Aprilia Area51 po wymianie cylindra muli

Witam , wymieniłem cylinder na 70 cm po awarii starego też 70 cm . Skuter pali na "dotyk " natomiast strasznie zamulony . Tłok sprawdzony , gaźnik wyczyszczony , cewka świeca wymieniona , zawór membranowy wymieniony ... . Skuter nie przyśpiesza , v-max 50 km/h . Gaźnik 17,5 , filtr powietrza czysty , regulacje dyszami i iglica nie pomagają .Kompresja około 10,5 . Podczas prób " rozkręcenia " go na większe obroty podczas jazdy lekko z góry jakby po pewnym czasie brakowało paliwa . Spalanie tez wzrosło znacznie choć skuter nie ma mocy . Dodam , że wiele razy zmieniałem cylindry w skuterach i nigdy nie było problemów , aż do tej pory ... :-(

Sprawdz swiece czy podaje dobra iskre. Brak mocy przy duzym spalaniu moze byc spowodowane niedopalaniem mieszanki.
Nowa swieca nie zawsze znaczy dobra. Kiedys przy chinolu kupilem 4 swiece ngk ktore po 15 minutach kopania skutera trafily do kosza. Dopiero kolejna sluzyla przez ladnych "kilka" kilometrow.

a jaki cylinder wymieniłeś na jaki?
bo może ich potrzeby się mocno różnią. a może i osiągi - wtedy też napęd trzeba wyregulować

Problem jest moim zdaniem w regulacji mieszanki i jej ilości , ale nic nie pomaga , ani dysza 95 , 80 , 75 . Iglicą też regulowałem i krztusi się bydle jak cholera :-( , Jak lekko zatkam dolot powietrza to na stopka wkręca się jak szalona , ale podczas jazdy to całkiem bez mocy . Dawałem tez oryginalny gaźnik 12 i tez to samo .

Moze filtr powietrza trzeba wymienic na storzkowy badz ze storzkowego na fabryczny. Sama regulacja gaznika bez zmiany filtra moze byc niewystarczajaca

Druga sprawa to modul. Moze sie zaczyna psuc i przy wyzszych obrotach przerywa...

W poniedziałek kupie stożek bo widzę , że coś pomaga kombinowanie przy dolocie i ilości powietrza .

Kup se filter powietrza od Malucha. Dysze główne od paliwska dobierzesz już na czuja. ;P