Airsal w gy6 - Sym Fiddle 2

Witam serdecznie.

Chciałbym od razu zaznaczyć, że jestem amatorem w sprawach mechaniki i uprzejmie proszę o nie wyśmiewanie się z mojej i kolegi niewiedzy ponieważ to jego pierwszy silnik 4t który rozkręca. On jest zwolennikiem 2t.

A wiec, na jesieni z własnej głupoty (brak oleju) zatarłem swój skuter Sym Fiddle II. Postanowiłem zabrać się za remont. Do tej pory jeździłem prawie w pełni zablokowanym skuterem (blokada na wariatorze, module i gaźniku, chociaż tą ostatnią zdjąłem na jesieni). Te 50km/h po roku jazdy to o wiele za mało, a na więcej nie pozwalał moduł. Skoro i tak trzeba w niego inwestować kupiłem cylinder Airasala 80 do gy6 i odblokowany moduł.

Moduł wsadziłem, a problem mam z cylindrem. Sam nie miałem czasu już tego robić bo na noc do pracy poszedłem i oddałem to koledze do zrobienia więc na oczy tego nie widziałem. Zobaczę się z nim dopiero po weekendzie i wszystko co wiem pochodzi z relacji telefonicznej i mam nadzieję, że nic nie przekręcę.
Tłok od 50cm^ ma bodajże 39mm, natomiast od 80cm^ 49 czy tam 50mm.
Według niego ta część http://ifotos.pl/zobacz/Z044081bg_ernanwp.jpg/ zaznaczona na pomarańczowo ma o ten 1cm większą średnicę od serii i cylindra nie można wsadzić w silnik bo jest za duży. Czy to możliwe? Czytam po forach i nie spotkałem się jeszcze z takim problemem przy montaży większego cylindra. Jak w takim razie można wsadzić cylinder 80cm^ w skutera 50cm^? Czy to on cos pierniczy czy tego zrobić się nie da?

Jeśli rozwiązanie jest głupie to proszę bez uszczypliwych komentarzy bo nie każdy mechaniką się interesuje

Tak, jest to możliwe, w tej sprawie prosiłbym o wypowiedź kolegi Padalca :)

Dzieciak ty nawet nie jestes amatorem zostaw to najbliższemu mechanikowi w okolicy i bedzie oki hehe

Problem w tym, że Producent Sym wymyślił sobie, że jego silniki będą miały tuleje do 44m (63cm3), i tak zlecił chińskiemu producentowi. Wszystkie inne silniki GY6 139QMB posiadają tą tuleje do 52,4mm (89cm3). Trzeba karter rozwiercać.

specops napisał:

Dzieciak ty nawet nie jestes amatorem zostaw to najbliższemu mechanikowi w okolicy i bedzie oki hehe

Panu podziękujmy. Skąd ci się ten dzieciak wziął? Znasz mnie, że się wypowiadasz? Po za tym się nie mądrzyj jak nie wiesz bo kolega izdebski13 twierdzi co innego.

W takim razie pozostaję tylko zmiana cylindra na 60. Na aukcjach nie ma cylindrów o tej pojemności tych "lepszych" firm jak airsal, tec itp. Zostają jedynie firmy takie jak Moretti, WM Motor, Racing Bee. Ktoś miał? Zrobię na tym trochę km?

A i przy okazji mam na sprzedaż ten cylinder Airsala nieużywany za okazyjną cenę 220zł - do uzgodnienia (taniej nie znajdzie się nigdzie, a chce się tego pozbyć). Dorzycam dysze 90 i paragon zakupu - 265 zł.

izdebski12 napisał:

Tak, jest to możliwe, w tej sprawie prosiłbym o wypowiedź kolegi Padalca :)

- a dziękuję Ci "młody"
Pozostaje mi potwierdzić że model SYM fiddle 2 nie nadaje się zbytnio do tunningu :-(
Maksymalnie można wsadzić tam cylinder 65 cm3-średnica tłoka 44mm (a i tak trzeba trochę zdjąć materiału z tulei). Ja od 2 lat użytkuję zestaw f-my NARAKU
https://www.scooterkingz.pl/cylinder-naraku-63

Cylinder tak czy siak muszę kupić bo skuter zatarty. Więc postanowiłem od razu kupić jakiś większy. Dziś idę go obejrzeć zmierzę sam ile mi tam wejdzie i zobaczymy co z tym fantem zrobić.
A jak ten cylinder się sprawuje? Odczuwalna zmiana?

