Moto 125 ccm na prawo jazdy B i stosunek mocy do wagi?

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Skutery 125 Moto 125 ccm na prawo jazdy B i stosunek mocy do wagi?

Ten temat zawiera 6 odpowiedzi, ma 5 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe DESPERADO DESPERADO 4 lata, 5 miesiące temu.

Oglądasz 7 postów - 1 przez 7 (z 7 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #170323
    Zdjęcie profilowe DESPERADO
    DESPERADO
    Użytkownik
    • Postów: 6

    Ustawa mówi „…uprawnia do kierowania: motocyklem o pojemności skokowej silnika nieprzekraczającej 125 cm3, mocy nieprzekraczającej 11 kW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,1 kW/kg” a każdy z motocykli i skuterów o pojemności 125cm3 przekracza ten dopuszczalny stosunek 0,1kW/kg !
    Informacja o wadze pojazdu jest w dowodzie zaraz obok informacji jego mocy ?
    Jak to w ogóle było egzekwowane do tej pory u posiadaczy kat A1?

    #170326
    Zdjęcie profilowe watermelon
    watermelon
    Użytkownik
    • Postów: 78

    Przekracza? Mój skuter waży ~108kg, podejrzewam że niewiele jest 125cc ważących mniej niż 110 kg (11kW / 110kg = 0.1kW/kg)

    Romet RXL eco 50 4T (2013) – pyr pyr pyr pyr || Honda PCX 125 (2018) – wziuuuu
    #170330
    Zdjęcie profilowe DESPERADO
    DESPERADO
    Użytkownik
    • Postów: 6

    Mnie głównie interesują Yamahy i na pewno wszystkie ich motocykle o pojemności 125cm3 nie mieszczą się w tym przedziale.
    Tak samo wygląda sytuacja z Hondą oraz z budżetowym Junakiem, wszystkie motocykle tych producentów nie mieszczą się w tym przedziale…

    Wynika z tego że jesteśmy wprowadzani w błąd i po za kupie nie będziemy mogli nic z tym zrobić !?

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Prezenty od Junaka

    Kup dowolny jednoślad marki Junak, a otrzymasz kask z blendą Junak oraz 5L oleju Platinum Rider.
    #170331
    Zdjęcie profilowe ZOW
    ZOW
    Użytkownik
    • Postów: 77

    Desperacie, czytasz, pytasz, ale jakby mało z tego jeszcze ogarniasz. 😉
    *
    Dla zainteresowanych (kolejnym takim samym niemal zagadnieniem) link…
    *
    http://orka.sejm.gov.pl/proc7.nsf/ustawy/1957_u.htm
    *
    Witajcie, chińskie i tajwańskie (z deka *dłubane* w swoich garażach, zaraz po zakupie), nowe… motocykle (125-ki).
    Z pierwotną mocą… 6,5 KM do 9 KM i masie 115…130 kg. Japońcom, mówimy zatem stanowcze… NIE.
    *
    Był czas, to trzeba było… lobbować. Kto dba, ten ma. Znaczny wzrost udziału w sprzedaży nowych jednośladów (125 cm3) na rodzimym rynku. 🙂
    *
    Interpretacja, interpretacja i jeszcze raz interpretacja. Poprawna interpretacja (czytaj. dowolna). Skutecznie teraz sam taką stosujesz. 🙁
    *
    I umiejętnie poprowadzony zapis danej ustawy. Ale tutaj, to już wszystko tylko dla wybranych… KÓŁ. 😉

    Ryży kłak. 😉
    #170332
    Zdjęcie profilowe B4rtek
    B4rtek
    Użytkownik
    • Postów: 257

    Bzdurą jest pisanie, że wszystkie japończyki bo Honda Pantheon jak już pisałem ma1 10,80kW i 162kg co daje 0,0667 kW/kg

    #170334
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 927

    DESPERADO napisał:

    Mnie głównie interesują Yamahy i na pewno wszystkie ich motocykle o pojemności 125cm3 nie mieszczą się w tym przedziale.
    Tak samo wygląda sytuacja z Hondą oraz z budżetowym Junakiem, wszystkie motocykle tych producentów nie mieszczą się w tym przedziale…
    Wynika z tego że jesteśmy wprowadzani w błąd i po za kupie nie będziemy mogli nic z tym zrobić !?

    Zacząłbym od przejrzenia podręcznika matematyki (ze szczególnym naciskiem na ułamki), a potem stron z motocyklami.

    #170336
    Zdjęcie profilowe DESPERADO
    DESPERADO
    Użytkownik
    • Postów: 6

    Wiem źle zrozumiałem…

Oglądasz 7 postów - 1 przez 7 (z 7 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie