Aprilia SR 50 Motard – nie schodzi z obrotów – Dellorto PHBG 19 Black Edition

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Grupy Dyskusyjne Skutery Piaggio, Gilera, Aprilia Aprilia SR 50 Motard – nie schodzi z obrotów – Dellorto PHBG 19 Black Edition

Ten temat zawiera 5 odpowiedzi, ma 2 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Wombat Wombat 2 lata, 6 miesiące temu.

Oglądasz 6 postów - 1 przez 6 (z 6 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #194076
    Zdjęcie profilowe abuse
    abuse
    Użytkownik
    • Postów: 10

    Hej,

    Niech, ktoś wreszcie wyjaśni porządnie jak wyregulować ten gazior.

    1) Skuter nie schodzi z obrotów (sprawdzane na różnych dyszach od 85 do 120) – jadę i gdy zatrzymuję się to jeszcze przez kilka sekund obroty są podwyższone aż w końcu zejdzie do jałowych, które ustawiłem.

    2) Regulacja iglicy też nic nie daje.

    3) Regulacja śrubką mieszanki i obrotów też nic nie daje

    Dlaczego jest tak, że wykręcając śrubkę mieszanki obroty spadają, a wkręcając rosną (we wcześniejszych gaźnikach PHVA / PHVB było odwrotnie – jak wykręcałem to rosły a jak wkręcałem to spadały, aż zgasł)?!
    Ten gaźnik reaguje jakoś zupełnie inaczej…

    Mój set:

    Aprilia SR 50 Motard / 2014 (silnik Piaggio AC)

    Aktualnie tak to wygląda:

    – cylinder Polini for Race 70cc (AC)
    – wydech Arrow Extreme
    – gaźnik Dellorto PHBG 19 Black Edition
    – filtr powietrza Polini Air Box
    – wariator Polini Hi-Speed
    – sprzęgło Polini 3G
    – dzwon Polini Speed Bell
    – rolki Polini 6,3 g
    – sprężyna centralna seryjna Piaggio (według forum 30-35 kg)
    – sprężynki sprzęgła Polini (zielone)
    – dysza 92 (seryjna z gaźnika)
    – Pasek Polini Kevlar

