BMW S1000RR – sportowe monstrum z Bawarii. Bezkompromisowy ścigacz

BMW przebojem weszło na rynek sportowym motocykli o słusznych pojemnościach. S1000RR to motocykl odpowiadający trendom panującym wśród współczesnych superbike’ów jednak zrobiony w typowym dla niemieckiego producenta stylu.

Można zaryzykować stwierdzenie, że sportowy motocykl BMW S1000RR wykosił konkurencję. Oferował pakiet elektroniki niedostępny u innych producentów oraz najmocniejszy w chwili debiutu litrowy silnik. Bardzo rozbudowana jest kontrola trakcji i system antypoślizgowy, wspomagane masą różnych czujników. Motocykl wyczuwa kąt przechyłu, wartości działających na niego przeciążeń czy np. kąt uniesienia przedniego koła. Ponadto oferuje kilka trybów jazdy, gdzie najciekawszym z nich jest User. Pozwala on na dostosowanie motocykla do stylu jazdy i wymagań konkretnego kierowcy. Poza nim znajdziemy Wet, Sport, Race oraz najostrzejszy – Slick, gdzie wyłączone zostają ABS tylnego koła, a poziom DTC (kontrola trakcji) można płynnie regulować. Zawieszenie w BMW to dwa teleskopy upside-down z pełną regulacją tłumienia kompresji i odbicia. Tył obsługuje dwuramienny aluminiowy wahacz z centralnym amortyzatorem który posiada płynną regulację tłumienia i odbicia. Ciekawym elementem jest rama, ponieważ silnik stanowi element konstrukcji nośnej i usztywniającej. Maksymalna moc wynosi 198 KM przy 13500 obr/min i aż 113 Nm przy 10500 obr/min. Przy masie pojazdu gotowego do jazdy wynoszącej 204 kg zapewnia to niesamowite doznania z jazdy. BMW S1000RR zadowala się przy umiarkowanych prędkościach ok 6 litrami na setkę. Wyniki rewelacyjny jak na motocykl tej klasy.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button