Barton Firefox: Test Wideo

Barton Firefox to jest ciekawa propozycja dla tych, którzy szukają w mieście sportowych wrażeń na sportowo i agresywnie wyglądających maszynach.

Barton Firefox swoją skorupą może przypominać inne chińskie skutery ale tutaj decydujący głos mają liczne dodatki w postaci chociażby ledowych kierunkowskazów, ledowych z tyłu świateł pozycyjnych i stopu. Bardzo atrakcyjny dodatek dla tych, którzy lubią po pierwsze nowoczesne technologie, a po drugie lubią właśnie takie rzeczy, które wskazują na nowoczesność, dynamikę i taką sportową agresję.

Dlaczego jest to sportowy skuter? Nie ze względu na wygląd, nie tylko. Przede wszystkim ze względu na silnik, dwusuwowy silnik, który bardzo żwawo rozpędza się do 45 km/h. Jeżeli mamy wersję odblokowaną jesteśmy w stanie ujrzeć 70 km/h. Na desce rozdzielczej oprócz właśnie wskaźnika prędkości pojawiają się inne elementy. Nie jest to jakaś szałowa, wodotryskowa deska rozdzielcza, bo znajdziemy tutaj z dodatków na przykład wskaźnik poziomu naładowania akumulatora czy zegarek. Oprócz tego wszystkiego co powiedziałem, oprócz, również wskaźnika prędkości pojawia się też wskaźnik poziomu ilości paliwa w naszym baku. Nie jest on do końca precyzyjny. On przez bardzo długi czas pokazuję, że nasz bak jest w pozycji max.

Jeżeli mówimy o paliwie warto wspomnieć też o apetycie Firefoxa na benzynę, a właściwie na jej mieszankę razem z olejem. Jest to około 4 litrów na setkę zwłaszcza w momencie docierania to spalanie może być faktycznie wysokie. My jeszcze nie przeszliśmy całego etapu docierania tego pojazdu, nie jesteśmy wam w stanie powiedzieć ile on w normalnym trybie byłby w stanie spalić ale patrząc na osiągi w tej kwestii innych chińskich skuterów można powiedzieć, że 3.5 l jest to raczej rozsądna granica której nie będziemy przekraczać jadąc dosyć optymalnie, jeżeli chodzi o wykorzystanie mocy tego silnika zwłaszcza w mieście.

Wiadomo w mieście oprócz przyspieszenia liczy się też skuteczne hamowanie. Z tyłu co rozczarowuję znajduję się tylko bęben, z przodu jest tarcza. Ona radzi sobie dostatecznie, nie można narzekać, mogło by być odrobinę lepiej. Ta tarcza mogłaby być większa dzięki czemu byśmy posiadali o wiele bardziej ostre hamulce. Otwierając nasz schowek też zdziwiliśmy się jedną rzeczą, myliśmy skuter i niech to zarazem będzie ostrzeżenie dla was, żebyście uważali zwłaszcza przy myciu ciśnieniowym takiego skutera, ponieważ po prostu tutaj uszczelki praktycznie nie istnieją. Jak słyszycie jednostka w połączeniu z wydechem brzmi niemalże tak samo jak każdy inny skuter dwusuwowy na naszym rynku. Nie jest za głośny ale też nie jest za cichy. Pamiętajcie też, że za ciche skutery na przykład takie czterosuwowe mają jedną podstawową wadę, są po prostu nie słyszalne. Kierowcy często nas po prostu nie widzą. Głośny silnik też nieco zapewnia i wpływa na nasze bezpieczeństwo bo chociażby podczas jazdy w korkach kiedy to nie zawsze w korkach nie jesteśmy słyszani i bardzo często znajdujemy się w martwym polu. Tym sposobem po prostu uprzedzamy o naszej obecności, a korki to jest naturalne środowisko Bartona Firefox, dlaczego? Bo tak jak wam wspomniałem jest to bardzo dynamiczna maszyna, którą można bardzo sprawnie operować w mieście, chociażby właśnie podczas różnego rodzaju drogowych zatorów też ze względu na jego właściwości jezdne bardzo łatwo jest nim lawirować nawet w najciaśniejszych uliczkach, nawet w najciaśniejszych korkach.

Leszek Śledziński

Emerytowany dziennikarz motoryzacyjny portalu Jednoślad.pl

Inne publikacje na ten temat:

2 opinii

  1. Wg. mojego gustu ładnie i nowocześnie wygląda ten skuter. Podoba mi się malowanie, kształty i lampa przednia jakby trochę z motocykla KTM i Suzuki Hayabusa. Troszkę mało w reportażu informacji m.in. na temat ceny, wrażeń z jazdy. Na podeście skuta była butelka jakby od Mixolu. Mam nadzieję, że tym olejem nie karmiliście nowego sprzętu! Brawo dla realizatora za super muzykę w podkładzie. Jest super do kwadratu.

  2. Za dwa tygodnie odbieram swojego Firefoxa i już przebieram nogami na myśl o jeździe. Początkowo rozważałem zakup czegoś większego 4T, jednak po krótkiej przejażdżce Firefoxem od razu zdecydowałem się na niego. Jest bardzo dynamiczny, a przy okazji super wygląda. Nie mam zbyt dużego porównania, ale hamulce nie wydały mi się zbyt słabe. Wręcz przeciwnie, były jakby mocniejsze niż w innych oglądanych przeze mnie skuterach. Informacja o braku uszczelki się przyda, będę mył go z góry.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button