Aktualnie czytasz:
BMW S 1000 RR 2019. Zupełnie nowy model
0

207 KM, 197 kg wagi na mokro. Król klasy superbike powraca, także do serii wyścigowej WSBK.

BMW podczas trwających targów EICMA 2018 zaprezentowało całą gamę nowości. Wśród nich wyczekiwane BMW S 1000 RR 2019. Zupełnie nowa konstrukcja nie idzie za europejskimi trendami dotyczącymi pojemności i nowy S 1000 RR to nadal „litr”. A to akurat dobra informacja.

Jednostka napędowa posiada zmienne fazy rozrządu ShiftCam. Pozwoliło to osiągnąć moc maksymalną na poziomie 207 KM. Silnik został zbudowany od podstaw. Niestety, nie znajdziemy w nim kręcącego się w przeciwnym kierunku wału korbowego (o czym spekulowano w ostatnich tygodniach). Jest za to węższy i 4 kg lżejszy. 

Nowa jest także rama. Silnik częściowo spełnia rolę nośną, co pozwoliło na obniżenie masy. 197 kg wagi to świetny wynik.

Wizualnie S 1000 RR 2019 odchodzi o lubianego (lub nienawidzonego) zestawu asymetrycznych lamp. Teraz S 1000 przypomina nieco bardziej motocykle japońskie, ze zwartą i agresywną sylwetką. 

Najważniejsze w obecnych czasach jest oczywiście wyposażenie. W tym przypadku Bawarczycy nie oszczędzali. Całość elektronicznych wspomagaczy oparta jest o 6-osiową jednostkę IMU. Standardowo otrzymujemy Cornering ABS (w nomenklaturze BMW to ABS Pro), kontrolę trakcji opartą o powyższą jednostkę IMU i system zapobiegający wheelie. W standardzie także cztery zmienne tryby – RAIND, ROAD, DYNAMIC i RACE. Opcjonalnie będzie można dokupić tryb RACE PRO pozwalający na dokładne ustawienie preferencji przez użytkownika (nie tylko sposób ingerencji kontroli trakcji, ale także np. siłę hamowania silnikiem). Pół-aktywne zawieszenie DDC to także opcja. 

Całość obsługiwana jest przez 6,5-calowy wyświetlacz TFT znany z innych wysokich modeli BMW. 

Ciekawostką jest „Pakiet M” (skojarzenia z samochodami BMW jak najbardziej na miejscu). Karbonowe koła, wyższy zadupek, dedykowane siedzenie, lżejszy akumulator, zmienna geometria mocowania tylnego wahacza plus wszystkie pakiety „PRO”. Masa S 1000 RR w wersji „M” spada o kolejne 3,5 kg.

Ceny i dostępność na chwilę obecną nie są znane. 

BMW S 1000 RR 2019 – galeria zdjęć:

Źródło: BMW

 

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
100%
Interesujące
0%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%