Rejestracja skutera na A1.

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Tuning Rejestracja skutera na A1.

Ten temat zawiera 27 odpowiedzi, ma 8 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Wombat Wombat 4 lata, 6 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 28 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #169126
    Zdjęcie profilowe strielok275
    strielok275
    Użytkownik
    • Postów: 11

    Witam, za niedługo zbliża mi się 18 co za tym idzie będę zdawał na a2 i szukał wymarzonej drz ale zamierzam też kupić skuter do ekologicznego prumkania po mieście ale nie mam zamiaru męczyć się z blokadą tylko mam zamiar jeździć bez kagańca i nawet zamontować parę gadżetów poprawiających osiągi(cylinder,gaźnik itp.) i tutaj nasuwa mi się pytanie co mnie prawnie czeka żeby ze skutera 50cc na zarejestrowanego na am zarejestrować go na kat. a1? nie wiem ile ta wariacka maszyna będzie miała koni po przeróbkach ale na pewno nie więcej niż te przepisowe 15.

    #169129
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 15 962

    zmiane pojemności musi ci wykonać warsztat na fakture- kwit cza mnieć
    potem diagnosta ci to musi do ruchu dopuścić
    wydział komunikacji i przerejestrowanie, zmiana tablic
    ubezpieczycieli dopłata OC bo to motor.
    Nie pamietam dokładnie ale 600-700zł cała procedura

    ziuuummmm….
    #169130
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 3 102

    + parę setek na korepetycje z j.polskiego

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Zabrakło energii do działania? Pomyśl o zmianie akumulatora

    Postaw na markę akumulatorów Moretti. Przygotuj się do nowego sezonu już dzisiaj.
    #169133
    Zdjęcie profilowe strielok275
    strielok275
    Użytkownik
    • Postów: 11

    Przepraszam za moje zdolności językowe.. oprócz samej zmiany cylindra warsztat coś jeszcze musi zrobić czy resztę mogę robić we własnym zakresie?

    #169145
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 15 962

    wszystko można zrobić we własnym zakresie jeżeli masz gdzie i nie masz dwu lewych rąk. Natomiast jeżeli teraz deklarujesz sie że chcesz 50tke o mocy 15KM to zakres modyfikacji będzie naprawde bardzo duży (i stosunkowo kosztowny.. powiedzmy od 1800 w górę za same części)

    ziuuummmm….
    #169146
    Zdjęcie profilowe roomcajz
    roomcajz
    Użytkownik
    • Postów: 1 073

    Moim zdaniem to sztuka dla sztuki. jeśli nawet starczy Ci cierpliwości na te procedury, kasy na przeróbki i czasu na dłubanie to na koniec będziesz miał w połowie grudnia przerobioną pięćdziesiątkę z jakimś większym cylkiem, z hamulcem bębnowym z tyłu, która wyciąga 100 km/h a pali 8 l/100km, będziesz jęczał jak to wyregulować, że nie hamuje, że koła ma 10 cali i nie trzyma toru jazdy, że żadnej przyczepności, że na koniec jesteś biedniejszy o 8 tysięcy a masz podrasowane Wigry z naklejką Lexus (lexus to wiesz pewnie a wigry to był kiedyś taki rower). W końcu jak będziesz chciał to sprzedać to nikt Ci tego nie kupi a jak już to za tysiąca i nawet za części nie odzyskasz. Odpuść se chłopie te cyrki i kup normalnie motocykl lub skuter 125 ccm, koszty utrzymania takie same, mniej srania z tymi procedurami.

    #169147
    Zdjęcie profilowe enter1978
    enter1978
    Użytkownik
    • Postów: 579

    W sumie to było by łatwo i tanio jeśli skuter 50ccm ma odpowiednik 125ccm, (np zipp quantum), odpada ci rzeczoznawca, potrzebujesz tylko zaświadczenia od diagnosty że wymieniłeś silnik na 125ccm koszt zależy od diagnosty, ja za papier na którym jest przegląd na cały rok i zmiana silnika ze 150cc na 125cc zapłaciłem 100zł z czego przegląd 60zł to za zmianę silnika wyszło 40zł, i w wydziale komunikacji chyba 125zł bo będzie zmiana tablicy i to chyba tyle, i jest skuter na A1. Zmiana homologacji bez zmiany pojemności na 125 ccm, jest raczej nie warta zachodu bo przerejestrowanie np skutera 70ccm i np 14koni będzie bardzo biurokratyczne, taniej i szybciej będzie kupić drugi skuter 125ccm zarejestrowany na motocykl na który obowiązują uprawnienia A1

    #169150
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 15 962

    ja wyszedłem z założenia że można mieć i lexusa i podrasowane wigry. Oba dają rade (lexus bardziej) 🙂

    Co do reszty to patrząc z punktu widzenia zdrowego rozsądku to absolutna racja. Aczkolwiek nie zawsze zdrowy rozsądek musi być priorytetem przy dokonywaniu wyboru. Wszystko kwestia potrzeb.

    ziuuummmm….
    #169152
    Zdjęcie profilowe roomcajz
    roomcajz
    Użytkownik
    • Postów: 1 073

    Nie, no oczywiście. Są tacy pasjonaci, którzy wykopują spod klepiska stodoły we wsi pod Białymstokiem (nic nie mam do Białegostoku, nie przepadam natomiast za Mielnem w sezonie) dziesięciocentymetrowy fragment ramy po jakimś przedwojennym Junaku i wkładają w jego renowację 30 tysięcy, to rozumiem. po 7 latach żmudnej pracy mają moto za którym się wszyscy oglądają.
    Ja tylko przedstawiłem swoje zdanie, co ja bym zrobił. Teoretycznie zrobić można wszystko, dobrze jest jednak zanim się człowiek w takie coś wpakuje, żeby wiedzieć ile to czasu, poświęcenia i kasy pochłonie i czego finalnie można oczekiwać. Więc reasumując jeśli ma to być pojazd eko-nomiczny to odradzam takie manewry. Jeśli ma być rozwijaniem pasji majsterkowania, poznawaniem mechaniki to spoko. Strielok zdecyduje sam

    #169158
    Zdjęcie profilowe strielok275
    strielok275
    Użytkownik
    • Postów: 11

    4t w 90cc nie wydaje mi się że wchłonie mi 8 litrów paliwa a może i nawet mniej niż 50cc ponieważ przy licznikowych 70 km/h 50cc trzeba pałować manetką do końca a 90cc na spokojniejszych obrotach tyle pojedzie.. (było sprawdzane nawet na skuterowo czy opłaca się montować 70). Dla mnie ten skuter ma służyć czysto do jazdy po mieście a co do tuningu nie oczekuję że zajmie to max miesiąc i będzie kosztowało 1000 złotych a żeby gnać 100 km/h będzie mi służyła drz 😉 Dzięki za pomysł z tym quantumem poszukam czegoś takiego, tylko nie będzie problemu jakbym kupił takiego zippa w 50cc i z takim silnikiem rejestrował że to 125?

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 28 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie