Sportowo turystyczny motocykl z czterosuwowym silnikiem typu bokser o pojemności 1170 cm3 i mocy 125 KM. W R 1200 RS wyróżnić możemy regulowane elektronicznie zawieszenie ASC oraz dwa dostępne tryby jazdy: Deszcz i Droga.
Na gromką pochwałę zasługuje wyposażenie R 1200 RS. Mowa tu o takich przydatnych dodatkach jak tempomat, możliwość jazdy bez kluczyka, zestaw bocznych kufrów oraz centralny kufer, które świadczą o właściwościach turystycznych tego motocykla.
- Silnik
- Typ Chłodzony cieczą/powietrzem, dwucylindrowy, czterosuwowy silnik, dwa wałki rozrządu w głowicy, jeden wałek wyrównoważający
- Średnica cylindra/skok tłoka 101 mm x 73 mm
- Pojemność 1170 cm3
- Moc znamionowa 92 kW (125 KM) przy 7,750 obr/min.
- Maks. moment obrotowy 125 Nm przy 6,500 obr/min.
- Stopień sprężania 12,5 : 1
- Sporządzanie mieszanki/sterowanie silnikiem Elektroniczny wtrysk do rury ssącej
- Kontrola emisji spalin Regulowany katalizator trójdrożny, norma emisji spalin Euro 4
- Osiągi/Zużycie paliwa
- Prędkość maksymalna Powyżej 200 km/h
- Zużycie paliwa wg WMTC na 100 km 4,96 l/100 km
- Rodzaj paliwa Benzyna bezołowiowa typu super 95 (LO)
- Instalacja elektryczna
- Alternator Alternator trójfazowy 508 W (moc znamionowa)
- Akumulator Typ 12 V/12 Ah, bezobsługowy
- Przeniesienie napędu
- Sprzęgło Hydrauliczne sprzęgło w kąpieli olejowej
- Skrzynia biegów Sześciobiegowa z uzębieniem śrubowym
- Napęd Wał Kardana
- Zawieszenie/Hamulce
- Rama Dwuczęściowa konstrukcja ramy, złożona z ramy głównej i przykręconej do niej ramy tylnej, silnik nośny
- Mocowanie/Zawieszenie przedniego koła Widelec upside-down, średnica 45 mm
- Mocowanie/Zawieszenie tylnego koła Jednoramienny wahacz z odlewu aluminiowego BMW Motorrad Paralever, kolumna resorująca WAD (WAD (tłumienie związane z podróżą), płynna hydrauliczna regulacja napięcia wstępnego sprężyny pokrętłem, regulacja tłumienia pokrętłem
- Skok zawieszenia przód/tył 140 mm / 140 mm
- Rozstaw kół 1527 mm
- Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy 114,8 mm
- Kąt nachylenia główki ramy 62,3°
- Koła Odlew aluminiowy
- Rozmiar obręczy, przód 3,50 x 17″
- Rozmiar obręczy, tył 5,50 x 17″
- Opony, przód 120/70 ZR 17
- Opony, tył 180/55 ZR 17
- Hamulce, przód Dwutarczowe, tarcze pływające, średnica 320 mm, 4-tłoczkowe promieniowe zaciski hamulcowe
- Hamulce, tył Jednotarczowe, średnica 276 mm, dwutłoczkowy zacisk pływający
- ABS BMW Motorrad Integral ABS (półzintegrowany), odłączalny
- Wymiary/masy
- Długość 2.202 mm
- Szerokość (z lusterkami) 925 mm
- Wysokość (bez lusterek) 1250 mm
- Wysokość siedzenia, masa bez obciążenia 820 mm (siedzenie niskie/wysokie: 760 / 840 mm)*WD
- Długość łuku krokowego na pusto 1840 mm (siedzenie niskie/wysokie: 1720 / 1835 mm)*WD
- Masa bez obciążenia, gotowość do jazdy, pełny zbiornik paliwa 236 kg
- Dopuszczalna masa całkowita 450 kg
- Dopuszczalne obciążenie (z wyposażeniem standardowym) 214 kg
- Użytkowa pojemność zbiornika paliwa 18 l
- Rezerwa paliwa Około 4,0 l
przejechane 17 tys km bez uwag.prowadzenie b dobre.
spałnia moje oczekiwania
BMW R 200RS to żona bez wad, ideał dopracowany w każdym szczególe.
Każdy sobie poradzi, nikogo nie zawiedzie, niczego nie brakuje, dobrze wygląda.
Ale brak wad może stać sie nudna.
Po jeździe na innych motocyklach przejażdżka Rs-em to jak wyjście do SPA zawsze czuje sie na nim dobrze.
Ale nie mogę go określić jako motocykl z duszą, czy z pazurem który muszę poskromić.
A gdzie cena wspomniana w tytule?