    #194077
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 13 531

    To nie chodzi o to w którą stronę kręcisz w tym gaźniku a w którą w tamtym tylko o to co się dzieje z mieszanką – ale to pewnie wiesz.
    Mam ten gaźnik w wersji Stage6 PHBG 19mm BLACK z ręcznym ssaniem, też na 70cc.
    Tylko ja go pudełkowo miałem w konfiguracji: dysza główna 75 a dysza wolnych 45. Twoja bardziej przypomina pudełkową konfiguracją gaźnika 21mm – dysza głowna 92-95 a dysza wolnych ~50.
    Masz też wydech który nie jest najlepiej dopasowany do tego cylindra – cylinder Polini for Race ma około 11KM przy blisko 11tys obr a wydech arrow extreme to niskoobrotówka – mocna na dole ale niskoobrotwa.
    Wolne schodzenie z obrotów to jest za bogata w paliwo mieszanka za mało powietrza. Tylko teraz musisz „wytropić” skąd to się bierze.
    Ten gaźnik ma 4 tryby pracy, przechodzi miedzy nimi płynnie ale każdy z tych trybów regulujesz innymi elementami.
    Jadąc od góry to jest tak:
    d) Tzw pełny gień – od na maxa odkręconej manetki to koło 75% pełnego otwarcia znaczenie ma zestaw dysza główna która jest otwarta na maxa+ filtr powietrza. W sumie wtedy ciągnie wszystkimi „przelotami” i dyszą od wolnych też coś tam pociąga ale to odsetek w całości.
    Tutaj znaczenie ma kolor świecy po 4-5 minutach pałowania oraz to czy przy max manecie przerywa (zalewa się wtedy benzyną – za duża dysza lub za słaby dolot) czy też robi buuuuuuuuu i słabiej ciągnie – wtedy to nadmiar powietrza (większa dysza albo przytkaj dolot)
    c) tzw high speed czyli od 75% do około 25% otwarcia znaczenie ma dysza główna oraz kształt iglicy i jej położenie (wyżej/niżej) regulujesz tym dostawę paliwe przez dyszą główną. Masz iglice o różnych kształtach – W7/W8/W9
    b) przyśpieszenie – od 25% do 10-15% uchylenia przepustnicy paliwo i powietrze jest ciągnięte dyszą wolnych obrotów i „podcięciem” przepustnicy i odrobinę śrubą regulacji składu mieszanki (czyli ilości powietrza bo ona to reguluje)
    a) przepustnica zamknięta – tego pilnuje dysza wolnych obrotów i śruba regulacji składu mieszanki
    Jest jeszcze ssanie które ma swoją dysze i swoje kanały powietrzne. Musi być tak założone żeby jego zamknięcie naprawdę je zamykało. Ssanie jednak głównie dolewa paliwa (wzbogaca mieszankę).
    Oczywiście przerwa na świecy musi być prawidłowa do tego wszystkiego.
    .
    Musisz więc wymyślić czy ta zbyt bogata mieszanka na wolnych bierze się stąd że masz za dużą dysze główną i jak schodzi na wolne po jeździe pełnym ogniem to „zostaje” jeszcze nadmiar paliwa czy po prostu dysza wolnych jest za duża i ten nadmiar jest bo jest.
    Zobacz jak reaguje na ssanie (w PHBG masz ręczne) zobacz czy minimalne podniesienie ssania nie powoduje zalewania?
    ja u siebie ssania nie ruszałem i co prawda jest pomocne przy rozruchu w chłodne dni ale bardzo szybko zaczyna przeszkadzać i trzeba je wyłączyć a silnika 20-30 sek popilnować manetką bo bez ssania zgaśnie ale na ssaniu też zgaśnie. U mnie to fabrycznie zestrojone ssanie jest ewidentnie zbyt wydajne.
    też sie bujałem z tym strasznie ale pozbierałem do kupy kilka faktów.
    I tak – na dyszy 75 (fabrycznie) na dowolnej regulacji paliwa zawsze było za dużo i świeca nawet na max wykręconej śrubie mieszanki nie robiła sie za jasna.
    Chłopce jak złożyli ten silnik 1 raz to on jeździł po 80km/h na chińskim 12mm gaźniku z ciut wiekszą dyszą (zapałowali go ale to raczej efekt braku docierania niż złej/ubogiej mieszanki). Dopiero chwile potem ja sie uprałem żeby do tego cylindra dać większy gaźnik (lepsze chłodzenie i wydajność) ale wsadzili 19mm a nie 17mm i od chwili wadzenia 19mm zaczęła sie jazda z regulacją (no i spalanie w zasadzie od razu skoczyło z 4,5 na 6.x litrów).
    Pomogła dopiero zmiana z dyszy głównej z 75 na 70, i dużo powietrza (ale ty masz potencjał na dużo bo masz stożek – ja stożek polini zamieniłem na airboxa motoforce – podobna przepustowość a kilka razy cichszy) a myśle że i 65-68 nie było by głupim wyborem.
    też najpierw szukałem podobnych setupów i wszyscy ładowali dysze od 90 do 120 żeby jechać. też sobie nakupiłem dysz od 80 w górę co 5 i sie okazało że już na 80 zalewa go otwarcie manetki a jak jest super nagrzany to i na tej 75 objawy jak przy zalewaniu.

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #194079
    Zdjęcie profilowe abuse
    abuse
    Użytkownik
    • Postów: 10

    Dzięki serdeczne stary. Naprawdę respekt za tak obszerny wpis. Usiądę dzisiaj i przeanalizuję dokładnie to co napisałeś i zacznę działać. Jaki wydech byś polecił do tego setupu?

    #194080
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 13 531

    Yasuni C16, Yasuni ZX-R albo R, Stage6 Pro Replica, LeoVince ZX – coś z tych zakresów

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #194088
    Zdjęcie profilowe abuse
    abuse
    Użytkownik
    • Postów: 10

    Założyłem dyszę 75 (taką mam najmniejszą) i jest poprawa. Schodzi dużo szybciej, ale to jeszcze nie to. Myślisz, żeby jeszcze mniejszą dać? Iglice mam na drugim rowku od góry.

    #194091
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 13 531

    ja mam dysze 70 i iglice na najwyższym (najbardziej opuszczona). Ale mam też cylinder o około 2KM słabszy.
    Tu nie ma reguł – trzeba dobrać to co działa. Bo to możesz zrobić wolne i niskie a zubożysz na samej górze i zapałujesz, Wszystko trzeba powoli i z głową.
    Są fajne przyrządy regulacyjne – świece Colortune
    https://www.youtube.com/watch?v=DbObVbaK-kw

    tylko cena 200zł…

    Ale skoro na 75 jest poprawa to wydaje sie że kierunek słuszny.

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
Oglądasz 6 postów - 1 przez 6 (z 6 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie

Zobacz także: