Posiadam aprilię 50 r street, rocznik 2012. Światła przednie tego skutera są bardzo słabe. Tył działa wystarczająco, za to nie wygląda zbyt interesująco. Czy ktoś dokonywał przeróbek przodu i tyłu w celu poprawy wydajności świateł przednich i wyglądu tylnych?
Prosiłbym o wskazanie polskiego sklepu gdzie mógłbym kupić części bądź ich zestaw do "tuningu" tych dwóch elementów.
Drugi "problem" to praca zawieszenia. Zdaję sobie sprawę że taki skuter to nie topowy motocykl z wysokiej klasy amortyzatorami, jednak tak czy inaczej praca widelca i tylnego shocka tej aprilii jest moim zdaniem bardzo słaba. Zawieszenie pracuje twardo, kiepsko radzi sobie z drobnymi nierównościami, na trochę większych skuter odbija się tępo tracąc stabilność. Proszę o sugestie co do wymiany obu elementów lub poddana ich przeróbkom. Czy widelec przedni tej aprilii posiada kąpiel olejową? Posiada jakiekolwiek tłumienie? Czy w ramach tego widelca da się coś zrobić (wymiana oleju, sprężyn itd) by poprawić komfort pracy? Jak wygląda sprawa tyłu? Może dostępny jest amortyzator - zamiennik dający lepszą kulturę działania? Tak jak w przypadku oświetlenia - proszę osoby zorientowane o podanie polskich sklepów które oferują części do zawieszenia aprilii, ewentualnie propozycje ofert spoza Polski.
Dziękuję za linki i sugestie :) Jeszcze pytania: - czy oba światła są zamienialne z obecnymi bez konieczności ingerencji w elektrykę czy cokolwiek innego? Mogę je zamontować używając obecnej instalacji elektrycznej oraz jej "wyjść" czyli oryginalnego że tak powiem zestawu kabli/złączek skutera? W opisie podana jest moc świateł przednich - jak ma się ona do mocy tego zestawu który jest w skuterze? Czy ten zestaw (masz jakieś doświadczenie w tej kwestii) faktycznie poprawi skuteczność świateł przednich? - czy ten damper można zamontować zamiast oryginalnego bez konieczności przeróbek czegokolwiek?
To dla mnie dosyć istotne gdyż nie jestem specem od elektryki, z prostymi czynnościami mechanicznymi raczej sobie poradzę.
Mógłbyś coś więcej napisać o przeróbce przodu? Wymiana sprężyn na progresywne - jakieś propozycje jak wyżej? Jaki olej co do firmy i parametrów? Mam doświadczenia z amortyzacji rowerowej. Wielkie dzięki za pomoc :)
I jeszcze jedno pytanie - hamulec przedni. Czy w skuterze jest możliwość dokonania przeróbki polegającej na montażu większej tarczy hamulcowej? Górne "ucho" mocowania przy widelcu ma podłużny kształt, tak jakby się dało zacisk odsunąć (wstawić większą tarczę?). W rowerach z tarczówkami stosuje się adaptery do zacisków umożliwiających montaż większych tarcz.
Sprężyny musisz zamówić w firmowym serwisie powinni mieć katalog,podłączenie lampy tył i reflektora nie sprawi ci problemu a co do hamulca to tarcza nie większa a sportowa i dobre klocki [miękkie teraz masz jakieś lipne bo apka na standardowej tarczy i pompie z przewodem w oplocie stalowym robi stoppie]
Co do sprężyn, katalogu i firmowego serwisu - to u mnie może być duuży problem :) Dlatego właśnie prosiłbym o podanie linka z ofertą takich sprężyn - jak w Twojej pierwszej odpowiedzi. Co do hamulca - jestem zadowolony z jego działania i zablokowanie koła nie stanowi raczej problemu - jednak chciałbym wkładać mniej siły w naciskanie dźwigni.
Wolę prostsze rozwiązania - tym bardziej że mam styczność z tarczówkami rowerowymi i tu spektrum możliwości zależnie od firmy, modelu i wielkości tarczy jest olbrzymie :)
Miałeś lub masz styczność z tą aprilią? Z czego może wynikać tępa praca amortyzatora? Skuter jest fabrycznie nowy, takie działanie było od początku. Jestem w stanie zafundować mu nowy olej i sprężyny - pytanie czy to cokolwiek pomoże czy jego nierewelacyjne działanie wynika może np z konstrukcji.