Powiem tak : Szału nie ma - przy wymianie tylko samego cylindra i tłoka a pozostawieniu reszty części seryjnych - lepsze przyspieszenie i jakieś 10 km/h więcej. NARAKU wytrzymuje średnio 12000-15000 km póżniej niestety traci kompresję i trzeba bawić się w szlif albo nowy.
Oczywiście wszystko zależy od docierania i stylu jazdy. Co do "Moretti, WM Motor, Racing Bee" - to się nie wypowiem, bo szkoda mi czasu i pieniędzy na takie cylindry.

Jak Cię stać na Sym-a to powinno być stać i na lepszy cylinder. Zreszta - jeśli kupisz tańszy to wytrzyma krócej niż ten markowy. Na 20000 km i tak wydasz podobną ilosć pieniędzy z tym, że będziesz robił robotę dwa razy lub nawet trzy.

Padalcu - tak krótko te Naraku wytrzymują?

Racing Bee to powerforce (tajwan) -> tak wynika z wypowiedzi Benekpe w temacie "Kymco nexxon - tuning czas zaczać"

KISIU - no nie przesadzaj z tą ceną :-) Nowe "skrzypce" kosztują
http://sym.pl/#home/produkty/fiddle-50
Dla porównania Kymco Like
http://www.kymco.pl/like-50-2t_p_66.html
Mój wytrzymał 15300km - 2 lata katowania a wiesz że tam jeszcze inne przygody były (wymiana wału , żle dopasowany tłok itp.)Wg. mnie jeszcze do zaakceptowania taki przebieg , jak bym miał wymieniać np. co 5000-10000 km to bym nie zdzierżył :-)

Ze stałymi bywalcami forum się nie dyskutuje. :D
To ja nie będę dyskutował, operuję na innej bazie surowcowej i innych kwotach. :D

Jakubie, ode mnie masz namiar na instrukcję serwisową do Syma Fiddle II:

http://scooterunderground.ca/knowledge/manuals/documents/FiddleII50_Service_manual.pdf

Kupisz, co sobie uznasz za stosowne. Grunt, to poskładać to właściwie w całość. Remont silnika to jest jednak... remont całego silnika.

Jeżeli oleju w silniku było mało przez dłuższy czas, to wypada sprawdzić łożyska wału korbowego pod kątem możliwych luzów, łożyska wałka rozrządu, itd. Jest trochę tego sprawdzania, jeżeli chce się to zrobić dobrze i mieć spokój na dłuższy czas. I w tym, m.in., pomaga dobra instrukcja serwisowa.

Jak widzisz, na mechanice i na elektryce trzeba się trochę poznać, a im droższy skuter, tym wydatki bywają większe i niekoniecznie, ta jedna wymieniona część, rozwiązuje już całą sprawę w 100%. Musi to zagrać jako całość. Powodzenia w naprawie i działaj skutecznie.

Edit: Wpadłem na chwileczkę i idę zaraz sobie. Walczyć dalej z życiem, zasadniczo. :)

Cylindry jak to cylindry (Moretti 57mm - 150 cm3 i WM Motor 51 mm - 84 cm3).JPG

Cylinder, jak to cylinder, ze złota nie jest. Tłok jak to tłok. Sygnatury są. Honowanie widoczne i ukosowane, więc OK.
Odpowiedni montaż, dobrze dobrana dysza paliwa, właściwa regulacja gaźnika, olej w silniku, paliwo w zbiorniku i ma to działać prawidłowo. Czasy mamy teraz takie, że możemy sobie przebierać w produktach i cenach, jakie oferuje rynek części zamiennych.

P.S. Też się cieszę, że się tutaj otwarcie udzielacie w dyskusjach i dzielicie swoją wiedzą nabytą. Pozdrawiam. :D

"Ze stałymi bywalcami forum się nie dyskutuje. :D"- jak najbardziej się dyskutuje ! Chinol-ku z tobą zawsze i wszędzie :-)

Chinolek sie pojawił? Jak Cię nie było był taki względny spokój;)

Miło znowu widzieć futrzastego kota:-)

Padalcu - było nie wkładać 60 cm3. Ciekawe ile byś pojeździł gdybyś kompletnie nic nie wymieniał...

