Barton Ranger 50: Powrót do klasyki gatunku

To motorower, który nieco zaskakuje swoim wyglądem. Jeśli ktoś tęskni za latami 90-tymi to może się okazać, że Barton Ranger 50 jest fajnym gadżetem zapewniającym nie tylko rozrywkę, ale może służyć jako prosty środek lokomocji.

Do tego pojazdu trzeba podejść na jeden z dwóch możliwych sposobów. Albo kupimy go ze względu na nawiązanie do nieco innej epoki, przez co z pewnością staniemy się zauważalni, bądź po prostu kierując się niską ceną, która wynosi 2499 PLN.

Nieco starsi miłośnicy dwóch kółek patrząc na Bartona Rangera przypominają sobie legendarnego Simsona S51. Był on niejako wyznacznikiem ówczesnych trendów, a przy okazji marzeniem każdego nastolatka. W omawianym motorowerze znajdziemy podobną kanapę, zbiornik paliwa i szprychowe koła (aluminiowe jako opcja).

To co zwraca uwagę to podwójny klakson umieszczony na przednim widelcu oraz dwa hamulce bębnowe bębnowe. Zwróćcie również uwagę na tylny klosz i olschoolowy wydech. Wbrew pozorom nie pracuje tutaj silnik dwusuwowy (2T). Pod bakiem znajduje się poziomo ułożony czterotakt o mocy 3.8 KM i chłodzony powietrzem.

[nggallery id=365]

Barton Ranger 50: Dane Techniczne:

Pojemność silnika 49,00 cm3
Silnik czterosuwowy, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem
Moc maksymalna 3,8 KM/8500 obr./min.
Maksymalny moment obr.
Zapłon CDI
Rozruch nożny / elektryczny
Przeniesienie napędu manualne, 4 stopniowa skrzynia biegów
Hamulec przód / tył bębnowy / bębnowy
Wymiary (dł./szer./wys.) 1900 / 780 / 1010 mm
Kolory czerwony, czarny
Rozstaw osi 1190 mm
Opony przód / tył 2.50-17 / 2.75-17
Poj. zbiornika paliwa 8,5 l

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

7 opinii

  1. Fajny, tylko te biegi… Nie chodzi i to że trzeba wajchować, tylko o to dziwaczne ułożenie: N1234N12… zamiast 1N234. To był powód który odrzucił mnie od Bartona-Rangera i Torosa-ElClassico. Nawet Router WM50 (nie mylić z WS50!) ma biegi jak w motocyklu. A tu? Dziwy jakieś…

  2. Stylizacyjne na prawdę ładnie to wygląda, jeśli tylko jakość wykonania będzie na przyzwoitym poziomie to będzie super maszynka

  3. Posiadam Bartona i mogę śmiało powiedzieć, że jest to najlepsza maszyna na początek. Uczy obsługi biegów, sprzęgła. Najlepszy by wejść w świat motocyklizmu. Warto dodać, że identyczne modele innych producentów można znaleźć pod hasłem Wonjan WJ50, gdyż jest to nazwa fabryczna tego modelu. 😉
    Niska cena, w miarę dobrze wykonana. Osobiście polecam początkującym. 🙂

  4. Witam serdecznie. kupiłam motorower barton range 50 classic. wszystko ladnie pięknie chodził. po 300km obowiązkowy jest przegląd więc pojechałam na ten przegląd i co…. od dwuch tygodni motor
    ciągle jest oddawany do naprawy i ciągle się psuje. Motor zakupiąłam w Jarocinie w motostyle na ul. niepodległóści 19b. (63-200). niby na gwarancji i do serwisu idzie ale muszę płacoć za każdą naprawę. kupiłam go za 26000 a juz w naprawe 1000 włożyłam i motor dalej nie jeżdzi…mechanik to jakiś paprak bo brat tam też naprawiał 2skutery i oby dwa były do niczego i nadawały się na złom. miał w nich tylko powymieniać oleje a po wymianie oleji brata 2 skutery sie zepsuły i co pochwile były naprawiane aż poszły na złom…kupe kasy włożone i nic.. tak samo z moim bartonem tak jest po wymianie i pierwszym przeglądzie szlak go trafił.Niby serwis jest na ulicy Matejki w Jarocinie. Prowadzi go mąż pani ewy która ma sklep motostyle gdzie kupiłam bartona i poprzednie skutery.Kto mi zwróci pieniądze??? mechanik ani faktury ani nic nie chce mi dać … ja mam na wszystko świadków… prosze o jakąś sprawiedliwość bo serwis bartona sobie jaja robi.. a jak coś się nie wyjaśni pójdę do sądu

  5. Polecam mam go od roku, dojeżdżam nim do pracy i nie mam z nim żadnych problemów. Jak ktoś nie wie – na początek trzeba go dotrzeć jak każdy inny jednoślad.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button