Okazuje się, że Włosi na poważnie podchodzą do wskrzeszenia klasy supersport. Może „supersport” to nieco na wyrost powiedziane. Na Zachodzie sprawnie funkcjonują klasy wyścigowe określane mianem SuperTwin i pozwolę sobie RS 660 nazywać właśnie w taki sposób.
W takim razie: co w nowym supertwinie Aprilii? Jednostka napędowa ma być „połową” jednostki znanej z modeli Tuono i RSV4. Rzędowa dwucylindrówka powinna generować w okolicach 100 KM i posiadać pojemność, jak sama nazwa wskazuje, gdzieś w rejonie 660 ccm (tutaj ważne – klasy wyścigowe dla tego typu motocykli ograniczają pojemność do 650 ccm).
Nie zdziwiłoby mnie jeśli Aprilia uzupełniłaby RS 660 w pełen pakiet elektronicznych wspomagaczy. Takie rozwiązanie mocno odróżniłoby model od japońskiej konkurencji, a zbliżyło do KTMa czy Ducati. Swoją drogą dwucylindrowa rzędówka tylko w pierwszej kolejności pojawiłaby się w wydaniu sportowym. Docelowo grupa Piaggio planuje inne modele oparte o platformę. Może powrót Nudy? Albo „mały” Caponord?
Póki co Włosi testują RS 660 na torach wyścigowych.
Źródło: Moto.it
[trending]