125 ccm
Aktualnie czytasz:
Barton Hyper 125: Tanie enduro dla początkujących z prawem jazdy B
1

Też niekiedy macie tak, że po prostu musicie się wyszumić? Ja czasem muszę wyjść wcześniej z roboty i sobie poużywać. Ano właśnie – używam Barton Hyper 125 czyli enduro dla tych, którzy chcą małymi krokami wejść do świata offroadu.

Prawdę mówiąc szkoda, że zabrałem tylko motocyklowe jeansy, a nie coś nieprzemakalnego, ale nie wiedziałem, że uda mi się zaliczyć nie tylko szutry, ale także błoto. Mam nadzieję, że ekipa Bartona mi wybaczy to, że dostanie motocykl cięższy o parę kilo mułu. To na początku wyglądało tak prosto, ale potem okazało się, że ta miejscówa to jedno wielkie bagno dla pozorów pokryte trawą. Pod spodem wszystko pływa, a tylna zębatka tonie.

Godzinę później mam już sformułowane wnioski Szanowni Państwo. Zresztą to widać na pierwszy rzut oka. Na szczęście niczego nie urwałem, nie rozwaliłem i nie połamałem. Chłodzony powietrzem silnik też dobrze znosi wysokie obroty przy małej prędkości. Nie odczuwałem spadku mocy i cały czas mogłem korzystać z nominalnych 10 koni, które dostajemy fabrycznie. Co może się podobać to podwójny wylot z dosyć fajnym pomrukiem jak na 125. Co ciekawe mamy tutaj normalną skrzynię biegów z pięcioma, ale dość długimi przełożeniami. Dobrze mi się wachlowało nimi zarówno na asfalcie jak również w lekkim offroadzie.

Co do sylwetki – jest jednoznaczna. Buda została zawieszona wysoko, z przodu na odwróconych lagach, a z tyłu na dużym monoabsorberze. Ten zestaw jest w stanie dużo wybaczyć i nawet w takiej sytuacji zawieszenie nie dobija. Można po prostu kompletnie się nie przejmować tym po czym jedziecie. Nawet przy dużych prędkościach nie miałem wrażenia, że Barton zaczyna pływać i chce iść własną drogą.

To też zasługa kół – dwie szprychowe siedemnastki i fabrycznie zamontowane kostki czyli mamy sprzęt od razu gotowy do jazdy poza asfaltem. Na szosowych kapciach serdecznie odradzam wizyty na nieutwardzonych drogach.

Na koniec jeszcze o wyposażeniu – pewnie już mogliście zauważyć, ze w standardzie dostajecie 2 tarcze o dostatecznej skuteczności. Bajerem są elektroniczne zegary, które wyglądają naprawdę nienajgorzej. Do tego komplet LEDów, czyli kierunkowskazy, boczne paski oraz tylne dwa światła pozycyjne ze stopem.

Zastanawiam się jak podsumować moje kilka dni z Barton Hyper 125. Moim zdaniem to jest motocykl, który trzeba kupić głównie z myślą o zabawie. Oczywiście do miejskiej jazdy też się nadaje, ale szkoda marnować jego potencjał. Myślę, że tak lekkie enduro (140 kg) na prawo jazdy B może być fajnym wstępem do poważniejszych zabaw w terenie. Maszyna tak jak stoi kosztuje 7000 zł i w razie jakiś uszkodzeń koszty części także będą niewielkie. Moim zdaniem warto spróbować jeśli niesie ciebie poza asfalty. Ja się dobrze bawiłem.

Zobacz także:
Szczegóły
Cena

7 199 zł

Dane techniczne

POJEMNOŚĆ 125 cm3
TAKTOWANIE I CYLINDRY 4T, jednocylindrowy
CHŁODZENIE powietrzem
MOC MAKSYMALNA 10,08 KM / 8500 obr./min.
ROZRUCH elektryczny, nożny
SKRZYNIA BIEGÓW manualna
DŁUGOŚĆ 2070 mm
WYSOKOŚĆ 1110 mm
SZEROKOŚĆ 900 mm
ROZSTAW OSI 1350 mm
WAGA 144 kg
DOPUSZCZALNA ŁADOWNOŚĆ 150 kg
FELGA PRZEDNIA 2,50-17
OPONA PRZEDNIA 110/19-17
HAMULEC PRZEDNI tarczowy
FELGA TYLNA 3,50-17
OPONA TYLNIA 130/80-17
HAMULEC TYLNY tarczowy
ZBIORNIK PALIWA 13 l
ZUŻYCIE PALIWA <3,0 l / 100 km GWARANCJA 2 lata / 12 000 km

Opinie
Ocena Redakcji
Ocena Użytkowników
Oceń tutaj
Ocena ogólna
4.0
7.2
Design
3.5
6.9
Jakość
4.0
8.4
Cena do jakości
4.5
6.7
4.0
Ocena Redakcji
7.3
Ocena Użytkowników
15 Oceny
Już oceniłeś, dziękujemy!
Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
29%
Interesujące
57%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
7%
Smutne
7%
O autorze
Zdjęcie profilowe Leszek Śledziński
Leszek Śledziński
Zaczynałem jak każdy. Od Komara przez Simsona, chiński skuter... aż do spełniania swoich marzeń. W Jednoślad.pl Tworze swoje moto vlogi, testuje motocykle i motorowery oraz informuję o najważniejszych zmianach w prawie.
1 Komentarze
  • Crocc
    19 października 2017 at 08:23

    Sprzedawca w salonie mnie do niego przekonywal i mowil, ze to bardzo porzadna konstrukcja, przystosowana nawet do mocniejszych silnikow (250 cm3). W sensie, ze ma wydajne hamulce oraz zawieszenie, ktore sobie poradza z wyzszymi predkosciami. Ktos wie czy to prawda?

Podziel się opinią

lub
Ocena ogólna
Design
Jakość
Cena do jakości