Rozebranie tego silnika to chwila, wdepnij z tymi karterami do kogoś kto ma frezarkę i będziesz miał otwór i na ten cylek airsal i na naraku 52mm, nowy otwór będzie jak z fabryki a zapłacisz może z 30zł za fatygę. Co do cylindra naraku to 15tyś km to bardzo mało wm motor tyle chodzi przy 14tyś zaczynał minimalnie pobierać olej od wymiany do wymiany jakieś 200-300ml przy 16tyś był cylek wymieniony, mimo że cylinder nie był zużyty zero progu itp jedynie pierścienie olejowe były bardzo zużyte, pierścienie uszczelniające wyglądały nieźle. To był kit 51mm i zawsze kręcił się na 9tyś obrotów i nikt się z nim nie cackał, te 15 tyś nawinął w jedno lato, a kosztował 90zł. Nie wiedziałem że naraku za 400zł wytrzymuje tyle co china za niecałą stówkę, a może naraku bierze cylki od wm motor i podpisuje je swoim logo, skoro mają podobną trwałość, naraku robi tak z paskami , paski dla naraku robi bando, tyle że pasek bando kosztuje około 40-50zł, ale ten sam pasek z logo naraku kosztuje dwa razy więcej.

Zapodaję linka jeszcze raz :
https://www.scooterkingz.pl/cylinder-naraku-63
Więc twierdzenie ENTER-A - "Nie wiedziałem że naraku za 400zł wytrzymuje tyle co china za niecałą stówkę" - jest delikatnie mówiąc przesadzone, wyolbrzymione ew. nieprawdziwe.
Dopisałem jeszcze że miałem drobne problemy "techniczne" w między czasie - a to nie pozostaje bez wpływu na trwałość cylindra.
Ale rozumiem ! Od dłuższego czasu toczą się dyskusje typu : Markowe kontra tanie chińskie. Każda opcja ma swoich gorących zwolenników i zagorzałych przeciwników.
Kisiu - widziałem ten sam model w serwisie (przyjechał na przegląd) tylko 100% seryjny bez blokad , miał na liczniku ponad 26000 km i podobno w całkiem dobrej kondycji ba ! zdrów jak ryba był !

He, Można poszukać jak się komuś chce w moich starych tematach, tam jest wszystko opisane cały ten silnik przez te 15 tyś km były drobne usterki i poważne problemy dotyczące np wariatora, ale nigdy nie było problemów z cylindrem, cylek miał 51mm i do niego dedykowana głowica z dużymi zaworami, i chodziło to jak marzenie. Porównanie do naraku było troche ironiczne choć jestem zawiedziony tym że naraku tylko 15 tyś nalatał, dokładnie tyle ile china. Ale co do jakości to nie pisałem poważnie china jest daleko za naraku. Tu na forum kiedyś był gość co się nazywał Aras i miał naraku 52mm jest gdzieś w jego postach filmik demonstrujący dynamikę itp. Silnik miał seryjny, tylko miał cylek i głowicę naraku, ja miałem chiński cylek o prawie takiej samej pojemności, miałem wariator multiwar , zmienioną przekładnię w kole, a i tak co do przyspieszania mój np do 70km/h potrzebował 1 sekundę więcej, tak że cylek naraku robi robotę, ale trwałość i cena pozostawia dużo do życzenia.

Budżet na naraku mi niestety nie pozwolił. Zdecydowałem się na tego Racing Bee (podobno to jest tajwan). Dziś przyszła paczka i samym cylindrem jestem pozytywnie zaskoczony. Jakość odlewu świetna, na pewno cylinder to nie jakaś tandeta. Gorzej z tłokiem - ocenił bym na 4-. Ale cylinder wygląda solodnie, żadnej skazy wszystko pięknie, ładnie. Dziś zakładam ten zestaw i zobaczymy co z tego wyjdzie. Jak ktoś chce mogę wstawić fotki bo sam cylinder na prawdę za taką cenę wygląda świetnie. Myślałem o tym, żeby dokupić nowy tłok ale na piątek to ja muszę go mieć zrobionego więc już nie mam czasu na kolejną przesyłkę :/

P.S. Tego Airsala mam na sprzedaż. Nowy, nieużywany jedynie odpakowany. Za 200zł oddam, chce się tego pozbyć. Mogę wystawić na allegro jak ktoś chce ale proszę o kontakt priv lub pod numerem 514481313