BMW S1000RR: Zdjęcia, Opis, Cena, Dane techniczne
BMW S1000RR to niemiecki sportowy motocykl, który po raz pierwszy zaprezentowany został w Monachium w 2008 roku. Jest to maszyna typowo sportowa, a jej pierwsze przeznaczenie to udział w wyścigach motocyklowych światowej klasy (w których po raz pierwszy wziął udział w 2009 roku).
Dopiero potem, w 2010 roku, model został dopuszczony do produkcji komercyjnej. Motocykl ten wyposażony został w czterosuwowy, rzędowy silnik, chłodzony cieczą o pojemności, jak nazwa wskazuje, 1000 cm3. Maksymalna moc silnika wynosiła 193 KM przy 13 tys. obr./min, a maksymalny moment obrotowy równy był 112 Nm przy 9750 obr./min. Motocykl ten osiągał prędkość 305 km/h i przyspieszał do 100 km/h w tempie 2,7 sek. Od początku wprowadzenia na rynek, motocykl zyskał rzeszę fanów i wielu doświadczonych, zawodowych jeźdźców przesiadło się na tę maszynę. Wyposażony został w system ABS z opcją kontroli trakcji elektronicznej, który ograniczał wywracalność motocykla oraz wspomagał kierownicę. Zainstalowano aluminiową ramę oraz podwójny, przedni hamulec tarczowy i tylny hamulec tarczowy o średnicy 220 mm. Jest to motocykl średnio-ciężki, masa w stanie gotowości do jazdy wynosi 204 kg.
Od momentu wprowadzenia na rynek, producent zastosował dużo poprawek np. zmieniono geometrię , wzory malowań czy ulepszano elektronikę. W 2014 roku pojawiła się nowa wersja tego motocykla – model HP4, a w 2015 zaprezentowano kolejną wersję S1000RR, ze zmodernizowanym zupełnie silnikiem, nadwoziem oraz ulepszoną elektroniką.
BMW S1000RR: Dane techniczne
Dane techniczne: BMW S1000RR | |
Marka | BMW |
Model | S1000RR |
Pojemność | 999 cm3 |
Silnik | Czterosuwowy, rzędowy, czterocylindrowy |
Przeniesienie napędu | Łańcuch |
Moc maksymalna | 193 KM |
Ilość miejsc | 2 |
Hamulec przód/tył | Podwójny tarczowy/tarczowy |
Rozruch | elektryczny |
Wymiary | 2056/826/1432 mm |
Pojemność zbiornika paliwa (litry) | 17,5 litrów |
Masa własna | 204 kg |