Aprilia Tuono V4 1100 Factory (2018): Dane techniczne, cena i opinie

W 2015 roku Aprilia bez wątpienia podbiła rynek super nakedów, poprawiając Tuono V4. W 2017 roku Aprilia decyduje się poprawić ideał i podnieść poprzeczkę w klasie hyper naked na poziom nie osiągalny dla konkurencji. Poprawiona kontrola trakcji, poprawione Wheelie i Launch Control, nowy quickshifter teraz w standardzie z downshifterem, dodatkowo Aprilia Pit Limiter i Cruise Control. Mało? 

Zupełnie nowe zegary z nowym opcjonalnym systemem V4-MP dzięki któremu podłączycie smartphone’a do motocykla, silnik wkręcający się 500 obrotów wyżej, spełniający normę EURO 4, zawieszenie razem z hamulcami i pompą przeniesione prosto z modelu RSV4. Aprilia Tuono 2017 to niesamowity motocykl dla osób które lubią wyjątkowe doświadczenia. Wydawało się że nie możemy oczekiwać więcej od motocykla klasy naked bike, Aprilia Tuono z 2016 roku miała jak się wydawało wszystko co jest potrzebne…byliśmy w błędzie.

W 2017 roku Aprilia poprawia najlepszy motocykl naked bike i czyni go jeszcze lepszym, co się zmieniło?

  • Całkowicie poprawiona elektronika (każdy system został udoskonalony)
  • Na układzie elektrycznym/elektronicznym zostało zaoszczędzone 590 gramów masy
  • Quickshifter zintegrowany z downshifterem
  • Nowy system Aprilia Pit Limiter
  • Nowy system Aprilia Cruise Control
  • Nowy ABS tym razem z funkcją „Cornering” oraz RLM (Rear Liftup Mitigation)
  • Nowe „zegary”
  • Nowy opcjonalny system V4-MP dzięki któremu możesz mieć telemetrię na wyświetlaczu motocykla jak i telefonu
  • Nowy układ wydechowy (norma EURO4)
  • Zakres obrotów podniesiony o 500 rpm
  • Układ hamulcowy przeniesiony z RSV4 z większymi tarczami hamulcowymi o średnicy 330 mm
  • Nowe zawieszenie Öhlins NIX zmniejsza nam masę o kolejne 400 gram (łącznie z amortyzatorem tylnym i skrętu)
  • Tylna opona 200/55 (w wersji standardowej 190/55)
  • Sportowy ogon przeniesiony prosto z RSV4
  • Silnik: 65 ° V-4, 4-suwowy, chłodzony cieczą, dwa wałki rozrządu (DOHC), cztery zawory na cylinder
  • Pojemność skokowa: 1077 cc
  • Moc : 175 KM (129 kW) 11.000 rpm
  • Moment obrotowy: 121 Nm 9,000 rpm
  • Zapłon: Magneti Marelli cyfrowy system zapłonu elektronicznego zintegrowane w systemie sterowania silnikiem
  • Smarowanie: Mokra miska olejowa, układ smarowania z chłodnicy oleju i dwie pompy oleju (smarowanie i chłodzenie)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa skrzynia biegów typu kasetowego, quickshifer i downshifter w ramach pakietu APRC.
  • Sprzęgło: wielotarczowe mokre
  • Przednie zawieszenie: Öhlins NIX. Pełna regulacja, napięcie wstępne, siła odbicia i tłumienia, skok: 120 mm, amortyzator skrętu Öhlins z regulacją.
  • Zawieszenie tylne: wahacz aluminiowy podwójnie usztywniony, amortyzator Öhlins Monoshock pełna regulacja, skok 130 mm
  • Hamulce: Przednie tarcze o średicy 330 mm, monobloki brembo M432 z przewodami w stalowym oplacie, system ABS z możliością wyłączenia.
  • Wysokość siodła: 835 mm
  • Pojemność zbiornika paliwa: 18,5 litrów (w tym 4 litry rezerwy)

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button