! Forum Skutery 2t czy 4t

Tagi: 

Ten temat zawiera 78 odpowiedzi, ma 23 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Vezyr Vezyr 6 lata, 8 miesiące temu.

Oglądasz 15 postów - 1 przez 15 (z 79 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #1388
    Zdjęcie profilowe gontekpl
    gontekpl
    Użytkownik
    • Postów: 1

    Witam. Zastanawiam się nad kupnem skutera firmy Kymco(50ccm). Jaki rodzaj silnika polecacie i dlaczego. Z góry dziękuję.

    #1389
    Zdjęcie profilowe rogalov
    rogalov
    Użytkownik
    • Postów: 13

    Chciałem dodać swoje odczucia T2 z T4. Przejechałem na nich po 9tyś km (oba chinole).
    T2:
    + przyśpieszenie
    + mało awaryjny (mechanicznie)
    + v-max (zależy od skutera)
    + Tuning
    – Głośny
    – więcej pali
    – nie wygodny przy dłuższych jazdach
    – (w moim przypadku) praca silnika

    Podsumowanie:
    Idealny skuter dla osób bawiących się skuterkiem lub na krótkie odcinki. V-max i przyśpieszenie jest ok. Skuter na dłuższych odcinkach bardzo męczy i nie ma przyjemności z jazdy (+50km)

    T4:
    + bardzo mało pali
    + CICHY
    + po wyregulowaniu idealnie podzespołów (idealista) piękna praca silnika
    + V-max (zależy od skutera)

    – słabe przyśpieszenie
    – nie nadaje się do wyścigów (nie lubi bardzo wysokich obrotów)
    – tuning (mało wydajny)
    – trochę droższe podzespoły

    Podsumowanie:
    Skuter idealny na dłuższe trasy lub do pracy/szkoły. Nie nadaje się do trików ani do wyścigów.

    Oczywiście to jest moja osobista opinia. Na dzień dzisiejszy jeżdżę t4 Quest-em 1 i jestem z niego zadowolony (loteria). Jedyny minus skuterka to dodatkowe wydatki po kupnie (z salonu) takie jak:
    – linka prędkościomierza (po 100 km pękło zbrojenie!)
    – regulator napięcia (jakby go nie było)
    – półksiężyc (po paru uderzeniach połamała się (!!))

    Serdecznie pozdrawiam
    rogalov

    #1392
    Zdjęcie profilowe qazwsxedc
    qazwsxedc
    Użytkownik
    • Postów: 3 027

    rogalov przedstawił porównanie perfekcyjnie!
    Choć w kymco nie musisz się bać o awaryjność w żadnym typie silnków.
    Wiadomo, mocniejsze będzie 2T, ale będzie troche więcej palić + koszta oleju.
    4T będzie ekonomiczne, ale będzie słabsze.
    Zależy do czego będziesz wykorzystywał ten sprzet:)

    _____________________________________________
    KYMCO New Dink 200i
    [URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22807] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/22807/icon3.png[/IMG][/URL]

    [URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22806] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/22806/icon4.png[/IMG][/URL]

    #1394
    Zdjęcie profilowe Leszek Śledziński
    Leszek Śledziński
    Jednoślad.pl
    • Postów: 2 361

    qazwsxedc wrote:

    rogalov przedstawił porównanie perfekcyjnie!
    Choć w kymco nie musisz się bać o awaryjność w żadnym typie silnków.
    Wiadomo, mocniejsze będzie 2T, ale będzie troche więcej palić + koszta oleju.
    4T będzie ekonomiczne, ale będzie słabsze.
    Zależy do czego będziesz wykorzystywał ten sprzet:)

    Ja nie mogę jeździć 2T. Ten zapach i ten dźwięk doprowadza mnie do szału;)
    Do tego słychać Cię na 2 kilometry:)

    Testuję nowy Jednoślad.pl 🙂
    #1396
    Zdjęcie profilowe Leszek Śledziński
    Leszek Śledziński
    Jednoślad.pl
    • Postów: 2 361

    Jeszcze dorzucam fajne animacje i obrazki z cyklu jak działa silnik dwusuwowy i czterosuwowy:

    2T:
    4T:

    Źródło: Wikipedia:)

    Testuję nowy Jednoślad.pl 🙂
    #1397
    Zdjęcie profilowe qazwsxedc
    qazwsxedc
    Użytkownik
    • Postów: 3 027

    Leszek wrote:

    qazwsxedc wrote:
    rogalov przedstawił porównanie perfekcyjnie!
    Choć w kymco nie musisz się bać o awaryjność w żadnym typie silnków.
    Wiadomo, mocniejsze będzie 2T, ale będzie troche więcej palić + koszta oleju.
    4T będzie ekonomiczne, ale będzie słabsze.
    Zależy do czego będziesz wykorzystywał ten sprzet:)

    Ja nie mogę jeździć 2T. Ten zapach i ten dźwięk doprowadza mnie do szału;)
    Do tego słychać Cię na 2 kilometry:)

    Pierwotnie, o to chodzilo w tym „sporcie”;p

    _____________________________________________
    KYMCO New Dink 200i
    [URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22807] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/22807/icon3.png[/IMG][/URL]

    [URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22806] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/22806/icon4.png[/IMG][/URL]

    #1399
    Zdjęcie profilowe rogalov
    rogalov
    Użytkownik
    • Postów: 13

    Leszek wrote:

    qazwsxedc wrote:
    rogalov przedstawił porównanie perfekcyjnie!
    Choć w kymco nie musisz się bać o awaryjność w żadnym typie silnków.
    Wiadomo, mocniejsze będzie 2T, ale będzie troche więcej palić + koszta oleju.
    4T będzie ekonomiczne, ale będzie słabsze.
    Zależy do czego będziesz wykorzystywał ten sprzet:)

    Ja nie mogę jeździć 2T. Ten zapach i ten dźwięk doprowadza mnie do szału;)
    Do tego słychać Cię na 2 kilometry:)

    I dlatego zmieniłem na 4t. Konfort + mruczenie silniczka… ehh..

