Portal Motocyklowy Jednoślad.pl

Społeczność

Zaloguj się lub zarejestruj w Jednoślad.pl:  

Zarejestruj się

18 minut jazdy na Zipp Raven Lux 125 #43 Szybcy i Wolni Vlog

Kategoria: 125 ccm Opinie Wideo

Dodano 28 czerwca 2016

Dziś z nami Zipp Raven Lux 125, motocykl o który często pytacie w komentarzach oraz na naszym YouTube. Nic dziwnego – duży, dobrze wyglądający, dwucylindrowy i chłodzony olejem. Dziś dzielimy się z Wami wrażeniami z jazdy.

To co zrobiło na mnie największe wrażenie do szerokie gmole. Dobrze wyglądają, chronią motocykl, jednak w mieście trzeba o nich pamiętać podczas manewrowania między samochodami. To typowa przypadłość tego gatunku – cruiserów.

Ucieszyłem się z faktu, że do redakcji Jednoślad.pl przywędrowała perłowa wersja kolorystyczna. Dzięki temu mam wrażenie, że motocykl Raven Lux bardziej rzuca się w oczy, a to jego największa zaleta – zwraca na siebie uwagę.

Masywny Zipp Raven Lux 125 waży ponad 170 kg i w połączeniu z dwucylindrowym silnikiem o mocy 11.5 KM (gaźnik, chłodnica oleju) może zadowalać początkujących motocyklistów. Prędkość maksymalna jaką nam się udało uzyskać (GPS) to 106 km/h po długich negocjacjach. Niestety prędkościomierz jest dość optymistycznie zestrojony w naszym egzemplarzu i potrafił wskazać nawet 120 km/h. Spokojnie można uznać, że optymalnym tempem podróżnym będzie 90 na godzinę.

Hamulce to naszym zdaniem najmocniejsza strona motocykla. Na przodzie podwójna tarcza. Z tyłu także hydraulika. Wszystkie przewody posiadają stalowy oplot, zwiększający efektywność układu.

Komfort prowadzenia jest typowy dla crusera. Mamy czuć się wygodnie i w niewymuszony sposób podróżować siedząc na miękkiej, dzielonej kanapie. Zawieszenie adekwatne do stylu motocykla. Nie będziecie narzekać.

Duży i dość ładnie stylizowany zbiornik mieści 16 litrów paliwa. Spalanie należy szacować na 2.4-2.7 L w zależności od temperamentu kierowcy.

Na koniec dodatki. Zwróćcie uwagę na liczne chromy, perłowe malowanie, oparcie dla pasażera czy masywne manetki.

Więcej o Zipp Raven Lux 125 już jutro w Jednoślad.pl. Pokażemy Wam z bliska wszystkie detale tego motocykla i odpowiemy na Wasze pytania. Subskrybujcie nas także na YouTube.

Cześć, tutaj Leszek. Na dzień dobry lewy kciuk w górę, witam was serdecznie. Jadę na Zippie Raven Lux 125, który niestety jest bardzo głodny. Ustępujemy komunikacji miejskiej pierwszeństwa, zaraz dojedziemy na stację, zatankuje bardziej symbolicznie. Przejażdżka owszem, będzie długa, będzie trwała kilkanaście minut, ale bez przesady. Tutaj wchodzi 17 litrów paliwa. Myślę, że nam wystarczy tak góra 4 i te 4 litry to jest spokojnie 150 km jazdy jak nie lepiej. Wszystko też zależy od mojego temperamentu, a że dzisiaj mam słaby dzień to też nie przyjmuję reklamacji, jeżeli chodzi o ten film. Niestety, musicie mi wybaczyć.

Moja pierwsza reakcja jak wsiadłem to Ravena to oczywiście skojarzenia z RCR, który ostatnio gościł w Jednoślad.pl, bo u nas w tym sezonie jak w każdym gości naprawdę dużo sprzętu, dlatego zachęcam do subskrypcji i wtedy każdy motocykl o wiele szybciej jeździ jak się subskrybuje kanał Jednoślad.pl.

O dziwo jeszcze motocykl wymaga jazdy na ssaniu, ale poradzimy sobie z tym. Jak włączyłem kierunkowskaz to usłyszałem taki dźwięk jaki wydobywa się często z Solarisów kiedy zamykają się drzwi i tak jadę przez cały czas, rozglądam się przez skrzyżowanie, cholera nie, gdzie ten autobus? Ale dobrze, że są sygnały przypominające o migaczach, bo niewłączenie na czas w motocyklu kierunkowskazu może czasami źle się skończyć, a to się zdarza. Zapłon tutaj jest z boku, więc trzeba pamiętać o wyciągnięciu kluczyka, otwieramy ten duży bak i lejemy, tylko nie diesla. Ja się często muszę pilnować, bo mam samochód, który chodzi właśnie na oleju napędowym i powiem wam, że w przypadku samochodu pomyłka jest naprawdę bardzo kosztowna. Pytacie dlaczego ja mam taki pas uwiązany. Śmialiście się, że z pasami zapiętymi jeżdżę na motocyklu, a to tak naprawdę jest ta moja torebka. Nie chcecie wiedzieć jak ją nazywam, ale ta torebka najczęściej powoduje, że nie zapominam, a zapominam o wszystkim. Historia chociażby z dziś. Poszedłem bez rękawiczek do motocykla, a teraz znowu będę szukać kluczyka.

