BMW S 1000 RR: Dane techniczne, cena i opinie
Jeden z supermoto od BMW – S 1000 RR, a oto jej kolejna odsłona, jeszcze lepiej dopracowana i uzupełniona o innowacyjne technologie. W standardzie znajdziemy w motocyklu zastosowany układ DTC dbający o trakcję podczas jazdy. Idealna propozycja na tor wyścigowy, która pomoże Ci stanąć na podium podczas zawodów.
A skoro wyścigi to i silnik chłodzony cieczą o nieprzeciętnej mocy. W tym przypadku cztery cylindry i 199 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 113 Nm przy 10 500 obrotach na minutę. W motocyklu dostępne trzy tryby jazdy: Rain, Sport i Race. Elektroniczna manetka gazu umożliwia precyzyjne dawkowanie olbrzymiej mocy, jaką posiada ten motocykl.
- Silnik
- Typ Chłodzony wodą/olejem, 4-cylindrowy, 4-suwowy silnik rzędowy, cztery tytanowe zawory na cylinder, dwa wałki rozrządu w głowicy
- Średnica cylindra/skok tłoka 80 mm x 49.7 mm
- Pojemność 999 cm3
- Moc znamionowa 146 kW (199 KM) at 12.500 rpm
- Maks. moment obrotowy 113 Nm przy 10.500 obr/min.
- Stopień sprężania 13.0:1
- Sporządzanie mieszanki/sterowanie silnikiem Wtrysk elektroniczny, zmienna rura dolotowa
- Kontrola emisji spalin Dwa 3-drożne katalizatory o obiegu zamkniętym, kontrola emisji zgodna z normą EU-4, elektronicznie sterowane zawory interferencyjne
- Osiągi/Zużycie paliwa
- Prędkość maksymalna Ponad 200 km/h
- Zużycie paliwa wg WMTC na 100 km 6,7 l
- Rodzaj paliwa Benzyna bezołowiowa super i premium, o liczbie oktanowej 95-98 (czujnik spalania stukowego, moc znamionowa dla benzyny o LO 98).
- Instalacja elektryczna
- Alternator 406 W
- Akumulator 12 V / 9 Ah, bezobsługowy
- Przeniesienie napędu
- Sprzęgło Wielotarczowe w kąpieli olejowej, sterowane mechanicznie, z układem Anti-Hopping
- Skrzynia biegów 6-stopniowa o stałym zazębieniu ułożonym w jednej płaszczyźnie
- Napęd Łańcuch 17/45
- Zawieszenie/Hamulce
- Rama Rama mostkowa z odlewu aluminiowego, silnik stanowi część konstrukcji nośnej
- Mocowanie/Zawieszenie przedniego koła Widelec upside-down, O 46 mm, regulowane tłumienie kompresji i odbicia
- Mocowanie/Zawieszenie tylnego koła Podwójny wahacz z odlewu aluminiowego, płynna regulacja tłumienia kompresji i odbicia
- Skok zawieszenia przód/tył 120 mm / 120 mm
- Rozstaw kół 1438 mm
- Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy 96,5 mm
- Kąt nachylenia główki ramy 66,5°
- Koła Odlew aluminiowy
- Rozmiar obręczy, przód 3.50 x 17“
- Rozmiar obręczy, tył 6.00 x 17“
- Opony, przód 120/70 ZR 17
- Opony, tył 190/55 ZR 17
- Hamulce, przód Dwie pływające tarcze, średnica 320 mm, stałe zaciski czterotłoczkowe
- Hamulce, tył Jedna tarcza, średnica 220 mm, pływający zacisk jedno tłoczkowy
- ABS BMW Motorrad Race ABS (częściowo zintegrowany), odłączalny, tryby jazdy do wyboru
- Wymiary/masy
- Długość 2050 mm
- Szerokość (z lusterkami) 826 mm
- Wysokość (bez lusterek) 1140 mm
- Wysokość siedzenia, masa bez obciążenia 815 mm
- Długość łuku krokowego na pusto 1805 mm
- Masa bez obciążenia, gotowość do jazdy, pełny zbiornik paliwa 208 kg
- Dopuszczalna masa całkowita 407 kg
- Dopuszczalne obciążenie (z wyposażeniem standardowym) 199 kg
- Użytkowa pojemność zbiornika paliwa 17,5 l
- Rezerwa paliwa około 4 l