Aprilia SX 125 (2018): Dane techniczne, cena i opinie

Dedykowane dla młodych kierowców, nowe modele Aprilia RX i SX 125 to wyjątkowe projekty, które tak jak i inne Aprilie, są pojazdami które nie boją się konkurencji. Spadkobiercy udanej historii marki Aprilia w zawodach off-road, po paroletniej nieobecności na rynku wracają całkowicie odnowieni. SX i RX 125 oferują wyrafinowane wzornictwo, najwyższą wydajność i zaawansowaną technologię.

SX i RX to bazujące na tej samej technice dwie różne wersje które są wstanie zaspokoić różne gusta i potrzeby: SX i RX mają wspólne owiewki, silnik i zawieszenie, ale każdy ma odrębny charakter. SX z felgami 17 ” i z oponami sportowymi jest motocyklem doskonałym na trasy mieszane; zgrabny i lekki, jest w stanie zaoferować wspaniałe osiągi pomimo ograniczeniom mocy stosowanych w motocyklach o tej pojemności.

Natomiast wersja RX, z typowo terenowymi kołami i oponami, nie zawiedzie miłośników przepraw przez trudne odcinki ­­­terenu.

Obydwa motocykle napędza ta sama nowoczesna jednostka napędowa o pojemności 125 cm3. Jest to silnik przy którego opracowywaniu technicy Aprili czerpali z doświadczeń nabytych na torach. Efektem jest silnik który, mimo spełniania wyśrubowanej normy czystości Euro 4, oddaje swoją moc i moment obrotowy w sposób bardzo efektowny. Dzięki temu oba motocykle potrafią sprawić dużo radości i spełnić oczekiwania najbardziej wymagających kierowców.

O bezpieczne wytracanie prędkości dba wydajny układ hamulcowy z ABS. Aprilia jako pierwszy producent w tym segmencie rynku, wprowadziła system ABS Bosch z systemem zapobiegającym unoszenie tylnego koła podczas hamowania co wpływa doskonale na stabilność pojazdu oraz efektywność hamowania. Przednia tarcza 300 mm w modelu SX oraz 260 typu wave w RX wraz z zaciskiem dwutłoczkowym i przewodami w oplocie stalowym potrafią zadbać o bezpieczeństwo.

Solidna rama oraz wysokiej klasy zawieszenia w tym potężny teleskopowy widelec USD o średnicy 41 mm oferuje skok aż 240 mm. Natomiast tylne zawieszenie oparte na długim stalowym wahaczu oraz wisienką na torcie jest bardzo czytelny zastaw pojedynczym amortyzatorze ma skok 200 mm.

Wisienką na torcie jest bardzo czytelny wyświetlacz elektroniczny. Oferuje on dużo informacji min: zapamiętaną prędkość maksymalną, dwa przebiegi dzienne, czas przejazdu.

Aprilia SX 125 będzie dostępna w wersjach graficznych Red Fun i Black Drift; RX 125 w wariancie graficznym Red Fun.

  • Silnik: jednocylindrowy, czterosuwowy, wtrysk paliwa, chłodzony cieczą.
  • Pojemność skokowa: 124,2 cc
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa
  • Sprzęgło: wielotarczowe w kąpieli olejowej
  • Przednie zawieszenie: widelec USD Ø 41 mm
  • Skok przedniego zawieszenia: 240 mm
  • Tylne zawieszenie: wahacz stalowy, amortyzator hydrauliczny z progresywnym systemem mocowania
  • Skok tylnego zawieszenia: 220 mm
  • Przedni hamulec: tarcza Ø 260 mm, zacisk pływający
  • Tylny hamulec: tarcza Ø 220 mm, zacisk pływający
  • Przednie koło: opona 100/80 x 17
  • Tylne koło: opona 130/70 x 17
  • Wysokość siedzenia 880 mm
  • Zbiornik: 7,5 litrów
  • Emisje: Euro 4

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button