Jesteśmy pokrótce zatankowani, gotowi na dalszy wypad. Jeżeli macie też jakieś propozycje odnośnie miejsc, wycieczek, fajnych lokalizacji, które można odwiedzać różnymi sprzętami to dawajcie oczywiście znaki. Nie wiem czy wam mówiłem, czy też nie, że jadę oczywiście zrobić kilka ujęć tego motocykla, Ravena Lux 125 z bliska po to, żeby jutro wam go pokazać w bardzo szczegółowych ujęciach każdego możliwego detalu, a przed nami jedzie micra, która zostawia niesamowitą ilość dymu. I ten dym, który tutaj widzicie to są właśnie te cząstki stałe, o które doczepia się Unia Europejska i te cząstki stałe właśnie o takim kolorze, brunatnym jak węgiel są bardzo szkodliwe dla naszych płuc, ponieważ one zostają w naszym układzie oddechowym do naszego końca życia. W między czasie podrażniają nabłonek płuc i stąd biorą się różne, nieprzyjemne choroby. Między innymi właśnie z tego względu czasami warto zamykać szczękę. Silnik chyba już się rozgrzał i pracuje bardziej kulturalnie, wyłączam ssanie. Tak to jest 5, skrzynie mam już wyczutą.

Raven Lux to jest podobnie jak w przypadku RCR’a silnik dwucylindrowy, rzędowy, 125’tka. Jak różnica? Fajniejsze brzmienie, lepsza kultura pracy, moment obrotowy, który jest odczuwalny nieco bardziej z dołu, czyli silnik jest bardziej elastyczny. Tak jest przynajmniej w przypadku tego motocykla, jeżeli chodzi o moje subiektywne zdanie i wrażenie z jazdy. Podwójna końcówka układu wydechowego, to robi wrażenie i co ważne nie jest to atrapa tylko faktycznie są tutaj dwa cylindry. Silnik pracuje dosyć przyjemnie. Motocykl ogólnie bym powiedział, że jest cichy, za cichy. Mógłby być bardziej rasowy i myślę, że wielu z was kupując Ravena Lux od Zippa będą zastanawiali się czy przypadkiem jakoś nie udoskonalić brzmienia tego wydechu. Miasto jest bardzo zatłoczone, dlatego dzisiaj tak trochę spokojnie. Dzięki temu będę miał możliwość oswoić się z tym sprzętem i z tą skrzynią. 70 jadę sobie teraz, na spokojnie. Nie mam wrażenia, że silnik się męczy. Na pewno już czuję, że się rozgrzał. Czuję to na kolanach. Z odprowadzaniem ciepła ten silnik ma o tyle prościej, że jest tutaj chłodnica olejowa. Znów trafia się motocykl z chłodnicą olejową, choć tak jak wam wspominałem jest to aktualnie dość rzadko spotykane rozwiązanie, ale skuteczne, ponieważ chłodzenie oleju jest również bardzo skuteczną formą wymiany ciepła z otoczeniem.

 

Czytaj więcej o: , , ,

- napisał 1124 publikacji w Jednoślad.pl.

Zaczynałem jak każdy. Od Komara przez Simsona, chiński skuter... aż do spełniania swoich marzeń. W Jednoślad.pl Tworze swoje moto vlogi, testuje motocykle i motorowery oraz informuję o najważniejszych zmianach w prawie.

Komentuj | Wasze komentarze i opinie »


Zostaw komentarz do tego artykułu




Dodając komentarz akceptujesz regulamin Jednoślad.pl

Ważne

Polecane porady, testy, opinie...

Listonosz na skuterze: Ciemno, zimno i…

Listonosz na skuterze: Ciemno, zimno i…

28 października 2012

Ten dzień był jak idź stąd i nie wracaj. Zanim zalałem poranną kawę popatrzyłem przez okno i już wiedziałem, że to będzie próba cierpliwości. Nie sądziłem jednak, że aż taka...

Blogi Skutery12 opinii

Junak NK 125: Opis, Cena, Zdjęcia, Dane techniczne

Junak NK 125: Opis, Cena, Zdjęcia, Dane techniczne

20 października 2016

Kontrola prawidłowego naciągu łańcucha to jedna z najważniejszych, codziennych czynności obsługowych motocykla i motoroweru. Dlaczego? Zbyt słabo naciągnięty będzie skutkował zwiększonym zużyciem zestawu napędowego i pogorszoną trakcją, zbyt mocno, uszkodzi łożyska wałka zdawczego skrzyni biegów, lub pęknie na większych nierównościach. W jaki sposób prawidłowo go wyregulować? Odpowiadamy poniżej. Kiedy łańcuch jest prawidłowo wyregulowany? Zasada jest […]

125 ccm Zdjęcia0 opinii

Test Benelli Pepe 50/125: Skuter nie tylko dla pań

Test Benelli Pepe 50/125: Skuter nie tylko dla pań

12 kwietnia 2011

Benelli Pepe spędził z nami tydzień, pokazał w tym czasie, że nie jest przeciętnym jednośladem jakich na naszych drogach setki.

Skutery Testy14 opinii

Portal i Forum Motocyklowe Jednoślad.pl

Portal i forum motocyklowe Jednoślad.pl wykorzystuje pliki sesji cookie. © 2005-2016 Wydawca: Jednoślad.pl. Grupa OnAir!, 01-231 Warszawa, Płocka 5a, Polska. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jednoślad.pl to funkcjonujący od 2005 roku portal motocyklowy oraz forum dla sympatyków skuterów, maxi skuterów 125 ccm, motorowerów i motocykli 125 ccm.