Elektryczne motocykle z Indii. Tork Motorcycles i Emflux w fazie testów

Tork Motors T6X posiada ponad 100 km zasięgu i rozpędza się do 100 km/h. Emlfux zbudowany jest na bazie KTMa RC 390, 100 km/h osiąga w 3,5 sekundy, a prędkość maksymalna to 160 km/h.

Hinduskie firmy wychodzą poza produkcję pojazdów zachodnich marek (KTM – Bajaj, BMW – TVS) i zaczynają angażować się w rynek pod swoimi brandami. Dodatkowo robią to bardzo mądrze – uderzając w niezagospodarowany rynek pojazdów elektrycznych, na które w Indiach (ponoć) jest spory popyt. To ostatnie wynika chociażby z dużych obniżek w podatkach, które oferuje hinduskie Ministerstwo Nowej i Odnawialnej Energii.

Jedną z takich firm jest Tork Motorcycles, który oferuje praktycznie skończonego T6X. Motocykl przypomina nieco CB500 przed lifingiem. Osiągi przyzwoite: 100 km zasięgu i 100 km/h prędkości maksymalnej. Do tego duży wyświetlacz TFT, dedykowana aplikacja i możliwość bezprzewodowej aktualizacji oprogramowanie (która np. dodaje nowe tryby pracy jednostki napędowej). Ładowanie do 80% pojemności baterii trwa niecałą godzinę. Biorąc pod uwagę, że w Indiach takie pojazdy używane są w zatłoczonych aglomeracjach – więcej nie potrzeba.

Drugim motocyklem jest Emflux, którego bazą będzie KTM RC 390. Emflux ma rozpędzać się do 160 km/h i osiągać 100 km/h w 3,5 sekundy. W przypadku tej firmy producent jest we wczesnej fazie testów:

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button