BMW i KTM z rekordową sprzedażą w 2017 roku mimo spadków w branży. Jakie plany na 2018?

KTM utrzymuje się na pozycji europejskiego lidera sprzedaży jednośladów z 239 000 motocykli sprzedanymi w 2017 roku. BMW także odnotowało wzrosty, z łączną liczbą 164 153 sprzedanych motocykli. Wszystko to w okresie spadków branży motocyklowej. Mały dołek może zostać nadrobiony w 2018  roku, wraz z pojawieniem się nowych modeli u obydwu producentów.

Dwójka czołowych europejskich producentów motocykli ma się dobrze. I austriacki KTM i niemieckie BMW zanotowały wzrosty w 2017 roku, mimo słabszego roku dla branży motocyklowej jako całości. Nie bez znaczenia są ruchy w kierunku rynków “rozwijających się”, wprowadzania modeli o mniejszej pojemności (G 310 R dla BMW) oraz rozbudowę segmentu klasy średniej (790 Duke dla KTM-a, nowa platforma 850. dla BMW).

BMW 2018 – nowe GSy i “urban mobility”

BMW w nocie prasowej poinformowało, że zanotowało 13,2% wzrost w 2017 roku względem roku wcześniejszego z łączną liczbą sprzedanych motocykli na poziomie 164 153 egzemplarzy. Celem na 2020 rok jest przeskoczenie liczby 200 000 pojazdów, a pomóc mają w tym nowe modele.

2017 rok był bardzo udany dla BMW Motorrad. Osiągnęliśmy wzrost siódmy rok z rzędu. Chciałbym podziękować w tym miejscu naszym klientom, którzy zaufali marce BMW. Wyniki sprzedaży z 2017 roku potwierdzają, że nasza strategia przynosi efekty. Będziemy kontynuować obecny model rozwoju w segmencie premium oraz rozwijać ofertę o kolejne, emocjonujące produkty w 2018 roku. Świetnym przykładem poszerzania oferty są zupełnie nowe modele 750 i 850 GS – komentował Stephan Schaller, dyrektor generalny BMW Motorrad.

Warto w tym miejscu zaznaczyć, że BMW czerpie ogromne przychody ze sprzedaży odzieży i akcesoriów, napędzanych przy okazji sprzedaży motocykli. Nie da się także ukryć, że wraz z dwoma nowymi platformami: jednocylindrówką 310 i rzędówką pow. 800 ccm, BMW jest na dobrej drodze do zrealizowania swoich założeń.

Stephan Schaller dodawał także, że BMW inwestuje w segment pojazdów miejskich, czego dowodem ma być nowe C 400 X. Mniejsze inicjatywy, jak systemy komunikacji z “hub-em” w postaci akcesoryjnego wyświetlacza TFT, dopełniają obraz. BMW metodycznie będzie robić swoje, powoli otwierając się na nowego klienta.

KTM 2018 – po kolejny rekord?

Szczegółowe informacje dotyczące KTM-a opublikowane zostaną dopiero 29 stycznia. KTM potwierdził tylko ogólną liczbę sprzedanych pojazdów, która sięgnęła 239 000, przy czym jestem bardziej niż pewien, że są to wyniki sprzedaży dla grupy, co oznacza, że pod liczbą ukrywa się KTM oraz Husqvarna.

Nawet licząc w ten sposób, KTM osiągnął 17% wzrost względem poprzedniego roku. Nie bez znaczenia miały na to premiery 1090 Adventure i 1290 Adventure w różnych odmianach oraz wprowadzenie homologowanych dwusuwów na wtrysku w segmencie enduro (dla obu marek).

Najbliższy rok upłynie pod dyktando dwóch nowości: modelu 790 Duke, który jest zapowiedzią całej rodziny, oraz pierwszych motocykli szosowych Husqvarny (Vitpien / Svartpilen).

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Źródło: BMW, KTM

 

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button