Barton Classic 125 z wałkiem wyrównoważającym

Dużą popularnością cieszy się tegoroczny flagowy model Barton Motors – chopper Classic 125. To dużych rozmiarów maszyna z czterosowowym silnikiem o mocy 11 KM i ważąca 125 kg, zaprojektowana w klasyczny i nieagresywny sposób. Tym co zwraca uwagę nie tylko estetów jest zastosowany w silniku wałek wyrównoważający. Jak on działa?

barton_reklama_prasowa_model_classic_modyfikacjeWałek wyrównoważający stosowany jest, aby wyeliminować drgania powstałe w silniku na skutek pracy wału korbowego i tłoka. Jest to częsty mankament powodujący rozkręcanie się i rozluźnianie konstrukcji tańszych jednośladów, ale przede wszystkim wywołujący dyskomfort kierowcy. Dzięki zastosowaniu wałka wyrównoważającego drgania zostają zniwelowane pracą dwukrotnie szybciej wirującego wałka, a dzięki temu poprawia się kultura pracy silnika na wysokich obrotach i podnosi standard komfortu jazdy.

Classic 125 to pierwszy z modeli Barton, w którym zastosowano tego typu rozwiązanie. Dzięki temu Classic jest taki, jaki w zamierzeniu miał być – wygodny, wytrzymały i dedykowany dla lubiących rozkoszować się jazdą. Unikalne jest również malowanie tegorocznego lidera: eleganckie i nieagresywne. Ozdobą Classica jest połączenie intensywnej czerni i czerwieni z chromowanymi elementami zbiornika paliwa, tłumika i kokpitu. Wróży to dobrze na temat jakości jednośladów Barton na przyszłe lata.

[nggallery id=431]
Publikacja sponsorowana

Skuterowo.com

Najnowsze testy, opinie, porady. Oficjalny profil redaktorów portalu Skuterowo.com.

Inne publikacje na ten temat:

6 opinii

  1. Zdaje się, że Barton Motors ma w ofercie coraz lepsze maszyny. Co mnie cieszy to fajny stosunek ceny do jakości. Classic 125 to, to wydaje mi sie jeden z lepszych wyborów w tym przedziale, chodzi mi o motocykl do 5 tysięcy. Na pewno rozważyłbym ten zakup, tym bardziej, że miałem okazję sie przejechać:) Na żywo wygląda nawet lepiej, a i jakość pozytywnie zaskakuje.

  2. Ten model zasługuje na uwagę głównie dlatego, że ma wałek wyrównoważający. Nie trzęsie tak motocyklem w czasie jazdy więc i komfort jest większy. Na plus jeszcze wyświetlacz LCD, tego nie ma w motocyklach do 5 koła.

  3. Bardzo pozytywne zaskoczenie. Gdy zacząłem poszukiwania niedrogiego motocykla, myślałem że będę musiał kupić coś w rodzaju tych, które stoją w hipermarketach, tzn. koła jak od roweru, kwadratowy bak i kierownica jak ze składaka. Jakież było zaskoczenie, gdy się okazało, że poniżej 5 tys. uda mi się kupić tego Bartona. Jest piękny, cudowny, najchętniej wprowadziłbym go sobie do salonu xD Póki co trzy tygodnie za mną, nie mogę się doczekać lepszej pogody i dłuższych wypraw.

  4. Mam Classica 125 od trzech tygodni jeszcze niezarejestrowany. Pierwsze wrazenie cudo, może że to pierwszy moj motocykl. Jako nowicjusz za wiele nie mogę powiedzieć, najważniejsze, ze odpala i jeździ, narazie po uliczce przydomowej. Od lat bylem napalony na j121, ale Barton bardziej mi się spodobał no i ten wałek. Jest jednak coś co dolało trochę goryczy pseudoInstrukcja, która jest w bardzo wersji budżetowej obsługi, przypomina kserowke lat 80, ja bazuje na sciagnietej z netu od j121. Za to Barton ma minusa, no ale dobrze ze instrukcja nie jeździ ☺.

  5. Ten sam bike w UK nazywa sie Lexmoto ZSB i jest w ofercie juz ponad rok. Wyszukajcie sobie na you tube “Lexmoto ZSB first ride”. Sam sie zastanawiam na zakupem tego prostego jezdzidla.

  6. Cześć, na osiemnastkę rodzice sprawili mi nowego Rometa K125. Sprzęt tani za nieco ponad 3 tysiące, sprawował się w moich rękach bez kłopotów przez prawie cztery lata. Przez ten czas zrobiłem nim 20 tysięcy km z okładem. Mechanicznie konstrukcja całkiem udana, niestety swoją największą wadę pokazywał poza miastem. Silnik sztywno przykręcony do ramy wprawiał go w nieprzyjemne wibracje już od 80-90 km/h. Ostatnio miałem okazję przejechać się opisywanym Bartonem z wałkiem wyrównoważającym. Osiągi porównywalne z Rometem, jednak komfort jazdy to zupełnie coś innego – wreszcie nic nie trzęsie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button