Barton Fighter 72ccm dysza

Witam. Posiadam Bartona Fightera 72ccm i chciałbym się zapytać po czym poznać że dysza główna 85 pod filtr stożkowy będzie wystarczająco dobra. Przeszukałem internet lecz nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Chcę się dowiedzieć, po czym to poznać. Nie jetem jakimś tam wielkim specem od takich rzeczy i nigdy wcześniej nie zmieniałem dyszy w gaźniku liczę na odpowiedzi osób które już zmieniały dysze w gaźnikach.

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

W tym typie silnika[139fmb] stożek bardziej szkodzi jak pomaga.A dysze możesz sobie założyć 85 będzie się lżej [łatwiej] regulował gaźnik.

Stożek mam gąbkowy i to w obudowie więc raczej nie powinien aż tak bardzo szkodzić.

stożek to stożek. obudowa tu mało zmienia

No dobra postanowiłem że stożek zostanie i dysza 85 już siedzi w gaźniku, podczas jazdy jak odkręcę manetkę do końca i ma on prawie 7tyś. obr/min to zaczyna nim szarpać (dławi się). Czasami chodzi ładnie jak odkręcę manetkę do końca, przyśpieszenie pod lekką górę ma też lepsze niż poprzednio. Czy te szarpania mogą się objawiać zbyt dużą dyszą i większą dawką paliwa czy powietrza? Świecę wykręcę dopiero jak silnik ostygnie gdyż jest zbyt gorący.

Witam ponownie. Więc zrobiłem tak jak napisano mi wyżej wyrzuciłem filtr stożkowy i założyłem fabryczny, dysza została zmieniona z 70 (fabryczna) na 80 , gaźnik wyregulowałem i podczas jazdy na każdym biegu ciężko wkręca się w obroty. Macie może jakieś pomysły do zasugerowania? Świeca ma kolor kawy z mlekiem. Dodam że gaźnik też czyściłem.

Ja mam tak samo lecz postanowiłem że spróbuje zmienić głowice na tą z 50 ccm, bo ma mniejszą komorę spalania
i wiem że może bić po zaworach lecz mój kolega tak zrobił i wszystko grało

Panowie- zakładając cylinder 72cc i głowice 50cc musisz mieć odprężony tłok 47mm bo inaczej rozdupczy Ci to gniazda zaworowe.

Pozostają pytania o:

• kompresje
• lewe powietrze
• stan regulacji gaźnika

Zakładając większy cylinder musisz dać mu więcej paliwa. 50cc dysza główna zazwyczaj 32 proponuje dać na 33-34 przy airboxie lub na 35 przy stożku/gąbce.
Dysza główna 72cc z airboxem 72-80? Zależy od moto. Natomiast z stożkiem 85-90. I to tez wszystko jest zależne od położenia nad poziomem morza oraz temperatury otoczenia.

Cześć,
“Dysza główna 72cc z airboxem 72-80? Zależy od moto. Natomiast z stożkiem 85-90” Mam stożek, cylinder 72cc, wymienioną głowicę, tłoczek, itd. cały komplet. Po zamontowaniu dyszy 90 kompletne zalewanie, zamulenie i jedna wielka padaka - nie zależnie też od regulacji samego gaźnika i ustawienia wysokości iglicy. Także takie 85-90 dysza to chyba w teorii, bo w praktyce to nie działa dobrze.