    #1400
    Zdjęcie profilowe qazwsxedc
    qazwsxedc
    Użytkownik
    • Postów: 3 027

    Ze skuterem też tak jest;p
    Powiedz mi czym jeździsz, a powiem Ci kim jesteś;p

    _____________________________________________
    KYMCO New Dink 200i
    [URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22807] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/22807/icon3.png[/IMG][/URL]

    [URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22806] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/22806/icon4.png[/IMG][/URL]

    #1401
    Zdjęcie profilowe Leszek Śledziński
    Leszek Śledziński
    Jednoślad.pl
    • Postów: 2 361

    qazwsxedc wrote:

    Ze skuterem też tak jest;p
    Powiedz mi czym jeździsz, a powiem Ci kim jesteś;p

    To kim ja jestem?

    Testuję nowy Jednoślad.pl 🙂
    #1403
    Zdjęcie profilowe qazwsxedc
    qazwsxedc
    Użytkownik
    • Postów: 3 027

    Jeśli jeżdzisz 4T to raczej jesteś typem, który lubi spokój i statyke, nie zalezy mu żeby jazda była czymś ekscytującym. Jeśli nie lubisz zapachu „zupy” to też wiele z mechaniką wspólnego nie masz, nie grzebiesz przy moto.

    Zgadłem?

    _____________________________________________
    KYMCO New Dink 200i
    [URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22807] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/22807/icon3.png[/IMG][/URL]

    [URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22806] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/22806/icon4.png[/IMG][/URL]

    #1404
    Zdjęcie profilowe rogalov
    rogalov
    Użytkownik
    • Postów: 13

    Na dzień dzisiejszy jeżdżę t4 Quest-em 1 i jestem z niego zadowolony. Ba silnik ma taki że markowe wymiękają 😉 (oczywiście kulturą pracy)

    #1407
    Zdjęcie profilowe Leszek Śledziński
    Leszek Śledziński
    Jednoślad.pl
    • Postów: 2 361

    qazwsxedc wrote:

    Jeśli jeżdzisz 4T to raczej jesteś typem, który lubi spokój i statyke, nie zalezy mu żeby jazda była czymś ekscytującym. Jeśli nie lubisz zapachu „zupy” to też wiele z mechaniką wspólnego nie masz, nie grzebiesz przy moto.
    Zgadłem?

    Zgadłeś!

    Testuję nowy Jednoślad.pl 🙂
    #1409
    Zdjęcie profilowe qazwsxedc
    qazwsxedc
    Użytkownik
    • Postów: 3 027

    Questy od zawsze miały nie najgorszą opinie-pamiętam, że lata temu kumpel, jeszcze w gimnazjum katował takiego ostro- pomimo, że odpadły plastiki, a lampy były na opaskach i taśmie klejącej, to silnik działał bez zarzutu:)

    _____________________________________________
    KYMCO New Dink 200i
    [URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22807] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/22807/icon3.png[/IMG][/URL]

    [URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22806] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/22806/icon4.png[/IMG][/URL]

    #1918
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 191

    Do normalnej jazdy tylko 4T, 2T to przeżytki i nigdzie poza Europą wschodnią nie spotkasz nowego scoota w klasie pojemności 50ccm z silnikiem 2T, w czterosuwach montowane są już wtryski paliwa żeby obniżyć emisję spalin, a co tu mówić o 2T z ich paliwożernością a co za tym idzie wysoką emisją spalin.

    #5660
    Zdjęcie profilowe Patryk
    Patryk
    Użytkownik
    • Postów: 25

    Leszek wrote:

    qazwsxedc wrote:
    rogalov przedstawił porównanie perfekcyjnie!
    Choć w kymco nie musisz się bać o awaryjność w żadnym typie silnków.
    Wiadomo, mocniejsze będzie 2T, ale będzie troche więcej palić + koszta oleju.
    4T będzie ekonomiczne, ale będzie słabsze.
    Zależy do czego będziesz wykorzystywał ten sprzet:)

    Ja nie mogę jeździć 2T. Ten zapach i ten dźwięk doprowadza mnie do szału;)
    Do tego słychać Cię na 2 kilometry:)

    Nie wiem dlaczego narzekasz na 2T. Osobiście posiadam Kymco s 9 2T. Moi znajomi maja 4T a i tak mogę potwierdzić że mój sprzęt chodzi o wiele ciszej. Co do dymku z rury to nie zaprzeczam, ale z spalaniem też nie do końca tak to się ma. Jeżeli ktoś nie wieży to powiem że przy jednakowej jeździe spala mniej od Benzera Columbia 4T (tylko z tym skuterem porównywałem)

    kymcos9
Oglądasz 15 postów - 1 przez 15 (z 79 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie

Zobacz także: