Akademia Jazdy OtoMoto: Odc. 1: Jaki wybrać motocykl 125 ccm i w co się ubrać?

Od niedawna polskie prawo pozwala osobom, które posiadają prawo jazdy kat. B prowadzić motocykle klasy 125 cm3. To świetnie rozwiązanie do jazdy w mieście i poza nim oraz czerpania wielkiej przyjemności z jazdy, ale jaki jednoślad wybrać? O tym Tomasz Kulik w Akademii Jazdy OtoMoto.

Motocykli mamy bardzo szeroki wybór na polskim rynku, więc każdy znajdzie coś dla siebie. Obecnie rynek oferuje motocykle wszelkiej maści – motocykle Enduro, Supermoto, Cruisery, Choppery, motocykle sportowe i skutery – mówi Tomasz Kulik i dodaje:

Motocykle Enduro, które najlepiej sprawują się w terenie są doskonałym wyborem dla osób, które lubią uprawiać turystykę po bezdrożach, mieszkają za miastem, jeżdżą po drogach gruntowych, w tym również dla grzybiarzy i wędkarzy. Motocykle Supermoto, które są spokrewnione z motocyklami Enduro, doskonale radzą sobie w mieście. Mają mniejsze koła o ogumieniu szosowym, ale bardzo skutecznie pokonują fałdy asfaltu, koleiny ulic miejskich, torowiska tramwajowe. Motocykle sportowe z owiewkami są doskonałym wyborem dla kogoś kto jeszcze nie ma prawa jazdy kategorii A, ale chciałby spróbować jazdy na maszynie o zacięciu sportowym, maszynie, która dynamicznie się prezentuje.
Mamy jeszcze Cruisery, Choppery, motocykle dla osób, które cenią spokój w jeździe, estetykę. Maszyny te nie prowokują do dynamicznej jazdy, choćby z uwagi na swoje cechy budowy, ale pozwalają przyjemnie poruszać się po drogach publicznych.

>>Zobacz oferty na choppery 125

Skutery – z uwagi na swoją budowę, gdzie karoseria osłania nogi przed wodą, deszczem, poprawiając komfort jazdy w gorszych warunkach atmosferycznych są bardzo dobrym wyborem dla osób, które potrzebują pojazdu do skutecznego przemieszczania się po mieście. Jazda do pracy w stroju bardziej formalnym, gdzie nie ma czasu na przebieranie się w skóry z ochraniaczami, na skuterze jest bardzo wygodna, przyjemna i praktyczna.

>>Szukasz skutera 125? Zobacz oferty OtoMoto.pl 

Skuter posiada automatyczną przekładnie co zmniejsza jego obsługowość. Mniej absorbuje użytkownika i on może skupić się na drodze, na tym co widzi wokół siebie. Haczyk pozwala zawiesić torbę z laptopem, bagażnik pod siedzeniem pozwala zmieścić bardzo dużo rzeczy, które są nam potrzebne, dlatego na miasto w ruch drogowy, skuter jest wyborem doskonałym. Jazda na motocyklu to nie jest jazda na rowerze. Prędkości są znacznie większe i skutki upadku będą bardziej dotkliwe. Musimy dbać o siebie i o swoje bezpieczeństwo. Prawo polskie nakłada na nas obowiązek korzystania z kasków ochronnych, kasków a-testowanych. Kask ma być zapięty pod szyją, bo niezapięty spada z głowy i nie chroni. Potem dbajmy o stawy barkowe, łokciowe, swoje plecy, stopy. Elementy ochronne jakimi są poszczególne stawy mogą być integralnym elementem kurtki. Są w nią na stałe wkomponowane. Mogą być to elementy, które kupujemy i zakładamy pojedynczo – pod bluzę, kurtkę, strój. Ogólnie dbajmy o siebie, bo zakup elementów ochronnych stroju motocyklowego jest dużo tańsze niż koszty leczenia, rehabilitacji etc, podsumowuje Tomasz Kulik ze szkoły jazdy Kulikowisko.

Zobacz pozostałe części Akademii Jazdy OtoMoto w Skuterowo.com.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Akademia Jazdy OtoMoto z Tomaszem Kulikiem w Skuterowo.com powstaje we współpracy z serwisem ogłoszeniowym OtoMoto.pl.

Ania Grzelak

Kobieta o nietypowej pasji. Mając trzynastkę na karku jeździła klasycznym Simsonem. W wieku 18 lat kupiła pierwsze 650 ccm. Jej garaż to cały przekrój segmentów od małego skutera, przez maxi Burgman po klasycznego nakeda.

Inne publikacje na ten temat:

2 opinii

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button