BMW S 1000 XR: Dane techniczne, cena i opinie
S 1000 XR to połączenie sportu z cechami turystycznego motocykla. Spory silnik o pojemności 999 cm3 i dużej mocy 165 KM. Elektroniczny wtrysk paliwa obniża średnie spalanie, które wynosi 6,7 l. Oczywiście motocykl ten jest zgodny z wytycznymi emisjami spalin Euro 4.
S 100 XR wyróżnia się dużym skokiem zawieszenia, co wpływa na komfort podróży, natomiast sportowy charakter jest widoczny gołym okiem. Imponuje on również zastosowanymi innowacjami w postaci dwóch trybów jazdy dostępnych w standardzie: Deszcz i Szosa. Oprócz tego zainstalowano w nim układ ASC, czyli automatyczną kontrolę stabilności, która poprawia bezpieczeństwo podczas jazdy.
- Silnik
- Rodzaj Chłodzony wodą/olejem, 4-cylindrowy, 4-suwowy silnik rzędowy, cztery zawory na cylinder, dwa wałki rozrządu w głowicy
- Średnica cylindra/skok tłoka 80 mm x 49.7 mm
- Pojemność 999 cm3
- Moc znamionowa 121 kW (165 hp) przy 11,000 obr/min.
- Maks. moment obrotowy 114 Nm przy 9,250 obr/min.
- Stopień sprężania 12.0 : 1
- Sporządzanie mieszanki Elektroniczny wtrysk
- Norma emisji spalin EU-4
- Osiągi/Zużycie paliwa
- Prędkość maksymalna Ponad 200 km/h
- Zużycie paliwa wg WMTC na 100 km 6,7 l
- Rodzaj paliwa Benzyna bezołowiowa super i premium o liczbie oktanowej 95 - 98 (czujnik spalania stukowego, moc znamionowa dla benzyny o LO 98).
- Instalacja elektryczna
- Alternator 486 W
- Akumulator 12 V / 8 Ah, bezobsługowy
- Przeniesienie napędu
- Sprzęgło Wielotarczowe w kąpieli olejowej, sterowane mechanicznie, z układem antyhoppingowym.
- Skrzynia biegów 6-stopniowa o stałym zazębieniu ułożonym w jednej płaszczyźnie
- Napęd Łańcuch 17/45
- Zawieszenie/Hamulce
- Rama Rama mostkowa z kompozytu aluminiowego, silnik stanowi część konstrukcji nośnej
- Mocowanie/Zawieszenie przedniego koła Widelec upside-down, Ø 46 mm, regulowane tłumienie kompresji i odbicia
- Mocowanie/Zawieszenie tylnego koła Podwójny wahacz z odlewu aluminiowego, regulacja tłumienia kompresji
- Skok zawieszenia przód/tył 150 mm / 140 mm
- Rozstaw kół 1548 mm
- Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy 117 mm
- Kąt nachylenia główki ramy 64.5°
- Koła Odlew aluminiowy
- Rozmiar obręczy, przód 3.50 x 17″
- Rozmiar obręczy, tył 6.00 x 17″
- Opony, przód 120/70 ZR 17
- Opony, tył 190/55 ZR 17
- Hamulce, przód Dwie pływające tarcze, średnica 320 mm, radialne stałe zaciski czterotłoczkowe
- Hamulce, tył Jedna tarcza, średnica 265 mm, pływający zacisk dwutłoczkowy
- ABS BMW Motorrad Race ABS w standardzie (częściowo zintegrowany), odłączalny
- Kontrola trakcji Automatyczna Kontrola Stabilności ASC w standardzie
- Wymiary/masy
- Długość 2183 mm
- Szerokość (z lusterkami) 940 mm
- Wysokość (bez lusterek) 1408 mm
- Wysokość siedzenia (bez obciążenia) 840 mm
- Długość łuku krokowego na pusto 1894 mm
- Masa bez obciążenia, gotowość do jazdy, pełny zbiornik paliwa 1) 228 kg
- Dopuszczalna masa całkowita 444 kg
- Dopuszczalne obciążenie (z wyposażeniem standardowym) 216 kg
- Użytkowa pojemność zbiornika paliwa 20 l
- Rezerwa paliwa około 4 l