BMW K 1600 Grand America 2018. Amerykański rynku, szykuj się!

Przyznam się bez bicia, żę koncentrując się na nowym F 850 GS zapomniałem całkowicie o BMW K 1600 Grand America. Motocyklu celującym w klienta Hondy GoldWing, a może nawet turystycznych cruiserów z gamy H-D. 

To dość ciekawe, ponieważ w segmencie drogich, luksusowych turystyków BMW będzie oferować w sumie cztery modele oparte o jedną, 6-cylindrową platformę. Jest bazowy K 1600 GT, wypasiony GTL (który ma wszystko i jeszcze więcej), lansiarski bagger oznaczony literą “B” i teraz model Grand America, czyli GTL w bardziej klasycznym, “amerykańskim” wydaniu. Bez sensu? Nie do końca.

ZOBACZ TAKŻE: BMW F 850 GS 2018 i BMW F 750 GS 2018 zaprezentowane. 95 KM z nowej dwucylindrówki

BMW chce zaatakować amerykański rynek, co nie w pełni udaje się z klasycznymi modelami w ofercie bawarskiej marki. Na moje oko logika za Grand America była dość prosta: “musimy zrobić motocykl mniej niemiecki, bardziej lifestylowy”. Amerykański rynek jest jednym z największych na tego typu motocykle, stąd nic dziwnego, że BMW chce podgryźć nieco tortu.

Trzeba przyznać, że Grand America wygląda nieźle. I do tego jest nieźle wyposażona. W standardzie oczywiście świetna, 6-cylindrowa, 160-konna jednostka napędowa. Aktywne, elektronicznie sterowane zawieszenie, wspomaganie cofania, podgrzewane manetki i siedzenie, tempomat, ABS Pro, kontrola trakcji ze zmiennymi trybami pracy jednostki napędowej i xenonowe oświetlenie.

Amerykanie ucieszą się na wiadomość, że Grand America posiada także podesty, jak w typowych cruiserach. Model ma być dostępny także w Europie.

BMW K 1600 Grand America 2018 – zdjęcia:

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button