Aprilia SR się gotuje.

czesc.
mam problem z aprilia sr....
Odpalam ją chodzi normalnie , temperatura szybko rosnie az sie gotuje wiec ja gasze a chlodnica i przewody zimne a woda z chlodnicy ginie ... ;O pompa wody jest nowa, co to moze byc?

Wygląda na zapowietrzony układ chłodzenia. Umiesz odpowietrzyć?

Odpowietrzałem 2 razy , ale może to źle robię . Jak mam to zrobić?

albo termostat.

Jak może być termostat jak przewody zimne? Teoretycznie powinien sam się odpowietrzyć. Podczas pracy silnika ściśnij przewody, które są zimne i uzupełnij poziom płynu w zbiorniczku. I tak do skutku.

no ale wlewam plyn odpalam i idzie takie cisnienie ze az wysadza ten plyn ze zbiorniczka ;/

A wlewasz płyn na odkręconym odpowietrzniku??

Pewnie powietrze się nagrzewa w cylindrze i wywala płyn. Zdejmij przewody i wlej płyn strzykawką - zalej pompę i cylinder. Nałóż przewody i wlej resztę. Nie wiem już co tu by innego wymyś;eć. W chłodnicy nie ma odpowietrznika?

No tak , niestety nie ma odpowietrznika w chłodnicy ;/ A moze to wina uszczelki pod głowicą i idzie powietrze tamtedy i cisnienie sie wytwarza bo lewe lapie

Co Wy piszecie. Jaki odpowietrznik? tak, może to być wina termostatu.
Dlaczego? Wyjaśnię to po kolei. Przewód, ten który doprowadza ciecz z chłodnicy jest podłączony do termostatu, skoro płyn jest a przewody zimne, to znaczy, że termostat Ci się nie otwiera.
Rolę odpowietrznika pełni zbiorniczek wyrównawczy, czyli to, gdzie wlewasz płyn, pamiętaj, że poziom musi się znajdować między min a max. Żeby prawidłowo napełnić instalację chłodniczą musisz zrobić tak:
1) Wypuścić cały płyn (chyba, że już jest wypuszczony).
2) Upewnij się, że przewody są dobrze podłączone.
3) Powoli uzupełnij zbiornik wyrównawczy.
4) Nie wlewaj od razy całego płynu, tylko uruchom silnik, ale nie na długo, tylko na tyle, żeby pompa zassała płyn, co będzie skutkowało obniżeniem się płynu w zbiorniku wyrównawczym.
5) Zgaś silnik. Dolej jeszcze trochę płynu i znowu uruchom, jak płyn się ustabilizuje między min a max, to znaczy że jest OK, i NIC WIĘCEJ już nie robisz.
Więc prawdopodobnym winowajcą jest termostat, który znajduje się w głowicy.
Sam mam SR'kę i znam ją od podstaw ;)

A ten termostat jak naprawić?

tego sie nie naprawia tylko wymienia.

A moze to wina uszczelki pod głowicą i idzie powietrze tamtedy i cisnienie sie wytwarza bo lewe lapie ?

Na razie nie kombinuj tylko zrób tak jak napisał DamianRysiek.Jak nie zadziała to się wtedy będziemy martwić co dalej.

Oczywiście termostat się wymienia na nowy. Na allegro masz duży wybór termostatów, wkleiłbym Ci link bezpośredni, ale nie wiem z którego roku jest Twoja maszyna.
Uszczelka pod głowicą powinna być ok. Ale zawsze możesz ją sprawdzić najlepiej ściągnij głowicę i oceń stan uszczelki, jeśli dobra, to wina leży tylko po stronie termostatu (już jestem teraz tego pewien w 99.99%)
http://allegro.pl/listing/listing.php?string=aprilia+sr+termostat

Zrobię to co mówiłeś i dam znać :)

Mogę z ciekawości spytać ile ta Aprilia KM/h wyciągnie??

No nic. Myślałem, że w skuterach jest jeden obwód, a nie dwa (duży i mały). W takim razie wyjmij termostat i włóż do garnka z wodą. Podgrzewaj i obserwuj czy coś się z nim będzie działo.

Herosses napisał:

Mogę z ciekawości spytać ile ta Aprilia KM/h wyciągnie??

Moja osiąga coś koło 90 km/h (z górki może 100), ale czego więcej oczekiwać od skutera? Zresztą nawet nie jest po tuningu full seria, tylko tłumik mam Arrow.

No moja morini na :
-Cylinder Polini Sport 70
-Wał Korbowy Polini Evo
-Gaznik Dellorto 17,5
-Sprzęgło HEBO
-Wydech Tecnigas RSII
wyciąga licznikowe 115-120.