Agility 50 ONE 4t dławi się i gaśnie

Witam.

Mam problem z Kymco Agility 50 One 4t.
Mianowicie skuter od roku stał w garażu. Przed zostawieniem go bak został zalany do pełna oraz został wymieniony olej.

Teraz mam problemy z pracą silnika.
Gdy odpalam go z rozrusznika skuter odpala ładnie i cichutko pracuje... gdy pochodzi tak z 2-4 minuty potrafi nagle zacząć się wkręcać na obroty. (coś z opóźnionym ssaniem? <mysli>)
Silnik pracuje równo może są do wyczucia lekkie wibracje raz jakby dostawał wszystkiego ok za chwile się przydusił ale to dosłownie ułamki sekundy...
Dodatkowo występuje taki problem że jak chce dodać gazu to zaczyna się dusić i gasnie. Na to z kolei pomaga pulsacyjne gazowanie (szarpanie manetki góra/dół) i gdy już ładnie się wkreci na obroty i puszczę anetkę to skuter schodzi z obrotów po czym chwilę się dusi i gaśnie;/
Dodam, że ostatnio usiałem na nim przejechać ok. 20km. I skuter w trasie dawał rade (do 70km/h) ale co skrzyżowanie gasł i musiałem go odpalać. Czyli gasł co zejscie z obrotów.

Podejrzewam gaźnik i jego złą regulację lecz mam problem z regulacją gdyż skuter bez względu na ustawienie dyszy mieszanki pracuje bardzo podobnie a delikatne kręcenie jest niezauważalne. Dodatkowo problem z regulacją sprawia to iż przy dodawaniu obrotów jałowych on pracuje gorzej bo zaczyna się dusić tak jak w przypadku dodawania gazu manetką.

Jakieś pomysły? Bedę wdzięczny za szybką pomoc.

Podejrzewam:
-na pewno źle wyregulowany gaźnik ponieważ sie poddałem i złożylem plastiki^^
-ssanie?
-zapchana iglica
-zabrudzony gaźnik
-coś innego ? :D

edit:
-zabrudzona świeca?

Nie chciałem rozbierać gaźnbika ani wykręcać świecy póki nbie zasięgnbę wiedzy od bardziej doświadczonych. Pozdraiwam

-na pewno źle wyregulowany gaźnik ponieważ sie poddałem i złożylem plastiki^^-regulujesz po czyszczeniu które jest nie uniknione po tak dlugim postoju
-ssanie?-raczej nie
-zapchana iglica-iglica sie nie moze zapchać,to niewykonalne.
-zabrudzony gaźnik-napewno
-coś innego ? :D-filtr powietrza?
edit:
-zabrudzona świeca?-nie wykluczam

wiesz moze jak zdemontować gaźnik w tym modelu?

musisz wyjać kufer pod siedzeniem a dlej jak w każdym;obejmy na filtrze poluzować[filtr najlepiej zdiąć jest wygodniej],odpiąć ssanie,przewód paliwa,linke gazu i już masz.

gaźnik wyczyszczony ale problem wystepuje nadal choć już nie w takim stopniu i teraz skuter jest podatny na regulacje :P Niestety nie mogę sobie z nia poradzić.

Reguluję wedłóg tego poradnika http://www.jednoslad.pl/gaznik-jak-optymalnie-wyregulowac/

Znalazłby się ktoś kto pomógłby mi z regulacją przez np skype? Jestem chwilowo za granicą i nie chcę płacić w euro za tą przyjemność ;/

PS w gaźniku zauważyłem pękniete blokady te 3, które blokują taki plastik, który trzyma w ryzach iglicę :P (sory ale nie wiem jak się to nazywa :() Jedna z tych 3 blokadek jest uszczerbiona przez co ten plastik moze lekko odstawac z jednej strony ale jest jeszcze spreżyna, która to wszystko dociska więc chyba jest ok...