Aprilia RS 125: Czy warto kupić?

Aprilia RS 125 to marzenie niejednego nastolatka. Sportowe osiągi, kręcący się w nieskończoność silnik i wygląd rasowego ścigacza wywołują szybsze bicie serca. A Aprilia ma się czym pochwalić.

Podobnie jak NSR 125 wyposażona jest w zaawansowany technicznie dwusuwowy silnik Rotaxa osiągający niesamowite 34 KM. Osiągi i prowadzenie to największe zalety tego motocykla. Aprilia RS może rozpędzić się do ponad 150 km/h! Co prawda spalanie oscyluje między 6-8 litrów na 100 km, jednak frajda z jazdy jest nieprzeciętna. Motocykl jest lekki, ma aluminiową ramę i sztywny widelec USD. Pozwala naprawdę mocno poszaleć w zakrętach i złoić skórę niejednemu motocykliście na większym sprzęcie.

Potężne hamulce świetnie radzą sobie z wytracaniem prędkości – Aprilia RS 125 ma tarczę przednią o średnicy aż 320 mm obsługiwaną przez czterotłoczkowy zacisk. Aluminiowy wahacz o fantazyjnym kształcie i grube amortyzatory upside down zapewniają odpowiednią sztywność i precyzyjne prowadzenie motocykla. Warto zauważyć że RSka waży tylko 115 kg na sucho – widać że inżynierowie starali się urwać każdy kilogram masy i jak najbardziej „usportowić” motocykl. Owiewki zapewniają świetną aerodynamikę i ochronę przed wiatrem po złożeniu się za kierownicą.

Pozycja na Aprilii jest mocno pochylona i niezbyt komfortowa, ale przecież nie o komfort tu chodzi tylko o sportowe emocje. A tych możemy być w RS 125 pewni. Żadna inna czterosuwowa 125ątka nie zapewni nam takich wrażeń jak ten motocykl. Jeśli ktoś szuka motocykla do poszalenia i zasmakowania sportowej jazdy, a ekonomia ma dla niego drugorzędne znaczenie, Aprilia RS 125 będzie świetnym wyborem.

Andrzej Zaborowski

Redaktor serwisu Skuterowo.com

Inne publikacje na ten temat:

5 opinii

  1. Używka kosztuje tyle samo co jakiś naked lub sportowy 600cm3. A wierzcie mi po jednym sezonie na 125 z kategorią B. będziecie chcieli więcej i zrobicie kat A.

  2. dokładnie, do codziennego użytku jazdy po mieście czy nawet czasem poza miastem te 15 kM spokojnie wystarcza tylko rzecz jasna w 4T dobrej marki. A takie silniki przy prawidłowej eksploatacji wytrzymują spokojnie 50-60k km bez remontu. Po co większa moc? Będzie tylko więcej palił i będzie mniej praktyczny, mniej miejsca pod kanapą itd. No chyba że wolisz śmigać nieco szybszym motorkiem dla zabawy to wtedy co innego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button