale złego słowa nie mogę powiedzieć. Lej dobry olej i paliwo i będzie nie do zdarcia.

Mam taki zamiar żeby o niego dbać.
A oleje próbować wymieniać samemu? Ewentualnie jakie kupić?
Chyba po tych 300km oddam na pierwszy przegląd, bo zaworów sam nie sprawdzę i całej reszty. Za mało jeszcze wiem.
Mam nadzieję że jak juz kupię jakieś ubranko na motor to zacznę nabijać kilometrów :) i zmienię na coś ala "czoper". Chyba że tak mi się spodobają motorowery,że przy nich zostanę.
Ogólnie nie wiem jeszcze czego tak na prawde chcę. Czy motorka na codzień by dojeżdżać do pracy, czy jakiś wypaśny motor na ktory i tak nie będę miał czasu. Rodzina, praca, rower i gitarka swoje zajamują.
Pozdrawiam i dzięki raz jeszcze.