Posiadam skuter jak w tytule tematu. Skuter miał wymieniony wydech, zmienione rolki w wariatorze (wg mechanika), zmienioną iglicę (tak to określił) w gaźniku. Przyspieszenie do 50 km/h po tych zmianach wynosiło jakieś 12/13 sekund, prędkość maksymalna 87 km/h. Nabyłem: - wariator multivar z rolkami w zestawie 7,2 grama, biała sprężyna z zestawu - rolki polini zestaw 5,5/6/6.5/7 gramów (cztery komplety) - pasek malossi - korektor momentu malossi torque drive część ruchoma - korektor momentu RMS część stała - sprzęgło malossi fly clutch z oryginalnymi sprężynkami białymi - dzwon malossi wing bell.
Zestaw złożyłem z powyższych cześci (są nowe), założyłem rolki 5,5 grama (jeśli dobrze zrozumiałem lżejsze poprawiają przyspieszenie kosztem v max, cięższe odwrotnie), zależało mi głównie na poprawie przyspieszenia Oryginalne rolki ważą wg wagi domowej elektronicznej 36 gramów, czyli 6 gramów sztuka.
Pierwsza jazda po wymianie: skuter nie jedzie efektywniej niż do tej pory, jedyne co da się zauważyć to zniknięcie ślizgania się paska lub okładzin sprzęgła - trudno mi powiedzieć dokładnie ale ten problem zniknął.
Proszę o sugestie co można zrobić dla poprawy przyspieszenia i jeśli to możliwe prędkości maksymalnej.
A orientujesz się jak się mają twardościowo oryginalne niebieskie z zestawu fabrycznego do białych które są zamontowane w nowym sprzęgle? Jakieś sugestie które wziąć jeszcze? Zastanawiałem się czy nie kupić dodatkowo sprężynek, zrezygnowałem i może to był błąd. A co z rolkami do wariatora? Założyłem najlżejsze z zestawu polini 5,5 grama zamiast tego co było (waga elektroniczna pokazała 36 gramów za 6 sztuk, więc daje to powiedzmy 6 gramów na sztuce). Korektor oryginalny ma jedną "prowadnicę" tuningowy Malossi dwie, zamontowałem bloce w tej o mniejszej stromiźnie.
Skuter stał się też mniej "wyrywny", jakby przyspieszenie ciut ucierpiało (odwrotnie od zamierzonego efektu).
Sprężynę bez problemu zamienić mogę, jednak rolek lżejszych nie mam, dałem najlżejsze z zestawu polini. Zrobiłem drugą jazdę: skuter jest bardziej niemrawy przy ruszeniu, po chwili wchodzi na wyższe obroty, z wyraźnym dźwiękiem, mam też wrażenie że pracuje ciut głośniej jakby pracował na wyższych obrotach max niż poprzednio.
lżejsze rolki to prawie na pewno wyższe obroty. Ale z kolei od reszty rzeczy (centralnej, sprężynek sprzęgła) zależy jak i czy w ogóle na tym skorzystasz.