BMW R 1200 RS: Dane techniczne, cena i opinie

Sportowo turystyczny motocykl z czterosuwowym silnikiem typu bokser o pojemności 1170 cm3 i mocy 125 KM. W R 1200 RS wyróżnić możemy regulowane elektronicznie zawieszenie ASC oraz dwa dostępne tryby jazdy: Deszcz i Droga.

Na gromką pochwałę zasługuje wyposażenie R 1200 RS. Mowa tu o takich przydatnych dodatkach jak tempomat, możliwość jazdy bez kluczyka, zestaw bocznych kufrów oraz centralny kufer, które świadczą o właściwościach turystycznych tego motocykla.

  • Silnik
  • Typ Chłodzony cieczą/powietrzem, dwucylindrowy, czterosuwowy silnik, dwa wałki rozrządu w głowicy, jeden wałek wyrównoważający
  • Średnica cylindra/skok tłoka 101 mm x 73 mm
  • Pojemność 1170 cm3
  • Moc znamionowa 92 kW (125 KM) przy 7,750 obr/min.
  • Maks. moment obrotowy 125 Nm przy 6,500 obr/min.
  • Stopień sprężania 12,5 : 1
  • Sporządzanie mieszanki/sterowanie silnikiem Elektroniczny wtrysk do rury ssącej
  • Kontrola emisji spalin Regulowany katalizator trójdrożny, norma emisji spalin Euro 4
  • Osiągi/Zużycie paliwa
  • Prędkość maksymalna Powyżej 200 km/h
  • Zużycie paliwa wg WMTC na 100 km 4,96 l/100 km
  • Rodzaj paliwa Benzyna bezołowiowa typu super 95 (LO)
  • Instalacja elektryczna
  • Alternator Alternator trójfazowy 508 W (moc znamionowa)
  • Akumulator Typ 12 V/12 Ah, bezobsługowy
  • Przeniesienie napędu
  • Sprzęgło Hydrauliczne sprzęgło w kąpieli olejowej
  • Skrzynia biegów Sześciobiegowa z uzębieniem śrubowym
  • Napęd Wał Kardana
  • Zawieszenie/Hamulce
  • Rama Dwuczęściowa konstrukcja ramy, złożona z ramy głównej i przykręconej do niej ramy tylnej, silnik nośny
  • Mocowanie/Zawieszenie przedniego koła Widelec upside-down, średnica 45 mm
  • Mocowanie/Zawieszenie tylnego koła Jednoramienny wahacz z odlewu aluminiowego BMW Motorrad Paralever, kolumna resorująca WAD (WAD (tłumienie związane z podróżą), płynna hydrauliczna regulacja napięcia wstępnego sprężyny pokrętłem, regulacja tłumienia pokrętłem
  • Skok zawieszenia przód/tył 140 mm / 140 mm
  • Rozstaw kół 1527 mm
  • Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy 114,8 mm
  • Kąt nachylenia główki ramy 62,3°
  • Koła Odlew aluminiowy
  • Rozmiar obręczy, przód 3,50 x 17″
  • Rozmiar obręczy, tył 5,50 x 17″
  • Opony, przód 120/70 ZR 17
  • Opony, tył 180/55 ZR 17
  • Hamulce, przód Dwutarczowe, tarcze pływające, średnica 320 mm, 4-tłoczkowe promieniowe zaciski hamulcowe
  • Hamulce, tył Jednotarczowe, średnica 276 mm, dwutłoczkowy zacisk pływający
  • ABS BMW Motorrad Integral ABS (półzintegrowany), odłączalny
  • Wymiary/masy
  • Długość 2.202 mm
  • Szerokość (z lusterkami) 925 mm
  • Wysokość (bez lusterek) 1250 mm
  • Wysokość siedzenia, masa bez obciążenia 820 mm (siedzenie niskie/wysokie: 760 / 840 mm)*WD
  • Długość łuku krokowego na pusto 1840 mm (siedzenie niskie/wysokie: 1720 / 1835 mm)*WD
  • Masa bez obciążenia, gotowość do jazdy, pełny zbiornik paliwa 236 kg
  • Dopuszczalna masa całkowita 450 kg
  • Dopuszczalne obciążenie (z wyposażeniem standardowym) 214 kg
  • Użytkowa pojemność zbiornika paliwa 18 l
  • Rezerwa paliwa Około 4,0 l

Inne publikacje na ten temat:

3 opinii

  1. BMW R 200RS to żona bez wad, ideał dopracowany w każdym szczególe.
    Każdy sobie poradzi, nikogo nie zawiedzie, niczego nie brakuje, dobrze wygląda.
    Ale brak wad może stać sie nudna.
    Po jeździe na innych motocyklach przejażdżka Rs-em to jak wyjście do SPA zawsze czuje sie na nim dobrze.
    Ale nie mogę go określić jako motocykl z duszą, czy z pazurem który muszę poskromić.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button