Aprilia Mojito 50 regulacja i problemy z ciśnieniem paliwa

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Skutery Aprilia Mojito 50 regulacja i problemy z ciśnieniem paliwa

Ten temat zawiera 8 odpowiedzi, ma 3 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Pasiasty Pasiasty 3 lata, 4 miesiące temu.

Oglądasz 9 postów - 1 przez 9 (z 9 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #194828
    Zdjęcie profilowe Pasiasty
    Pasiasty
    Użytkownik
    • Postów: 6

    Witam

    Posiadam skuter Aprilia Mojito 50 z 2003 roku. Jak co roku mam problem z jego odpaleniem po sezonie zimowym i następnie utrzymaniem ciśnienia paliwa po dłuższym postoju.

    Po wyciągnięciu z garażu skuterka aby odpalił muszę nadmuchać do baku powietrza z kompresora aby ciśnieniowo zostało podane paliwo. Po tym skuter odpala i już najczęściej sam podciąga paliwo ale zawsze muszę mu przy odpalaniu dodać trochę gazu. Do tego gdy postoi np tydzień znowu gubi ciśnienie paliwa i muszę operację z kompresorem powtarzać.

    Co radzicie mi zrobić aby dłużej trzymał ciśnienie oraz aby odpalał bez dodawania gazu? Na razie z tego co czytałem muszę sprawdzić filtr powietrza bo nie czyściłem go od paru sezonów.

    Dodam jeszcze że po zakupie w skuterze został od razu wymieniony tłok, więc raczej kompresja jest dobra (skuter jest bardzo zrywny, prędkość maksymalna z 80kg prowadzącym to ok. 90km/h)

    Z góry dziękuję za odpowiedzi.

    PS. Po odpaleniu trzeba go trochę przegazować żeby nie zgasł a potem już trzyma obroty na biegu jałowym i jest w porządku.

    #194871
    Zdjęcie profilowe Deep_Nothingness
    Deep_Nothingness
    Użytkownik
    • Postów: 538

    Na pewno sprawdź odpowietrzenie baku. Najczęściej jest zlokalizowane w korku wlewu. Dalej, to nie wiem czy masz standardowy kranik paliwa, jak większość skuterów czy może już pompę elektryczną. Raczej kranik, więc obstawiam, że to on może broić. Czy podczas jazdy skuter zachowuje się jakoś dziwnie?

    Było, ale się zmyło:
    Zipp Quantum RS
    Toros F16
    Keeway Hurricane
    Obecnie lata:
    Romet K125
    #194925
    Zdjęcie profilowe Pasiasty
    Pasiasty
    Użytkownik
    • Postów: 6

    Niestety w książce serwisowej nie mogę znaleźć żadnej wzmianki o odpowietrzeniu baku. Mój bak wygląda bardzo podobnie jak na tym zdjęciu: http://i.imgur.com/Qqt00qB.jpg Czyli sprawdzić ten wężyk łaczący bak z wlewem paliwa? Rozumiem żeby sprawdzić czy jest drożny. Poza tym gdzie może znajdować się kranik paliwa? Bo własnie taki posiadam.

    Podczas jazdy skuter rusza bardzo zrywnie i dobrze się rozpędza, jedyna dziwna rzecz którą muszę w przyszłości sprawdzić to dzwonienie (dźwięk jakby luźnej podkładki od nakrętki) w okolicach napędu. Brzęczeć/dzwonić czasami zaczyna przy rozpędzaniu się a podczas jazdy ze stałą prędkości i zwalnianiu taki dźwięk nie występuje.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Bajaj Pulsar 125: Witamy w Polsce!

    Modele Pulsar NS 125, Pulsar NS 200 i Pulsar RS 200 rozszerzają portfolio modelowe marki Bajaj w Polsce. Sprzedażowe hity testowane są na jednym z bardziej wymagających rynków na świecie – w Indiach. 12 KM, 11 Nm i gwarancja niezawodności oraz radości z jazdy na każdym kilometrze.
    #194928
    Zdjęcie profilowe Deep_Nothingness
    Deep_Nothingness
    Użytkownik
    • Postów: 538

    Po przeciwległej stronie tego wężyka, co idzie do wlewu też coś widzę. Masz tam coś podłączonego?
    Kranik paliwa wygląda tak https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQquaPmkQBWHsrRloZ74tg65Er-7Hg3VP_CFcaTBkYDVMTVUvDn5w i najczęściej jest zamontowany na spodniej części baku. Lecą od niego węże paliwowe. Tyle, że gdyby Ci padał, to miałbys problemy podczas jazdy. A jako, że ich nie masz, to skłaniam się ku zapowietrzającemu się bakowi.

    Było, ale się zmyło:
    Zipp Quantum RS
    Toros F16
    Keeway Hurricane
    Obecnie lata:
    Romet K125
    #194976
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 15 774

    nie żebym krakał ale takie dzwonie jak nakrętka/podkładka luzem to w 90% pierścienie w cylindrze a w 10% luz na wydechu.

    ziuuummmm….
    #195060
    Zdjęcie profilowe Pasiasty
    Pasiasty
    Użytkownik
    • Postów: 6

    Dzięki za odpowiedzi! Po weekendzie rozbiorę skuter i dam znać co udało mi się ustalić 🙂

    #195953
    Zdjęcie profilowe Pasiasty
    Pasiasty
    Użytkownik
    • Postów: 6

    Witam ponownie.

    Po rozebraniu skutera na części ukazał mi się taki oto obraz: http://i.imgur.com/8PnDsAV.jpg . Domyślam się że ten wężyk to jest element odpowietrzający bak? Czyli rozmontować go, przeczyścić i zamontować z powrotem? Z drugiej strony wlewu jest również wężyk który jest połączony trójnikiem (http://i.imgur.com/PgtjQdB.jpg ) z dwoma innymi wężykami. Jeden jest zamontowany za gaźnikiem a drugi to chyba wylot.

    #196153
    Zdjęcie profilowe Pasiasty
    Pasiasty
    Użytkownik
    • Postów: 6

    Okazuje się że w moim skuterze znajduje się pompa paliwa. Znajduje się w dosyć dziwnym i upierdliwym miejscu – pod skrzynką akumulatora. Tutaj dokładny schemat mojego układu paliwowego: http://www.apriliagenuineparts.co.uk/component-mojito-custom-50-2t-engaprilia-99-04-fuel-tank-1606.php

    Obecnie rozebrałem i wyczyściłem gaźnik. Cyz teraz musze każdy przewód odłączyć i go przeczyścić (przedmuchać sprężonym powietrzem)? Przy spuszczaniu paliwa z baku kranik dawał jednostajny silny strumień więc myślę że na tym poziomie jest wszystko ok.

    Tak wygląda pompa: http://www.apriliamotorcyclespares.co.uk/SPARES/images3/031111/ap8222377.jpg Tylko czemu nie jest zasilana? To jest jakaś jedno z zaworem jednokierunkowym, która ma trzymać właśnie ciśnienie?

    #196194
    Zdjęcie profilowe Pasiasty
    Pasiasty
    Użytkownik
    • Postów: 6

    Pompka to Mikuni DF44-210, która została przeze mnie rozebrana i wyczyszczona. No więc jutro wymienię przewody paliwowe i sprawdzę jak się zachowuje skuter bo więcej pomysłów nie mam co może tutaj ciśnienia nie trzymać.

Oglądasz 9 postów - 1 przez 9 (z 9 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie