Motocykl stworzony z myślą o przygodzie, niezwykle wytrzymały i niezawodny. F 800 GS Adventure poradzi sobie z każdą nawierzchnią, co jest jego sporą zaletą. Napędzany jest przez rzędowy silnik w układzie twin. Jego moc wynosi tyle samo, co moc klasycznego F 800 GS, czyli 85 KM.
Niskie zużycie paliwa w połączeniu z 24-litrowym zbiornikiem pozwala na przebycie sporych odległości bez konieczności zatrzymywania się na stacji benzynowej. O tym, że jest to motocykl służący do pokonywania znacznych odległości świadczą zamontowane kufry umożliwiające przewiezienie niezbędnych bagaży.
- Silnik
- Rodzaj Chłodzony cieczą, dwucylindrowy 4-suwowy, czterozaworowy, z dwoma wałkami rozrządu w głowicy, układ smarujący z suchą miską olejową
- Średnica cylindra/skok tłoka 82 mm x 75.6 mm
- Pojemność 798 cm3
- Moc znamionowa 63 kW (85 KM) przy 7,500 obr/min (opcjonalnie wersja: 35 kW (48 KM) przy 7,000 obr/min.)
- Maks. moment obrotowy 83 Nm przy 5,750 obr/min (opcjonalnie wersja: 63 Nm przy 4,000 obr/min.)
- Stopień sprężania 12.0 : 1
- Sporządzanie mieszanki/sterowanie silnikiem Elektroniczny wtrysk w kanale wlotowym
- Norma emisji spalin EU-4
- Osiągi/Zużycie paliwa
- Prędkość maksymalna Ponad 200km/h
- Zużycie paliwa wg WMTC na 100 km 4,3 l
- Rodzaj paliwa Benzyna bezołowiowa o minimalnej LO 95, opcjonalne dostosowanie do LO 91
- Instalacja elektryczna
- Alternator Alternator trójfazowy 400 W
- Akumulator Typ 12 V/14 Ah, bezobsługowy
- Przeniesienie napędu
- Sprzęgło Wielotarczowe mokre, sterowane mechanicznie
- Skrzynia biegów 6-stopniowa z kołami zębatymi o stałym zazębieniu zintegrowana ze skrzynią korbową
- Napęd Zamknięty łańcuch O-ring z amortyzatorem wstrząsów w piaście tylnego koła
- Zawieszenie/Hamulce
- Rama Rurowa rama przestrzenna z silnikiem przenoszącym obciążenie
- Mocowanie/Zawieszenie przedniego koła Widelec teleskopowy Upside-down, średnica 43 mm
- Mocowanie/Zawieszenie tylnego koła Odlewany wahacz aluminiowy z tłumieniem progresywne, z regulacją napięcia wstępnego sprężyny pokrętłem. Regulowane tłumienie odbicia.
- Skok zawieszenia przód/tył 230 mm/215 mm
- Rozstaw kół 1573 mm
- Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy 117 mm
- Kąt nachylenia główki ramy 64°
- Koła szprychowe
- Rozmiar obręczy, przód 2.15 x 21"
- Rozmiar obręczy, tył 4.25 x 17"
- Opony, przód 90/90 - 21 54V
- Opony, tył 150/70 - 17 69V
- Hamulce, przód Dwie pływające tarcze, średnica 300 mm, pływający zacisk dwutłoczkowy
- Hamulce, tył Jedna tarcza, średnica 265 mm, pływający zacisk dwutłoczkowy, ABS
- ABS BMW Motorrad ABS w standardzie (wyłączalny)
- Wymiary/masy
- Długość 2305 mm
- Szerokość (z lusterkami) 925 mm
- Wysokość (bez lusterek) 1450 mm
- Wysokość siedzenia, masa bez obciążenia 880 mm (obniżone siedzenie: 850 mm, obniżone zawieszenie: 820 mm, siedzenie Comfort: 895 mm, siedzenie Rallye: 920 mm)*
- Długość łuku krokowego na pusto 1930 mm (obniżone siedzenie: 1880 mm, obniżone zawieszenie 1790 mm, siedzenie Comfort: 1960 mm, siedzenie Rallye: 1990 mm)*
- Masa bez obciążenia, gotowość do jazdy, pełny zbiornik paliwa 1) 232 kg
- Dopuszczalna masa całkowita 454 kg
- Dopuszczalne obciążenie (z wyposażeniem standardowym) 222 kg
- Użytkowa pojemność zbiornika paliwa 24.0 l
- Rezerwa paliwa Około 4.0 l